کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر بهداشت مطرح کرد

توانمندی‌های نظام سلامت در استارت‌آپ‌ها

ایسنا , 21 مرداد 1397 ساعت 19:47

گروه جامعه: وزیر بهداشت با بیان اینکه توانمندی‌های کشور در حوزه کسب و کارهای نوپای فعال حوزه سلامت، مناسب است، گفت: وزارت بهداشت در این زمینه باید تعامل بیشتری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا در (استارت آپ) حوزه سلامت داشته باشد.


دکتر سیدحسن هاشمی در نشست مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه سلامت، اظهار داشت: بخشی از سفارش‌های استارت آپ‌های حوزه سلامت باید از سوی وزارت بهداشت باشد و چون در حوزه های مختلف به شدت تعصب بر روی عدم ورود افراد غیرصنف وجود دارد، ممکن است همراهی و همکاری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا، در حد انتظار نباشد. لذا این نقد بر وزارت بهداشت وارد است و زمان و مطالبه عمومی در آینده می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.وزیر بهداشت افزود: بیش از چهار سال در مورد استفاده از فرصت‌های کسب و کارهای نوپا صحبت کردیم. البته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد، مصرف بی‌رویه خدمات، تجهیزات پزشکی و دارو و تقویت و توسعه پرونده الکترونیک سلامت در سطح ملی انجام شده یا در حال انجام است. اما در حوزه‌هایی که با معیشت و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، توفیق چندانی نداشته‌ایم.

هاشمی تاکید کرد: فرصت‌هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند و در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و ارتقای آن و همچنین درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، چه فرصت هایی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات و همچنین بیمه‌ها ایجاد شده است.وزیر بهداشت با اشاره به نقش تولیتی وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از عوامل موثر بر نظام سلامت، در اختیار وزارت بهداشت نیست و سایر دستگاه‌ها و نهادها نقش موثری در این زمینه دارند. اما در برخی موارد، باور به تولیت وزارت بهداشت، ممکن است مانع از فرصت سازی مناسب برای رشد و تقویت استارت آپ‌های حوزه سلامت شود.هاشمی خاطرنشان کرد: مدیران، معاونین و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، هر ماه جلساتی را با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا در حوزه سلامت برگزار کنند تا امور و فرآیندهای آنها و خدماتی  که به مردم ارائه می‌دهند، تسهیل شود.

وی گفت: بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: امیدواریم با کمک تکنولوژی‌های روز و کسب و کارهای نوپا بتوانیم در جهت رفاه و آسایش مردم، شاهد اقدامات موثری از سوی آنها باشیم. مردم می توانند در قرن ۲۱ راحت‌تر زندگی کنند و ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.گفتنی است، در این نشست که با حضور معاون اجتماعی، آموزشی، برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت برگزار شد، جمعی از مدیران و فعالان حوزه کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه سلامت به معرفی استارت آپ‌ها پرداخته و نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.


کد مطلب: 156989

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/156989/توانمندی-های-نظام-سلامت-استارت-آپ-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir