به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۵۷۴۰۰
پزشکیان:

به ممنوع‌التصویری «خاتمی» پایان دهید

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس شورای اسلامی رفع حصر و ممنوع‌التصویری خاتمی را موجب حفظ انسجام و تقویت سرمایه اجتماعی می‌داند و معتقد است با این کار تحمل‌پذیری مردم در مقابل مشکلات افزایش می‌یابد و کشور در مقابل تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن واکسینه می‌شود.
به ممنوع‌التصویری «خاتمی» پایان دهید
مسعود پزشکیان با اشاره به حواشی جلسه استیضاح وزیر کار و با بیان اینکه بداخلاقی‌ها از زمان احمدی‌نژاد شدت پیدا کرده، می‌گوید که لاریجانی نباید اجازه می‌داد استیضاح‌کنندگان وارد حواشی شوند. او همچنین معتقد است که روال استیضاح از نظر قانونی اشکال نداشته زیرا مهلت یک ماهه آن گذشته بود اما این روال باید برای بقیه هم همین‌طور باشد که نیست.مهمترین بخش‌های مصاحبه پزشکیان به این شرح است:

* زندگی من و فرزندان من خیلی روشن است. می‌توانند آن را بررسی کنند. جایی که فرزندانم زندگی می‌کنند، وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنند و این‌که هیچ کدام از آنها در هیچ هیات مدیره‌ای عضویت ندارند مشخص است. اگر کل این سیستم را بگردند چیزی نمی‌توانند پیدا کنند.

* من بعد از دوران وزارت، سه سال در دوران آقای احمدی‌نژاد بعد از مدت‌ها عمل کردم. دولت در عرض این سه سال به اندازه 30 سال پول به حسابم ریخت.

* آقای احمدی‌نژاد مصوبه 10 درصد هدفمندی را اجرا نکرد و کاری که ادعایش کمک به محرومین بود، در اجرا به داد مریض‌ها و بیمارستان‌ها نرسید، اما دولت آقای روحانی واقعا کمک کرد و علاوه بر 10 درصد هدفمندی، یک درصد ارزش افزوده را برای روستاییان و اقشار آسیب پذیر هم پیش‌بینی شد.

* وقتی که به من در آنجا حی و حاضر بودم حرف‌های دور از انصاف زده شد پس ممکن است بدتر از این را در مورد وزیر هم گفته باشند. آیا وقتی می‌خواهیم کسی را نقد کنیم باید پا را از انصاف فراتر بگذاریم؟ مثلا یکی از نمایندگان گفت می‌گویند پسر آقای تقی‌زاده با پسر آقای وزیر در دوبی شرکت دارند اما آقای تقی‌زاده گفت که اصلا پسر من پسر ایشان را نمی‌شناسد، چرا باید چنین چیزهایی را پشت تریبون بگوییم؟ اگر هم خلافی صورت گرفته باید آن را در دادگاه مطرح کنند.

* من معتقدم اگر می‌خواهیم انسجام کشور حفظ شود باید عقده‌ها و گره‌های موجود را برطرف کنیم و نسبت به رفع حصر و رفع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی هم اقدام کنیم.

* من با مسئولین مختلف درباره رفع حصر صحبت کنم اما معتقدم داد و بیداد راه انداختن در رسانه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و حتی نقض غرض است و باعث می‌شود برای حل یک مشکل، مشکل دیگری به وجود بیاید، ما باید راهی را برویم که انسجام و وحدت به وجود بیاید نه اینکه دعوا را تشدید کنیم.

* به نظر من بدون هماهنگ کردن تمام سلایق و عقیده‌ها، ایستادن در مقابل تحریم‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود. هر قدر بتوانیم نیرو و پتانسیل‌های اجتماعی با سلایق مختلف را هماهنگ کنیم ضربه‌پذیری ما کاهش پیدا خواهد کرد و هر قدر حلقه را تنگ کنیم حتی اگر آن عده با تمام وجود هم بایستند موفق نخواهند بود.
مرجع : ایسنا