به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۵۷۱۷۳

بازگشت کم رمق بورس‌های آسیایی

گروه اقتصادی: پس از کاهش شدید روز گذشته شاخص‌ها، بورس‌های آسیایی توانستند اندکی بر شرایط موجود غلبه کنند و به شرایط باثبات‌تری برسند.
بازگشت کم رمق بورس‌های آسیایی
سرمایه‌گذاران هنوز نسبت به کاهش ارزش لیر نگرانند و این احتمال وجود دارد که بحران ترکیه به سراسر جهان سرایت کنند.لیر ترکیه در مبادلات امروز به ازای هر دلار به سطح ۶.۹۱ رسید و هر یورو نیز با ۷.۸۹ لیر مبادله شد که هر چند نسبت به دیروز کاهش شده است اما هنوز در سطح بالای کم سابقه‌ای به سر می برد. بانک مرکزی ترکیه هنوز به تقاضاها برای افزایش نرخ بهره پاسخی نداده و تنش با آمریکا نیز هنوز تخفیف نیافته است.ری آتریل- مدیر بخش استراتژی بانک ملی استرالیا- گفت نسبت به اینکه بحران ترکیه وسیع تر نشود خوش بین است: با وجود شرایط دشوار فعلی معتقدیم که پیامدها محدود باقی خواهد ماند.در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۲۱۱۲.۰۹ واحد رسید، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۶ درصد ریزش کرد و به ۲۷۷۷۱.۲۹ واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت" بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۲۷۸۶.۶۴ واحد قرار گرفت.

در سایر بورس‌های آسیایی، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۸ درصد و شاخص بورس سئول کره جنوبی ۰.۱ درصد افزایش یافتند. بورس‌های تایوان وولینگتون در نیوزلند نیز صعودی بودند.در بازار ارز عملکردها متفاوت بود: وون کره جنوبی موفق شد ۰.۱ درصد در برابر دلار بالا برود، پزوی مکزیک و راند آفریقای جنوبی نیز روز خوبی را پشت سر گذاشتند اما روپیه هند باز هم کاهش یافت. در بین ارزهای عمده هم ارزش یورو در برابر دلار افزایش یافت و هر یورو به ۱.۱۴۰۳ دلار رسید. پوند به ۱.۲۷۶۰ دلار کاهش یافت و هر دلار به ۱۱۰.۷۶ ین افزایش یافت.بهای نفت افزایشی شد: هر بشکه نفت خام برنت با ۲۶ سنت افزایش به ۷۲.۸۷ دلار و هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۳۴ سنت افزایش به ۶۷.۵۴ دلار رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بورس آسيايي