به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۵۷۱۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

فعلا دانشگاه احمدی‌نژاد وجود خارجی ندارد

گروه سياسي: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از روال طی شده برای تاسیس دانشگاه ایرانیان اظهار کرد: واقعا اگر کسی غیر از آقای احمدی‌نژاد می‌خواست دانشگاه تاسیس کند به عنوان یک فرد حقیقی آیا چنین کمکی صورت می‌گرفت؟
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که اگر دانشگاه ایرانیان روال قانونی خود را طی نکند کمیسیون آموزش به این موضوع ورود خواهد کرد،‌ گفت: در حال حاضر دانشگاه ایرانیان وجود خارجی پیدا نکرده، اما قطعا در صورتی که مسیر قانونی را طی نکند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه ورود پید کرده و حساسیت نشان خواهد داد.

وی با اشاره به مسیرقانونی برای تاسیس دانشگاه اظهار کرد: هر دانشگاهی برای تاسیس باید از سوی شورای گسترش مجوز وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری را دریافت کند، در واقع باید مد نظر داشت دانشگاه یک محل سیاسی نیست، بلکه دانشگاه محل تعمیق علم و پرورش نخبگان علمی برای جامعه است و ما باید در این راستا حساسیت داشته باشیم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد:
اگر کسی غیر از احمدی‌نژاد می‌خواست دانشگاه تاسیس کند 16 میلیارد کمک می‌گرفت؟
آقای احمدی نژاد مانند سایر مردم است و اگر بخواهد یک دانشگاه خصوصی و غیر انتفاعی راه اندازی کند باید مسیر قانونی را طی کند. این نماینده اصول‌گرای مجلس تصریح کرد: البته ایراداتی در این زمینه وجود دارد از جمله این‌که واقعا اگر کسی غیر از آقای احمدی‌نژاد می‌خواست دانشگاه تاسیس کند به عنوان یک فرد حقیقی آیا چنین کمکی صورت می‌گرفت؟، تا به حال دولت به کدام یک از دانشگاه‌های غیر انتفاعی کشور 16 میلیارد تومان کمک کرده است؟ لذا اگر این موضوع روشن شود پاسخ بسیاری از ابهامات داده می‌شود.

سلیمی افزود: چطور یکباره 16 میلیارد تومان به حسابی واریز و سپس عودت داده می‌شود،‌ بنابراین معتقدیم این یک اشکال جدی است البته گفته شده مبلغ کمک بیش‌ از این بوده و شامل زمین هم است، حتی در این زمینه سوالی مطرح می‌شود مبنی بر این‌که به کدام یک از دانشگاه‌های غیر انتفاعی در بهترین نقطه شهر تهران زمین داده شده و .... این‌ها مواردی است که باید روشن شود.

یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۴۸
قشنگ آقا محمود رو بگردین چیز های دیگه ای هم پیدا می کنین. (123499)