به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۱۵۷۵۳۶

واكنش مطهری به شعار استخرفرح در انتظارت

واكنش مطهری به شعار استخرفرح در انتظارت
گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع روز پنجشنبه گذشته حوزه علمیه و سردادن برخی شعارها در این تجمع خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت اطلاعات شد. علی مطهری در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری دانشجویان قرار داد، نوشت:
 
«شعارهای طلاب علوم دینی در تجمع آخر هفته گذشته در مدرسه فیضیه قم موجب نگرانی برای حوزه علمیه قم از نظر سطح فکر و سیاست بخشی از طلاب این حوزه شد، همان چیزی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موضوع نگرانی شهید آیت‌الله مطهری بود که مبادا سیاسی شدن طلاب حوزه علمیه قم منجر به انحطاط علمی و فکری و سیاسی آنها شود و به همین جهت حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که هفته ای دو سه روز در این حوزه تدریس می‌کرد قصد مهاجرت دائم به قم و تربیت طلاب و اصلاحات در حوزه علمیه قم را داشت و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اندکی قبل از شهادت نیز از امام خمینی (ره) درخواست کرد که مسئولیت شورای انقلاب را رها کند و به کار اصلی خود یعنی تحقیق و تعلیم و تربیت طلاب و خصوصا مهاجرت به حوزه علمیه قم بپردازد.

امروز می‌بینم نگرانی آن شهید به‌جا بوده است. شعارهایی که در تجمع مدرسه فیضیه قم سر داده شد یا روی تابلوها حمل  می شد، نشان می‌دهد که لااقل بخشی از حوزه علمیه قم از نظر بینش اجتماعی و سیاسی دچار انحطاط شده است. در نهادی که مرجع فکری و دینی مردم شناخته می‌شود شعارهایی متناسب با اقشار فرومایه جامعه سر داده شد و تاسف انسان افزایش می‌یابد زمانی که در می‌یابیم که این افراد ابزار دست یک گروه سیاسی واقع شدند و روی دسته پلاکاردهای آنها نوشته شده بود: « لطفا تابلوها را بعد از مراسم تحویل دهید.»

تاسف بیشتر زمانی به انسان دست می‌دهد که می‌بیند یکی از شعارهایی که روی تابلو حمل می شد، این بود: ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت، اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی. این شعار می‌تواند سرنخی برای نحوه فوت آن مرحوم باشد که برای بسیاری از اذهان به صورت یک معما باقی مانده است. در واقع مفهوم این شعار این است که آقای رئیس‌جمهور، ما همانطور که سر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد. وزارت اطلاعات باید این موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع ملت برساند. شاید ماجرای فوت ناگهانی و غیرقابل باور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روشن شود.»