به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۵۷۳۶

قاليباف خودش هم به خوبي مي‌داند كه...!

گروه سياسي: اتفاقي كه روز گذشته در شوراي شهر تهران افتاد و قاليباف را دوباره شهردار تهران شد از زاويه‌هاي گوناگون جاي بحث دارد كه مهم‌ترين آن راي دو نفر از افرادي بود كه با اعتماد و حمايت اصلاح‌طلبان به شورا راه يافتند اما در لحظه حساس به كانديداي تشكيلاتي خود راي نداده و رقيب او را شهردار كردند!
سعيد ليلاز در اين باره و در پاسخ به اين سئوال كه آيا راي‌دهندگان به ليست اصلاح‌طلبان نسبت به رفتار دو عضو ليست اين جريان حق ندارند ناراحت باشند؟ گفت: مسلما حق دارند. چرا كه وضعيت مديريت شهردار را مي‌دانم اما معتقدم ممكن است تاكتيك ما اشتباه بوده باشد. آقاي هاشمي (پدر) چند روز قبل آن مواضع را درباره سوريه اتخاذ كرد. نمي‌توان توقع داشت پس از آن اظهارات اصولگرايان در برابر پسر ايشان متحد نشوند. مي‌توانستيم روي فرد ديگري به جز محسن هاشمي تمركز كنيم.

اين تحليل‌گر و فعال رسانة‌اي، در مورد رفتار آتي اصلاح‌طلبان نيز اظهار داشت: ممكن است آنها بتوانند پس از چند ماه با رايزني و متقاعد كردن اعضاي شورا قاليباف را عزل كنند. البته به نظر من پايين كشيدن چمران براي اصلاح‌طلبان بسيار مفيد‌تر از پايين كشيدن قاليباف بود. آنها در اين هفت سال پارلمانتاريزم شهري را رسما تعطيل كردند و شهر را در اختيار قاليباف قرار دادند اما اين شورا با وزن فعلي اصلاح‌طلبان مي‌تواند او را مهار كند.

ليلاز افزود: قاليباف خودش هم به خوبي مي‌داند كه تنها 8 درصد راي‌دهندگان تهراني به او راي داده‌اند. معناي اين 8 درصد را قاليباف به خوبي درك مي‌كند. مردم تهران از او راضي نبودند. توسعه پل ساختن با هزينه چند برابر نيست. اگر تا قبل از اين دولت قاليباف مي‌توانست از تقابل با نهاد دولت براي خود اعتبار كسب كند حالا مي‌داند كه دولتي روي كار آمده كه تقابل با او محل كسب اعتبار نيست.

۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۹:۱۷
دنبا مالی در لیست اصولگرایان هم بود. (123962)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۶:۲۰
حسین رضازاده هم تو لیست اصولگراها بود و به هاشمی رای داد. (124330)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۹:۱۹
از انتخاب قالیباف عصبانی باشید و از عصبانیت .... (123966)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۹:۲۹
فقط تو جلسات دولت راش ندن، ديگه تحمل ديدن قيافه اين ادما رو نداريم. (123976)
بامداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۹:۴۳
سری به بازرسان ساختمانی شهرداریها بزنید ووببینید از پیمانکاران چه می خواهند؟ (123986)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۰:۱۵
من قالیباف را تاسال 84 خوب نمی شناختم اما از سال 84 به بعد بودم که فهمیدم آقای قالیباف چقدر شهرت طلب است واز فیلمهای دوران دفاع مقدس این آقا هم که در انتخابات ریاست جمهوری پخش می شد قبل تامل بود این اخلاق ولی کاش پروندههای مالی گم نشود (124005)
nima
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۰:۱۷
آقای لیلاز شما دیگه چرا . همه شما میگفتید هاشمی هفده رای میاره پس چی شد خیال بافی بود. کشیدن قالیباف به پایین هم خیال بافی بیش نیست (124007)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۰۱
حق محسن هاشمی بود که شهردار شود (124032)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۱۷
اصولگرايان خيلي بيجا كردند كه بخوان به خاطر اينكه آقاي هاشمي اون مواضع درسته داره عليه پسرش باشن كه در پستي كه در مترو داشت نشون داد لياقتش بيشتر از قاليبافه. (124045)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۲۹
آقای لیلاز پل ساختن با چند برابر قیمت شاید مفهوم توسعه شهری نباشه ولی توسعه اقتصادی پیمانکاران و کارفرمایان قلدرمابش که هست (124055)
شهروند درجه 2
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۱۰
خدا میداند حکم معاونت کدام شهرداری را برای فرد مورد نظر الهه راستگو و احمد دنیا مالی زده است. قالیباف اگر مدیر بود پل کن تقاطع خلیج و جاده قدیم رو پس از 2 سال درست میکرد پلی که با 10 دقیقه تگرگ فرو ریخت و ترافیک شدید این مسیر پر تردد را بدنبال داشته است (124150)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۴۱
منبع اين خبر كجاست؟ چرا خبر بدون منبع كار مي كنيد؟ (124224)