کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست آب منطقه‌ای تهران: چالش با شهرداری برای تامین آب فضای سبز شهر تهران

بروز بحران شدید آب برای تهران دور نیست

ایلنا , 23 مرداد 1397 ساعت 16:18

گروه جامعه: سرپرست آب منطقه‌ای تهران گفت: نباید فکر کنیم که ریزگردها فقط مربوط به استان خوزستان است. در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان نیز موضوع آب و ریزگردها منجر به مهاجرت شده است. در شهر تهران نیز ما با آن فاصله‌ای نداریم. موضوعات را باید با مردم در میان بگذاریم چراکه یکطرفه مشکلات را نمی‌توانیم حل کنیم. همه آحاد جامعه باید به تصمیم‌گیران و دولت برای عبور از این بحران کمک کنند.


فروغی سرپرست آب منطقه‌ای تهران در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران، شرکت آب منطقه‌ای تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار داشت: یکی از آفت‌هایی که امروز با آن مواجهیم بخشی‌نگری در ساختار اداری است و هر سازمانی برای پاسخگویی، نگاه جامعی ندارد.وی در ادامه با بیان اینکه ما بنا داریم که با کمک شهرداری بخشی از مشکلات پیش روی تامین آب کشور را حل کنیم، افزود: در حال حاضر در زمینه تامین آب فضای سبز با شهرداری چالش داریم که اگر نگاهمان بلند نباشد بهداشت عمومی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.فروغی با بیان اینکه شهرداری با فرهنگسازی می‌تواند به ما کمک کند، یادآور شد: باید از این ظرفیت و از تمامی امکانات و توانمندی‌ها جهت اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کنیم.وی یادآور شد: ما اجازه نداریم از منابع استفاده بخشی کنیم. باید هر قدمی که برمی‌داریم جهت انجام خدمت به مردم باشد.وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و مباحث فرهنگی زمان‌بر و مستلزم استمرار است، افزود: قطعا تفاهمنامه در مقوله زمان نمی‌گنجد و باید استمرار داشته باشد.

سرپرست آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه یکی از سیاست‌های محوری در دستور کار دولت سازگاری با کم‌آبی است، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه روش‌ها و فرآیندهای متفاوتی اتخاذ کرده‌ایم که امیدواریم از آنها استفاده کرده و بتوانیم خودمان را با شرایط اقلیمی انطباق دهیم و توسعه کلان زندگی شهری را محقق کنیم.وی در ادامه با اشاره به این که ارزش آبی آب به اندازه ارزش اقتصادی آن است، گفت: باید بدانیم که اگر آب نباشد چه هزینه‌هایی باید به لحاظ اجتماعی، امنیتی و زیست محیطی بپردازیم تا جبران شود. مثلا دیدیم که در شهرهای جنوبی وقتی به مشکل آب برخوردیم فقط صرفا کمبود آب نبود دولت حاضر بود از نقاط دوردست آب را تهیه کرده و به این نقاط منتقل کند.وی ادامه داد: امروز نباید فکر کنیم که ریزگردها فقط مربوط به استان خوزستان است. در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان نیز موضوع آب و ریزگردها منجر به مهاجرت شده است. در شهر تهران نیز ما با آن فاصله‌ای نداریم. موضوعات را باید با مردم در میان بگذاریم چراکه یکطرفه مشکلات را نمی‌توانیم حل کنیم. همه آحاد جامعه باید به تصمیم‌گیران و دولت برای عبور از این بحران کمک کنند.


کد مطلب: 157184

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/157184/بروز-بحران-شدید-آب-تهران-دور-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir