به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۱۵۷۰۱۰

انفعال فدراسیون ۵ ستاره برای جام ملت‌ها

گروه ورزشی: در حالی که کمتر از یک ماه تا روزهای فیفا دی باقی مانده، تیم ملی سرمربی ندارد و هیچ دیداری برای آمادگی تا جام ملت‌های آسیا هماهنگ نشده است.
انفعال فدراسیون ۵ ستاره برای جام ملت‌ها
با اتمام جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کشورهای مختلف برای مسابقات آتی خود برنامه ریزی کردند. حتی کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان دیدارهایی را برای آمادگی بیشتر تا جام ملت‌های آسیا هماهنگ کرده‌اند. با این وجود فدراسیون فوتبال ایران تاکنون که کمتر از یک ماه تا روزهای موسوم به فیفا دی که تیم‌های ملی بدون قید و شرط می‌توانند بازیکنان خود را از باشگاه‌های مختلف دنیا در اختیار بگیرند، برنامه ریزی نکرده است.پنجره بعدی فیفا از سوم تا یازدهم سپتامبر است و در همین زمان لیگ برتر تعطیل خواهد شد اما مشخص نیست تیم ملی بتواند اردو یا حتی بازی تدارکاتی داشته باشد. طبق پیش بینی قبلی کارلوس کی‌روش، تیم ملی باید در این پنجره دو بازی تدارکاتی داشته باشد.در همین پنجره ژاپن و کره جنوبی در تورنمنتی با کاستاریکا و شیلی دیدار می‌کنند اما در همین زمان هیچ دیداری برای تیم ملی فوتبال ایران هماهنگ نشده است.

علاوه بر مشخص نبودن بازی‌های تدارکاتی، تیم ملی فعلا سرمربی هم ندارد و معلوم نیست کی‌روش به ایران بازگردد یا نه. این پایان بی‌سروسامانی تیم ملی نیست و فدراسیون با اتمام قراردادش با شرکت آدیداس، مشخص نکرده که تیم ملی با چه البسه‌ای در اردوها و بازی‌های تدارکاتی آتی شرکت می‌کند.اگر خوش‌بینانه به این وضعیت نگاه کنیم، تیم ملی چند روز مانده به روزهای موسوم به فیفا دی، سرمربی و البسه خود را انتخاب می‌کند اما تیمی در آن زمان باقی نمانده که فدراسیون فوتبال بخواهد با آن‌ها برای روزهای فیفا دی به توافق برسد و باز هم قصه حضور تیم‌هایی مانند سیرالئون و گینه تکرار خواهد شد.تا وقت تنگ نشده، فدراسیون فوتبال باید فکری به حال این وضعیت بکند.
مرجع : ایسنا