به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۵۶۹۵۵

بازیگران بازار سرمایه شاهد رشد قیمت‌ها

گروه اقتصادی: با اینکه در روز گذشته اکثر سهم‌ها در بورس تهران با کاهش قیمت مواجه شدند امروز شاخص کل ۸۸۸ واحد رشد کرد و در آستانه کانال ۱۳۰ هزار واحدی قرار گرفت.
بازیگران بازار سرمایه شاهد رشد قیمت‌ها
 یک روز پس از افت قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران امروز بار دیگر شاخص کل ۸۸۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۲۹ هزار و ۹۰۲ واحدی رسید.در این روزها وضعیت قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه ایران بسیار پرنوسان است به طوری که یک روز قیمت‌ها شدیدا رشد می‌کند و یک روز با افت شدید مواجه هستیم. نوسانات قیمت‌ها در بازار سهام سبب شده شاخص کل در این روزها ترازهای جدیدی را تجربه کند به طوری که همین چند روز پیش تا بیش از ۱۳۲ هزار واحد نیز رشد کرد.ابهامات در وضعیت بازار ارز و بسته ارزی بانک مرکزی و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و ضروری و نظارت بر آن سبب شده بازار سرمایه با نوسانات غیرقابل پیش بینی روبرو شود. امروز شاخص کل هم‌وزن با ۷۷ واحد رشد به رقم ۱۸ هزار و ۹۷۸ واحدی رسید.شاخص آزاد شناور نیز در طی معاملات امروز با ۶۶۷ واحد رشد به رقم ۱۳۸ هزار و ۷۷۷ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۶۹۶ و ۱۵۶۸ واحد رشد کردند.

پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه اصفهان امروز سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را روی نوسانات افزایشی دماسنج بازار سرمایه داشتند. اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و پالایش نفت تهران هر یک به ترتیب با ۱۲۲، ۳۲ و ۳۰ واحد تاثیر کاهشی سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد رشد اکثریت سهم‌ها بودیم همچنین در بخشی از سهم‌ها از جمله سایپا و ایران خودرو با صف خرید روبرو بودیم. بسیاری از سهم‌های این گروه با رشد بیش از دو درصد در قیمت پایانی مواجه شدند.خودرویی‌ها امروز شاهد داد و ستد ۴۱۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۱ میلیارد تومان بودند.اما در گروه فرآورده‌های نفتی، بر خلاف روزهای گذشته شاهد افت قیمت‌ها بودیم. در این گروه ۴۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در عین حال تقریبا نیمی از سهم‌ها در گروه محصولات شیمیایی با رشد قیمت مواجه شدند.فلزات اساسی امروز ارزش معاملات نسبتا بالایی داشتند به طوری که ارزش معاملاتشان به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. در این گروه سهم‌هایی بین یک تا دو درصد افزایش قیمت را شاهد بودند و تعداد زیادی از سهم‌ها نیز افت قیمت را تجربه کردند.ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۶۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.در فرابورس ایران نیز شاهد ۱۲.۲۲ واحد رشد شاخص بودیم. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۷۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۵۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس