کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با انتشار کلیپ جدید آلبوم «ابراهیم»

«محسن چاوشی» تهدیدش را عملی کرد

21 مرداد 1397 ساعت 12:29

گروه هنري: محسن چاوشی که وعده داده بود در صورت صادر نشدن مجوز آلبوم جدیدش با عنوان «ابراهیم» از سوی دفتر موسیقی آن را منتشر خواهد کرد در ساعات پایانی شنبه 20 مرداد کلیپی از این آلبوم را به اشتراک گذاشت که بیشتر شبیه تبلیغی پیش از انتشار آلبوم است.


محسن چاوشی که همواره یکی از تاثیرگذارترین نام‌ها در موسیقی پاپ ایران به شمار می‌آید و در سال‌های اخیر با خواندن قطعاتی برای سریال «شهرزاد» در ذهن طرفداران ماندگارتر از گذشته شده است، این روزها نامش بیشتر از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاده و ماجرای انتشار غیرمجاز آلبوم جدیدش داغ‌ترین خبر بازار موسیقی ایران است.

....
چاوشی همواره در طول فعالیت خود با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده و این بار هم تازه‌ترین اثرش با عنوان «ابراهیم» جنجال زیادی به پا کرده است. اثری که طولانی شدن پروسه دریافت مجوز آن چاوشی را به فکر انتشار غیرمجاز آن انداخت. محسن چاوشی در ساعات پایانی روز شنبه 20 مرداد کلیپی از قطعات آلبوم «ابراهیم» را در اینستاگرام و کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد و در توضیح آن به نوشتن هشتگ ابراهیم بسنده کرد.
 
ماجرا از جایی شروع شد که چاوشی با انتشار پستی در اینستاگرام از احتمال عدم دادن مجور به آلبوم جدیدش تا 20 مرداد خبر داد. او نوشت:
«با سلام؛
در ابتدای فعالیتم بعد از شش سال تلاش برای دریافت مجوز و فعالیت به صورت رسمی در چهارچوب معیّن همیشه تلاش کرده ام در اصول و قوانین حالا یا موافق یا بعضا مخالف سلایق شخصی ام‌ جهت احترام قدم بردارم اما حالا...
نظر به پیگیری های مکرر تهیه کننده و مدیر اجرایی آلبوم “ابراهیم” تا این لحظه موفق به دریافت مجوزات از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم.
با توجه به وقفه طولانی مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دل گرمی این روزهای سخت به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم.
بدیهی است که تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر میمانیم در غیر اینصورت با احترام تقدیم خواهد شد. شایان ذکر است آلبوم دارای کپی رایت بین المللی است و قوانین حق و حقوق مولفین و مصنفین رعایت خواهد شد.
من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است»
«محسن چاوشی» تهدیدش را عملی کرد
در پی این اظهارات چاوشی، وزارت ارشاد در بیانیه ای تند به این سخنان چاوشی واکنش نشان داد.
مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهارات محسن چاوشی درباره مجوز نگرفتن آلبوم «ابراهیم» توضیحاتی را ارائه داد.
ابوالفضل صادقی‌نژاد  گفت: در تاریخ ششم مرداد ماه سال ۹۶ با شماره ثبت ۹۶.۱۴۹۵ هفت قطعه در قالب آلبومی با عنوان «ابراهیم» از سوی موسسه طرف قرارداد با آقای چاوشی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد.
پس از ثبت این آلبوم ما طبق روال اداری و قانونی روز ۱۸ مرداد ماه این آثار را به شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارسال کردیم که پس از بررسی ۲ قطعه تایید و پنج قطعه نیز اصلاحیه خورد.وی افزود: پس از اعلام این موضوع به موسسه ارسال کننده آلبوم، تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاحیه موارد یاد شده انجام نگرفته بنابراین اگر ۹۰ ماه هم این موضوع از سوی موسسه تولیدکننده آلبوم راکد بماند،
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی به این آلبوم نمی‌دهد زیرا پرونده هنوز به‌طور کامل تایید نشده است. وقتی شما برای دریافت گواهینامه رانندگی به مراجع مربوط مراجعه می‌کنید و آن مرجع به شما اعلام می‌کند که شما با عینک می‌توانید گواهینامه بگیرید و در غیر این صورت به شما گواهینامه اعطا نمی‌شود آیا در آنجا هم می‌توان گفت چرا بدون عینک به من گواهینامه ندادند؟


کد مطلب: 156934

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/156934/محسن-چاوشی-تهدیدش-عملی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir