به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۵۷۳۸

آخرین قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار

گروه اقتصادی: با آغاز فصل برداشت، قیمت برنج کاهش می‌یابد که در حال حاضر قیمت برنج نسبت به روزهای اولیه برنج کیلویی هزار تومان کاهش داشته است.
آخرین قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو برنج درجه یک با قیمت 6200 تا 6500 تومان در سطح عمده فروشی عرضه می شود و این نوع برنج توسط افراد مرفه بیش تر خریداری می‌شود. قاسمعلی حسنی با اشاره به این که برنج وارداتی برای رفع نیاز اقشار مختلف جامعه عرضه می شود تاکید کرد: در جدیدترین بار وارداتی 15 هزار تن برنج آمریکایی به کشور وارد شده که با قیمت مصوب کیلویی 2450 تومان در کنار برنج هندی پرمحصول کیلویی 1700 تومان و برنج تایلندی کیلویی 1950 تومان عرضه می شود.حسنی ادامه داد: برنج هندی توسط بخش خصوصی نیز وارد می شود که از کیلویی 3200 تومان به فروش می رسد. هر ساله قیمت برنج بنا بر روزهای سال دچار نوسان می‌شود. افزایش قیمت برنج از زمستان آغاز شده و تا شهریور ماه سال بعد که همزمان با فصل برداشت برنج است ادامه می‌یابد. قیمت برنج درجه یک برای شالیکاران کیلویی 6000 تا 6100 تومان تمام می شود که با هزینه بسته بندی و حمل و نقل به کیلویی 6300 تومان می‌رسد. برنج کاران برنج درجه یک شمال را کیلویی 6800 تا 7500 تومان در تهران به فروش می رسانند که قیمت خرده فروشی توسط مغازه داران سطح شهر کیلویی 8500 تا 8800 تومان است.

دلیل تخفیف کم روغن در نمایشگاه های پاییزه

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره تخفیف کم روغن در نمایشگاه های پاییزه بیان کرد: تفاوت قیمت روغن از در کارخانه تا فروشگاه عرضه هفت درصد است که این امر به دلیل عدم افزایش قیمت بنابر مشکلات تامین مواد اولیه است.رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: سود قانونی عمده فروشی مواد غذایی سه درصد و خرده فروشی آن 12 درصد است.

عرضه کره با قیمت مصوب
وی درباره کمبود کره در برخی مناطق تهران گفت: در چند وقت گذشته که مشکلات خاصی برای گشایش ارزی به وجود آمده بود کارخانه‌ها با کمبود تولید مواجه شده بودند اما در حال حاضر کره با قیمت مصوب در حال پخش و عرضه است.

۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۰:۳۵
چرا بايد قيمت كره 100 گرمي در مغازه ها 2300 تومان باشد؟! (124022)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۱۹
آقای رییس لطف کنید محل فروش و عرضه این برنجها رو با این قیمتها اعلام کنید . ما که هر چی گشتیم چیزی ندیدیم . نکنه تو محله آقا محمود اینا میفروشن ؟؟؟ (124046)
يكي
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۲:۰۲
دستشون درد نكنه، با اين قيمت پايين، مي‌دونيد كره 50 گرمي كه هفته پيش 600 تومان بود اين هفته 1200 تومان شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (124075)