به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۵۷۳۹۸

آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما‌ها

گروه فرهنگ و هنر: «تنگه ابوقربیب» بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بعد از دو هفته اکران ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است؛ که برای یک فیلم با ژانر جنگ فروش خوبی محسوب می‌شود. «هزارپا» نیز همچنان در صدر فروش فیلم‌های هفته قرار دارد.
آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما‌ها
«هزارپا» آخرین ساخته ابوالحسن داوودی ۶ هفته است که در سینما‌های کشور اکران شده. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۸۰ سالن در هفته گذشته توانست ۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان فروش داشته باشد. «هزارپا» فیلمی پر بازیگر است که می‌توان به نقش‌آفرینی جواد عزتی و رضا عطاران در آن اشاره ویژه کرد. این فیلم تا به امروز ۲۵ میلیارد و ۶۹۲ میلیارد تومان فروش داشته است.

تنگه ابوقریب
آخرین ساخته بهرام توکلی و بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره فجر در دومین هفته اکران ۸۳۳ میلیون تومان فروش داشته است. در این فیلم امیر جدیدی، جواد عزتی، حمید آذرنگ و مهدی قربانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

دم‌سرخ‌ها
آرش معیریان با استفاده از بازیگرانی همچون جواد رضویان، بهنوش بختیاری و اندیشه فولادوند فیلمی با ژانر کمدی ساخته است. این اثر در دومین هفته اکران ۸۳۳ میلیون فروش داشت و رتبه دوم را در فروش این هفته فیلم‌های سینمایی کسب کرد.

کاتیوشا
«کاتیوشا» در سومین هفته اکران ۳۱۸ میلیون تومان فروش داشت. تازه‌ترین ساخته علی عطشانی ۱۰۱ سالن در اختیار دارد و در این هفته دومین فیلم پرفروش هفته لقب گرفت.
 
خاله قورباغه

افشین هاشمی فیلمی با موضوع کودکان روی پرده دارد. فرشته طائرپور تهیه‌کننده این اثر است. «خاله قورباغه» در هفته گذشته ۲۱۸ میلیون تومان فروش کرده است. این فیلم بعد از گذشت ۷ هفته از اکران به فروش ۱ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومانی رسیده است.
 
تگزاس
جدیدترین فیلم مسعود اطیابی که از بیست‌ونهم فروردین‌ماه در سینما‌های کشور اکران شده، در هفته گذشته ۱۷۱ میلیون تومان فروش داشت تا جمع درآمد آن از گیشه به رقم ۱۴ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان برسد. در «تگزاس» بازیگرانی همچون حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی نقش‌آفرینی می‌کنند.
 
دارکوب
بهروز شعیبی فیلم «دارکوب» را روی پرده سینما‌های کشور دارد. این فیلم در هفته گذشته ۱۳۱ میلیون تومان فروش داشت و عنوان ششمین فیلم پرفروش هفته را کسب کرد. «دارکوب» فیلمی با موضوع آسیب‌های اجتماعی است که در آن مهناز افشار و امین حیایی نقش‌آفرینی می‌کنند. آخرین ساخته شعیبی در مجموع ۱ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان فروش داشته است.

دشمن زن
اولین ساخته کریم امینی بعد از گذشت ۹ هفته اکران به فروش ۲ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان رسیده است. این فیلم در هفته گذشته توانست عنوان هشتمین فیلم پرفروش هفته را کسب کند. «دشمن زن» در هفته گذشته ۱۳۱ میلیون تومان فروش داشت.

من دیوانه نیستم
آخرین ساخته علیرضا امینی در سومین هفته اکران عمومی توانست ۷۳ میلیون فروش داشته باشد. این فیلم با در اختیار داشتن ۴۰ سالن تا به امروز ۳۲۶ میلیون در مجموع فروش داشته است.

به وقت خماری
«به وقت خماری» فیلمی به کارگردانی محمدحسین لطیفی با نویسندگی احمد رفیع‌زاده و تهیه‌کنندگی جمال گلی است. این فیلم بعد از ۷ هفته اکران ۱ میلیارد تومان فروش داشته است. فیلم محمدحسین لطیفی در هفته‌ای که گذشت ۲۴ میلیون تومان فروش داشت.

لاتاری
آخرین ساخته محمد حسین مهدویان بعد از ۲۲ هفته اکران ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم در هفته گذشته ۱۹ میلیون تومان فروش داشت

دلم می‌خواد
«دلم می‌خواد» بهمن فرمان‌آرا بعد از ۹ هفته به فروش ۱ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومانی رسید. این فیلم در هفته گذشته ۱۷ میلیون تومان فروش داشت. فیلم فرمان‌آرا با توجه به این فروش در رده دوازدهم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.

انیمیشن فیلشاه
فیلم هادی محمدیان که ۱۷ سالن در اختیار دارد، در هفته گذشته میلیون ۵ تومان فروش کرد. «فیلشاه» تاکنون ۷ میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان فروش داشته است.

خجالت نکش
اولین ساخته سینمایی رضا مقصودی با بازی احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی بعد از ۱۵ هفته اکران ۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم طنز در هفته گذشته نیز ۲۰ میلیون تومان فروش داشت.

مرداد
اکران نه چندان موفق فیلم بهمن کامیار هفته به هفته نمایان‌تر می‌شود. این فیلم در هفته‌ای که گذشت ۴ میلیون تومان فروش داشت و در مجموع ۷ هفته به فروش ۱۱۰ میلیون تومانی رسید.

مصادره
پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز تاکنون ۱۵ میلیارد و ۶۸۷ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم در هفته گذشته نیز ۱ میلیون تومان درآمد کسب کرد و شانزدهمین فیلم پرفروش هفته لقب گرفت. در فیلم «مصادره» رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی و مهران احمدی نقش‌آفرینی می‌کنند.

شماره ۱۷ سهیلا
اولین تجربه محمود غفاری هر اندازه که در جشنواره‌های خارجی موفق بود، اما در گیشه دستاوردی نداشت. این فیلم که بعد از ۸ هفته اکران ۱۱۴ میلیون تومان فروش داشته در هفت روز گذشته ۸۴۹ هزار تومان فروش کرد و رتبه ۱۷ را در جدول میزان فروش هفته به خود اختصاص داد.
مرجع : عصر ایران