کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهار نگرانی آمریکا در مورد ستوده و محمدی

25 مرداد 1397 ساعت 12:41

گروه بين‌الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بيان اينكه از نظر واشنگتن "موارد روزانه نقض حقوق بشر و بازداشت‌های خودسرانه" در ایران "غیرقابل قبول" هستند از متحدان آمريكا برای پیوستن به این کشور در مقابله با نقض حقوق بشر در ایران دعوت کرد.


هدر نائورت، با ابراز نگرانی در مورد وضعیت نرگس محمدی و نسرین ستوده و همچنین حبس دراویش گنابادی گفته واشنگتن با دقت گزارش‌های متعدد نقض حقوق بشر در ایران را دنبال می‌کند. نائورت در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: «ما گزارش‌ها درمورد مدافعین متعدد حقوق بشر و اعضای گروه‌های اقلیت مانند دراویش گنابادی را که بطور غیرقانونی و خودسرانه در زندان‌های ایران محبوس می‌شوند، از نزدیک دنبال می‌کنیم.»

در متنی که سایت "وزارت امور خارجه آمریکا به زبان فارسی" در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده به نقل از هدر نائورت آمده: «من دیروز، درمورد نرگس محمدی، مادر دو فرزند که در وضعیت وخیم پزشکی بسر می برد، و بخاطر دفاع مسالمت آمیز از اصلاحات حقوق بشری به جمعا ۱۶ سال زندان محکوم شده است، توییت کردم. امروز ما بطور خاص نگران نسرین ستوده هستیم که از ژوئن ۲۰۱۸ در زندان اوین محبوس بوده است و بخاطر وکالت قانونی زنی که به برداشتن حجاب در انظار عمومی متهم شده، با اتهامات امنیت ملی مواجه است.»

نائورت در نشست خبری خود با انتقاد شدید از حکومت جمهوری اسلامی گفت: «رژیم ایران افراد را بخاطر اعمال مسالمت آمیز حقوقشان زندانی می‌کند و آنوقت کسانی را که برای دفاع از آنها استخدام می‌شوند نیز زندانی می‌کند. این موارد روزانه نقض حقوق بشر و بازداشت‌های خودسرانه حقیقتا غیرقابل قبولند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته واشنگتن از متحدان خود در سراسر جهان می‌خواهد تا به آمریکا "برای درخواست از رژیم ایران برای پایان دادن به سرکوب مردمش به خاطر اعمال حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین‌شان" ملحق شوند. مقامات ایران اظهارات آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران را "ادعاهای اثبات‌نشده و کذب" می‌خوانند و آن را جزو "کارزار آمریکا برای اعمال فشار" علیه این کشور می‌دانند.


کد مطلب: 157349

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/157349/اظهار-نگرانی-آمریکا-مورد-ستوده-محمدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir