به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۱۵۶۸۵۷

وزیر بهداشت «گز» را ممنوع‌التصویر کرد!

گروه جامعه: وزیر بهداشت در اقدامی بی‌سابقه تبلیغات دسته عظیمی از خوراکی‌ها را ممنوع اعلام کرد. این در حالی است که اغلب این کالاها تولیدات صد در صد ایرانی هستند و در سال تولید ملی این کار می‌تواند ضربه بزرگی به صنعت داخلی وارد کند.
وزیر بهداشت «گز» را ممنوع‌التصویر کرد!
وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزارت ارشاد دستور اعمال ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت را صادر کرده است. در این نامه همچنین فهرستی از این کالاها به چشم می‌خورد. در ابتدا شاید از خود بپرسید این که خوب است و چه اشکالی دارد؟ حتما باید از تبلیغ کالاهای آسیب رسان برای سلامت جلوگیری شود.اما اگر لیست ارسالی وزارت بهداشت را با دقت بررسی کنید خواهید دید تمام آنچیزی که مورد مصرف روزانه مردم است در لیست قرار گرفته. تمام محصولاتی که در لیست کالاهای آسیب رسان است تولید داخل است و همگی آنها تایید استاندارد و مجوز سازمان غذا و دارو را کسب کرده‌اند.
وزیر بهداشت «گز» و «سوهان» را ممنوع التصویر کرد!
سیب سلامت هم دارند و ممنوع التصویرند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت؛ نشان سازمان غذا و دارو به معنای دریافت پروانه تولید بر اساس ضوابط بوده اما نشان سیب سلامت به آن معناست که فرآورده موردنظر، علاوه بر پروانه ساخت موفق به اخذ گواهینامه سلامت و ایمنی نیز شده است.آنچه تصور می‌شود این است که حداقل کالاهایی که موفق به دریافت سیب سلامت شده‌اند با سلامت منافاتی ندارند؛ اما وزارت بهداشت در همین ابلاغیه جدید کالاهایی را که بعضا سیب سلامت دریافت کرده اند را نیز ممنوع التصویر کرده است.نمونه‌ای از این کالاها هم کره گیاهی است که پیش از این حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی غذا از انجمن کره گیاهی ایران به دلیل همراهی و همگامی با سیاست های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت در جهت کاهش ایزومر ترانس و اسیدهای چرب اشباع در کره گیاهی و رساندن آنها به میزان استاندارد جهانی تقدیر کرده بود اما در لیستی که هم‌اکنون منتشر شده این محصولات هم جزو ممنوع التصویر هستند.آنچه در لیست ابلاغی وزیر بهداشت به چشم می‌خورد گروه عظیمی از خوراکی‌هاست.انواع بستنی‌ها و ماست‌ها و و شیرینی‌ها، آبمیوه‌ها و شکلات‌ها که بیشتر سبد غذایی مردم را در بر می‌گیرد. از طرفی تبلیغات فست‌فودها و همچنین رستوران‌ها و کبابی‌ها و همچنین فلافلی‌ها هم در این لیست به چشم می‌خورد. حالا اگر در فکر تاسیس یک واحد کوچک تولیدی یا صنفی برای کسب درآمد بوده‌اید باید دنبال راه چاره‌ای باشید، چراکه تبلیغات هر چیز که فکرش را بکنید ممنوع است!جالب آنکه این لیست بیشتر سوغاتی‌های شهر‌های ایران را را نیز در بر می‌گیرد.
وزیر بهداشت «گز» و «سوهان» را ممنوع التصویر کرد!
مرجع : فارس
برچسب ها: وزیر بهداشت