به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۵۷۰۱۷
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی: حمل و نقل هوایی از سبد خانوار در حال حذف شدن است

بلیت ایرلاین‌های خارجی به دو برابر رسید

گروه اقتصادی: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با تغییر نرخ تسعیر ارز قیمت بلیت ایرلاین‌های خارجی به دو برابر می‌رسد،‌ گفت: با افزایش قیمت‌ها حمل و نقل هوایی از سبد برخی از خانوارها حذف می‌شود.
بلیت ایرلاین‌های خارجی به دو برابر رسید
مقصود اسعدی سامانی با اشاره به تغییر نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های هواپیمایی و افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: اخیرا نرخ تسعیر ارز برای ایرلاین‌های خارجی از 4200 تومان به 9200 تغییر یافته است بنابراین نرخ بلیت ایرلاین‌های خارجی تا بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.    وی با بیان اینکه شاهد افزایش نرخ بلیت ایرلاین‌های خارجی خواهیم بود، ادامه داد:‌ از آنجایی که بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ریال است بنابراین بلیت هواپیمای ایرلاین‌های داخلی افزایش قیمت کمتری نسبت به بلیت ایرلاین‌های خارجی خواهد داشت.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: این شرایط زمینه‌ای ایجاد خواهد کرد که ایرلاین‌های داخلی بتوانند مسافران بیشتری را جذب کنند.اسعدی سامانی با بیان اینکه تابستان فصل پیک سفر محسوب می‌شود و در این شرایط نرخ بلیت هواپیما هم افزایش می‌یابد،‌ ادامه داد: این شرایط باعث شده که نرخ بلیت هواپیما افزایش قابل توجهی داشته باشد و به طور اجتناب ناپذیری تا بیش از دو برابر برسد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان به صورت مقطعی قیمت بلیت هواپیما بالا می‌رود،  ادامه داد: در حال حاضر خرید بلیت از ایرلاین‌های داخلی به صرفه‌تر از ایرلاین‌های خارجی است و رقابت پذیری شرکت‌های هواپیمایی داخلی افزایش یافته است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: البته ایرلاین‌های داخلی در برخی از مسیرهای خارجی حضور ندارند که مسافران این مسیرها متحمل افزایش قیمت‌ها خواهند شد.اسعدی سامانی با بیان اینکه متاسفانه با این شرایط، حمل و نقل هوایی از سبد برخی از خانوار حذف می‌شود، گفت: در شرایطی که 30 الی 40 درصد هزینه‌های ایرلاین‌های داخلی به ریال است بنابراین همین هزینه کردهای ریالی در قیمت تمام شده بلیت هواپیما تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود ارزان‌تر از بلیت ایرلاین‌های خارجی باشد. بنابراین پیش بینی می شود استقبال از بلیت‌های ایرلاین داخلی افزایش یابد.
مرجع : ایلنا