به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۵۷۱۱۲

ساخت سریال پوران درخشنده قطعی شد

گروه فرهنگ و هنر: معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما از قطعی شدن ساخت سریال «مستوره اردلان» ـ اولین زن نمایشنامه‌نویس و شاعر کرد ـ و همچنین ساخت چند سریال فاخر دیگر خبر داد.
ساخت سریال پوران درخشنده قطعی شد
علی دارابی  با بیان اینکه ۳۰ سریال فاخر در دستور ساخت داریم و برخی از آن‌ها از امسال پخش خواهند شد، درباره جزئیات سریال «مستوره اردلان» توضیح داد: ساخت این سریال توسط پوران درخشنده قطعی شده است و ایشان اکنون در حال نگارش هستند.دارابی گفت: خانم درخشنده درگیر کار نمایششان در خارج از کشور هستند و قرار است اخبار رسمی ساخت این سریال را به‌زودی اعلام کنیم.او درباره سریال «سردار سنجرخان» که قرار است توسط سید ضیاءالدین دری ساخته شود، گفت: این سریال نیز توسط ضیاءالدین دری نگارش شده است و قرار است ساخته شود. همچنین سریال «امیرنظام گروس» هم قرار است کلید بخورد. تفاهم‌نامه این سریال‌ با استاندار اصفهان انجام شده و قرار است ساخته شود.معاون سیمای استان‌ها از ساخت سریالی مرتبط با زندگی و زمانه شهید آیت‌الله بهشتی خبر داد و گفت: این سریال نیز در مرحله مقدماتی است و با تهیه‌کننده و کارگردان در حال گفت‌وگو هستیم.دارابی از ساخت فصل دوم «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی خبر داد و گفت: فصل اول این سریال را که مربوط به بی‌بی مریم است پرویز شیخ‌طادی کارگردانی کرد. فصل دوم این سریال نیز مربوط به فرزند ایشان شیرعلی‌مردان‌خان است. فصل اول این مجموعه در حال تدوین، صداگذاری و موسیقی است و اواخر پاییز قرار است از تلویزیون در ۱۴ قسمت پخش شود. فصل بعدی این مجموعه نیز در ۲۶ قسمت خواهد بود که شاید این میزان افزایش پیدا کند.

او همچنین از ساخت سریال «حاج آقا نورالله اصفهانی» در اصفهان خبر داد و گفت:‌ حاج‌ آقا نورالله اصفهانی در زمان مشروطه جزو پیشگامان اقتصاد مقاومتی بود. این مجموعه نیز از جمله پروژه‌هایی است که قرار است آن را بسازیم.معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما همچنین درباره مقدمات ساخت سریال حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی نیز توضیح داد: در استان فارس ما یک سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج در بخش خصوصی داریم که قرار است این پروژه توسط او ساخته شود.بناست نسخه اصلی این سریال‌ها را به دنیا نشان دهیم و برای کارگردانی با مسعود جعفری‌جوزانی گفت‌وگویی کرده‌ایم.دارابی همچنین از ساخت سه سریال فاخر شهید باهنر در کرمان و شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای در استان زنجان و همچنین سریال آیت‌الله طالقانی در البرز خبر داد و گفت:‌ بعضی از این پروژه‌ها مشکل مالی دارند به همین دلیل است که سریع جلو نمی‌رود اما ما خیز بزرگی برای آن‌ها برداشته‌ایم. منتها دو سه ملاحظه است؛ یکی اینکه کارگردان و بازیگران اصلی باید نام‌آشنا باشند اما حدود ۷۰، ۸۰ درصد بازیگران و عوامل نیز باید استانی و بومی باشند چرا که هدف این است که آن‌ها رشد کنند.علی دارابی در پایان از ساخت فصل دوم «روزهای بیقراری» خبر داد و گفت: فصل دوم این سریال در حال تصویربرداری است و امسال در مشهد و تبریز به پخش می‌رسد.
مرجع : ایسنا