به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۵۷۲۱۹

فروریختن پل در ایتالیا ۳۰کشته برجا گذاشت

گروه بين‌الملل: ریزش بخشی از یک پل معلق روی آزادراهی در شهر جنووا در شمال ایتالیا ده‌ها کشته برجا گذاشته است.
فروریختن پل در ایتالیا ۳۰کشته برجا گذاشت
ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا ساعاتی پس از بروز این حادثه اعلام کرد دست‌کم ۳۰ نفر بر اثر ریزش این پل جان خود را از دست داده اند. پیشتر وزارت حمل و نقل ایتالیا، با تائید خبر کشته شدن ۲۲ نفر گفته بود «آمار قربانیان به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.» رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این واقعه در ساعت ۱۱:۳۰ ظهر به وقت محلی و همزمان با بارش شدید باران رخ داده است. مطابق اظهارات شاهدان عینی و تصاویر منتشره، زمانی که خودروها روی پل در حال حرکت بوده‌اند بخشی از پل حدود ۲۰۰ متر فرو ریخته است و ده‌ها خودرو بر روی خطوط راه‌آهن پایین دست سقوط کرده‌اند.
بخشی شامل حدود ۲۰۰ متر از پل طی حادثه فروریخته است
یک شاهد عینی به تلویزیون اسکای ایتالیا گفته است ۸ یا ۹ ماشین را دیده است که به پایین سقوط کرده‌اند. ویدئوها آوارهای ریخته شده و خودروهای متلاشی را روی زمین نشان می‌دهند. پل بزرگ «موراندی» که بیش از یک کیلومتر طول و ۹۰ متر ارتفاع دارد روی آزادراه A10 بسته شده است. این پل در دهه شصت میلادی ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ نیز تعمیراتی روی آن انجام گرفت. دانیلو تونینلی، وزیر حمل و نقل ایتالیا، گفته است به نظر می‌رسد این حادثه یک «تراژدی عظیم» باشد. یک اتاق بحران در ایتالیا برای پیگری حادثه مستقر شده و پلیس‌ و امدادرسانان در محل حضور یافته‌اند.

مرگبارترین سوانح ریزش پل ۲۰ سال گذشته در جهان

فروریختن پل معلق بر یک آزادراه در شهر جنووا در شمال ایتالیا در روز دوشنبه، مرگبارترین حادثه در نوع خود در اروپا از سال ۲۰۰۱ بدین سو بود.
به این بهانه نگاهی می‌اندازیم به پرتلفات‌ترین حوادث ریزش پل‌ در جهان طی ۲۰ سال گذشته:
۳۱ مارس ۲۰۱۶، هند: سقوط پلی در شهر کلکته دستکم ۲۶ کشته برجا گذاشت. امدادرسانان قریب یکصد زخمی را از لابلای آوار بتن خارج کردند.
۲۳ اکتبر ۲۰۱۱، هند: پلی در دارجیلینگ در شمال شرق این کشور در اثر فشار حاصل از تجمع بالای حاضران شکست و جان ۳۲ نفر را گرفت. یک هفته بعد حدود ۳۰ تن دیگر نیز بر اثر ریزش یک پل گذری روی یک رودخانه در استان آروناچال پرادش کشته شدند.
۱۳ اوت ۲۰۰۷، چین: در سانحه شکستن پل تازه به اتمام رسیده در استان حنان در مرکز این کشور ۶۴ تن جان باختند و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.
۲۵ دسامبر ۲۰۰۷، نپال: پلی که روی رودخانه بحری در کاتماندو پایتخت این کشور بسته شده بود و زائران را به یک مکان مذهبی می‌رساند شکست و ۱۶ کشته و ۲۵ ناپدید برجا گذاشت. در لحظه وقوع حادثه بیش از ۴۰۰ تن روی پل حضور داشتند که صدها تن با شنا توانستند خود را به ساحل برسانند.
۵ اوت ۲۰۰۶، پاکستان: در شهر مردان در شمال پیشاور پلی در اثر طوفان فروریخت که طی آن ۴۰ نفر کشته و شمار بسیاری ناپدید شدند.
۲ دسامبر ۲۰۰۶، هند: در ایالت بهار در شرق این کشور یک پل ۱۵۰ ساله به هنگام عبور قطار مسافران شکست و ۳۴ تن را کشت.
۲۸ اوت، هند ۲۰۰۳: در پی فروریختن پلی در دمان در غرب کشور ۲۰ نفر شامل ۱۹ کودک که سوار بر یک مینی‌بوس دانش‌آموزان بودند به درون رودخانه سقوط کردند و جان باختند.
۲۴ دسامبر ۲۰۰۳، بولیوی: زمانی که یک اتوبوس در حال گذر از روی پل بود، طغیان رودخانه چاپره در مرکز این کشور سبب ریزش پایه‌های پل شد و جان ۲۹ مسافر اتوبوس را گرفت.
۴ مارس ۲۰۰۱، پرتغال: در اثر ریزش پل صد ساله کاستلو دو پیوا در نزدیکی شهر پرتو یک مینی بوس و سه خودرو دیگر به درون رودخانه سقوط کردند که در اثر آن ۵۸ تن کشته شدند.
۴ ژانویه ۱۹۹۹، چین: پلی ۱۸۰ متری در شهر چونکیگ در جنوب غرب این کشور در اثر ترک‌های فراوان فروریخت و جان ۴۰ تن را گرفت.
۱۶ مارس ۱۹۹۸، پرو: طغیان رودخانه پیورا در شمال این کشور پلی ۲۰۰ متری را تخریب کرد که منجر به ۲۶ کشته و مفقود شد.