به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۵۷۳۴۷

اجرای بیش از ۶۰۰۰ طرح بهداشت در کشور

گروه جامعه: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سرعت اجرای طرح‌های وزارت بهداشت در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه است و این طرح‌ها یکی پس از دیگری بدون اتلاف وقت و هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.
اجرای بیش از ۶۰۰۰ طرح بهداشت در کشور
دکتر علیرضا رییسی در سفر به استان آذربایجان غربی، مرکز جامع سلامت "نازلو" و پایگاه سلامت حضرت ولیعصر (عج) شهر ارومیه را افتتاح کرد.  در این دو افتتاح که دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و جمعی از مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت حضور داشتند، دکتر رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت از بخش های مختلف این دو مرکز بهداشتی بازدید و در جریان روند ساخت و آماده سازی این واحدها جهت ارائه خدمت قرار گرفت.رییسی در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: با شروع طرح تحول سلامت ۶ هزار و ۲۳۰ طرح در حوزه بهداشت در سراسر کشور اجرا شده که بهره برداری از آنها در اولویت برنامه های وزارت بهداشت است. از این تعداد، ۳۸۰۰طرح به بهره برداری رسیده و ۱۲۳۰ طرح دیگر نیز در مراحل پایانی احداث قرار دارد.وی با تاکید بر اینکه تکمیل بقیه طرح ها با جدیت ادامه دارد، افزود: اولویت وزارت بهداشت رسیدگی و تجهیز مراکز مناطق کم ‌برخوردار و محروم برای خدمات رسانی بهتر به مردم و گسترش سلامت در سطح جامعه است.

رییسی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری در اجرای این طرح ها مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: این طرح ها مطابق با استانداردهای جهانی اجرا شده و متناسب با این استاندارد خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه می کند. سرعت اجرای طرح های وزارت بهداشت در سال های اخیر بسیار قابل توجه است و این طرح ها یکی پس از دیگری بدون اتلاف وقت و هزینه به بهره برداری می رسد.بنابر اعلام وبدا، وی افزود: بیش از ۵۰۰ طرح نیز در استان آذربایجان غربی از ابتدای طرح تحول سلامت به اجرا درآمده و تاکنون بیش از ۳۵ درصد آنها به بهره برداری رسیده است. باید توجه کرد که  تلاش مستمر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح های عمرانی زیرمجموعه این دانشگاه قابل ملاحظه است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: وزارت بهداشت