به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۵۷۰۳۸

آغاز موج جدید کاهش قیمت نفت

گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به دنبال تشدید تنش‌های تجاری که به دورنمای رشد تقاضا برای سوخت به خصوص در آسیا لطمه زد کاهش یافت، با این‌همه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران از محدود شدن عرضه در بازار حکایت دارد.
آغاز موج جدید کاهش قیمت نفت
بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه کاهش یافت و به ۷۲.۶۰ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت کاهش، به ۶۷.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.نشانه‌های کندی رشد اقتصادی و افزایش کمتر تقاضا برای سوخت به خصوص در بزرگترین بازارهای نوظهور آسیا، روی قیمت‌های نفت سنگینی می‌کند.به گفته اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در "ساکسو بانک"، رشد تقاضا از سوی آسیا مورد پرسش قرار گرفته است که به دلیل تاثیر منفی جنگ‌های تجاری، دلار قوی‌تر و افزایش هزینه‌های استقراض است. با وجود دورنمای تیره برای تجارت و کندی احتمالی رشد اقتصادی انتظار می‌رود بازارهای نفت به خصوص به دلیل آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران با محدودیت عرضه مواجه شوند.به گفته گرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر"،  اگر بازارها دچار ریزش شوند نفت نیز آنها را همراهی خواهد کرد، اما عامل پیچیده در حال حاضر ایران و تحریم‌ها است.

به دلیل وجود عوامل متضاد در بازار سرمایه‌گذاران با ابهامات زیادی درباره روند حرکت قیمت‌ها مواجه هستند.آمریکا اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را که شامل تحریم‌های نفتی است از نوامبر آغاز می‌کند. ایران سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است.بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر آماری که روز جمعه از سوی شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز منتشر شد، نشان داد: شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته بیشترین افزایش را از ماه مه داشته و با ۱۰ حلقه افزایش، به ۸۶۹ حلقه رسیده که بیانگر بالاترین سطح فعالیت حفاری در آمریکا از مارس سال ۲۰۱۵ است. با این حال آنچه که بازارهای نفت را در حالت منفی نگه داشته، کاهش معاملات خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیران مالی است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت