به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۵۷۰۶۳

طلاق فوری بدون معطلی!

گروه جامعه: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان البرز گفت: البته در سال‌های اخیر عواملی چون منافع اقتصادی به طلاق در استان دامن زده است و کسانی هستند که در قبال دریافت بخشی از سکه‌های مهریه، به برخی وعده گرفتن طلاق در زمانی کوتاه را می‌دهند.
طلاق فوری بدون معطلی!
عیسی قبادی اظهار کرد: طلاق به خودی خود آسیب نیست و اگر از یک فرآیند عبور کند به عنوان آسیب مطرح می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر عواملی چون منافع اقتصادی به طلاق در استان دامن زده است.وی ادامه داد: موضوع طلاق در استان البرز پس از اعتیاد و کودکان کار در جایگاه سومین موضوع مطرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار دارد. طلاق به خودی خود آسیب به شمار نمی‌رود و اگر از یک فرآیند عبور کند به عنوان آسیب مطرح می‌شود. در استان البرز طلاق از این فرآیند عبور کرده و به عنوان یک آسیب مطرح است.وی در ادامه به برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته برای کاهش طلاق و آموزش‌های ارائه شده در استان اشاره و اعلام کرد: مهمترین بخش از این آموزش‌ها پیش از ازدواج به زوج‌ها ارائه شد و همین کاهش 13 درصدی طلاق در سال 96 نسبت به سال 95 را به دنبال داشت؛ این نشان می‌دهد که می‌توان به برنامه‌های کنترلی در سال‌های آینده امیدوار بود.

وی با بیان اینکه  توقع ما این است که روح کلی جامعه نسبت به طلاق واکنش مثبت نشان ندهد، ادامه داد: بخشی از طلاق‌ها به نداشتن مهارت‌های اجتماعی به خصوص نیاموختن تاب‌آوری در زمان نوجوانی مربوط می‌شود که نقش آموزش و پرورش در آن مطرح می‌شود.قبادی خاطرنشان کرد: تمام زندگی یک نوجوان درس و کنکور نیست بنابراین آموزش و پرورش باید به این موضوعات و آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان توجه داشته باشد. ما نسبت به موضوع طلاق حساسیت ویژه‌ای داریم و معتقدیم اگر مواردی چون ایجاد همبستگی، آموزش‌های اجتماعی، بهداشت مغز و جلوگیری از ایجاد فاصله بین ذهنیت و واقعیت و کاهش توقعات فردی رعایت شود می‌توان طلاق را کنترل کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آمار طلاق