به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۱۵۶۸۵۸

«مارول» فستیوال برگزار می‌کند

گروه فرهنگ و هنر: برای جشن گرفتن ۱۰ ساله شدن دنیای سینماتیک مارول، این استودیو قصد دارد تمام فیلم‌های آن را پشت سر هم و در بهترین فرمت ممکن به نمایش بگذارد.
«مارول» فستیوال برگزار می‌کند
 کمپانی مارول استودیوز اعلام کرده جشنواره‌ای با عنوان «فستیوال فیلم دهمین سالگرد» برگزار می‌کند که به صورت اختصاصی به نمایش هر ۲۰ فیلم ابرقهرمانی دنیای سینماتیک مارول با فرمت آی‌مکس بین روزهای سی‌ام آگوست تا ششم سپتامبر می‌پردازد.در این فستیوال سه فیلم «مرد آهنی» سال ۲۰۰۸، «هالک فوق‌العاده» سال ۲۰۰۸ و «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» سال ۲۰۱۱ هم که تا به حال در فرمت آی‌مکس روی پرده‌های سینما نرفته‌اند، پخش می‌شوند. برنامه فستیوال این است که طی پنج روز اول بتواند تمام ۲۰ فیلم را به ترتیبی که قرار است دیده شوند به نمایش بگذارد و بعد ۲ روز موضوعی داشته باشد که فیلم‌ها را بر اساس تم‌های «ریشه شخصیت‌ها» و «تیم‌بندی‌ها» به نمایش بگذارد.در نهایت، این فستیوال صبح روز ششم سپتامبر با نمایش دوباره دو فیلمی که خود هواداران آن‌ها را انتخاب خواهند کرد به کارش پایان می‌دهد.کوین فایگی، تهیه‌کننده و رییس کمپانی مارول استودیوز گفت: می‌دانستیم برای جشن گرفتن ۱۰ سال عملکرد مارول استودیوز می‌خواهیم حرکتی بزرگ انجام بدهیم و دیگر از آی‌مکس بزرگتر نداریم.

این جشنی فوق‌العاده برای هواداران خواهد بود. آن‌ها می‌توانند پشت سر هم فیلم‌های مارول استودیوز را ببینند و واقعا در دنیای سینماتیک مارول غوطه‌ور شوند.دیزنی در سال ۲۰۰۹ کمپانی مارول انترتینمنت را به قیمت ۴ میلیارد دلار خریداری کرد. این ۲۰ فیلم موجود در دنیای سینماتیک مارول تا به حال ۶.۸۵ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و ۱۷.۳۳ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروخته‌اند.فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدی» با ۲.۰۴ میلیارد دلار فروش لقب چهارمین فیلم پرفروش تاریخ را از آن خود کرده و فقط پشت سر «آواتار»، «تایتانیک» و «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» قرار دارد. از سوی دیگر، «پلنگ سیاه» سومین فیلم پرفروش تاریخ باکس‌ْآفیس داخلی آمریکای شمالی است.فیلم «هالک فوق‌العاده» با نقش‌آفرینی ادوارد نورتون با فاصله کم‌فروش‌ترین فیلم دنیای سینماتیک مارول است و در باکس‌آفیس جهانی تنها ۲۶۳ میلیون دلار فروخت.
مرجع : مهر