به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۵۶۹۷

قیمت اجاره آپارتمان‌هاي کوچک در تهران

گروه اقتصادي:‌ بیشترین افزایش اجاره بها در 6 ماهه امسال مربوط به آپارتمانهای نوساز زیر 40 متر بوده است به طوریکه به نسبت متراژ، قیمت‌های سرسام آوری برای این واحدها تعیین می شود و اجاره بهای این آپارتمان ها بالاتر از ارزش واقعی آنها است.
قیمت اجاره آپارتمان‌هاي کوچک در تهران
با وجود کاهش قیمتها در بازار مسکن اما اجاره بها تغییری نداشته است و مالکان تمایلی به تعیین قیمت‌های پایین تر ندارند. گزارش‌ها از بازار اجاره حاکی از آن است که با وجود کاهش نرخ خرید و فروش در اغلب نقاط تهران، اجاره بها تغییر زیادی نداشته است و مالکان تمایلی به کاهش قیمتها ندارند؛ بنابراین نرخ های اجاره بها با نزدیک شدن به پایان فصل اجاره همچنان در اوج قرار دارد.براساس گزارش اتحادیه املاک کشوری، اجاره بها در ماه های ابتدایی امسال 40 درصد افزایش داشته است که کاهش این رقم به زودی امکان پذیر نیست و حتی فعالان بازار مسکن معتقدند بیش از این رقم کاهش پیدا نمی کند، بنابراین نباید مستاجران برای یافتن خانه ارزان تر، منتظر بمانند.

بیشترین افزایش اجاره بها در 6 ماهه امسال مربوط به آپارتمانهای نوساز زیر 40 متر بوده است به طوریکه به نسبت متراژ، قیمت‌های سرسام آوری برای این واحدها تعیین می شود و اجاره بهای این آپارتمان ها بالاتر از ارزش واقعی آنها است.اما به دلیل استقبال متقاضیان به خصوص مجردها از آپارتمان‌های کوچک هم میل سازندگان به ساخت آن افزایش پیدا کرده و هم مالکان نرخ های بیشتری برای اجاره بها تعیین می کنند. در واقع بازار آشفته مسکن تنها به سود مالکانی است که با تعیین اجاره بهای سنگین، سود زیادی را به دست می آورند.ازسوی دیگر نوسان جدیدی در بازار ارز بوجود آمده است که در صورت تدوام آن، می تواند مانند سال گذشته دوباره نرخ ها را در بازار مسکن افزایش دهد و تاثیر مستقیمی را بر بازار اجاره بها بگذارد. بنابراین کنترل بازارهای سرمایه ای یکی از ابزارهای مهم برای پایین نگه داشتن اجاره بها و نرخ مسکن است.

اجاره بها آپارتمان‌های کوچک در تهران
در خیابان شریعتی بالاتر از پلیس یک واحد 55 متری و یکخوابه و نوساز، بدون پارکینگ با 25 میلیون تومان رهن و ماهیانه 500 هزار تومان، اجاره داده می شود و واحدی دیگر با متراژ 45 متر درنارمک، نوساز و یک خوابه با 35 میلیون تومان رهن به اجاره می رسد. آپارتمان دیگری با مساحت 55 متر و یک خوابه با شرایط 10 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان، اجاره داده می شود و در خیابان کمالی نقیبی برای آپارتمانی با همین متراژ ، 5 میلیون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره، تعیین شده است. واحدی دیگر با همین مساحت در شهر آرا با 60 میلیون تومان، رهن کامل داده می شود و در چیتگر شمالی برای یک واحد 55 متری و نوساز با پارکینگ و انباری 33 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

همچنین آپارتمانی در بلوار فردوس - شقایق جنوبی به مساحت 55 متر با شرایط 5 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 300 هزار تومان، اجاره داده می شود و برای واحد دیگری در سعادت آباد با همین متراژ بدون پارکینگ 10 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره دریافت می شود. یک واحد 55 متری دیگر در خیابان کارون بالاتر از بهنود 26 میلیون تومان رهن داده می شود و در سبلان جنوبی برای واحدی 54 متری و نوساز با انباری 10 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره تعیین شده است. همچنین در شهران واحدی 55 متری، 43 میلیون تومان رهن داده می شود در شریعتی کلیم کاشانی واحدی 53 متری و یک خوابه با انباری، 25 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره دریافت می شود.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۴:۲۱
تا ابد نمی توانیم صاحب خانه شویم و زندگی راحتی داشته باشیم مرگ بهتر از این زندگی است؛ (123913)