به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۵۷۶۸۳
بیانیه آیت‌الله مکارم در مورد پلاکارد جنجالی در تجمع قم

شعار «استخر فرح در انتظارت» یک فاجعه بود

گروه سیاسی: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در بیانیه ای با اشاره به برگزاری تجمع طلاب حوزه علمیه قم گفت: درشرایط حساسی که در آن قرار داریم، تضعیف حوزه علمیه و مرجعیت و تهدید رئیس جمهوری بر اساس چه ضابطه‌ای بوده؟ آیا همه اینها آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟!
شعار «استخر فرح در انتظارت» یک فاجعه بود
در این بیانیه آمده است: حادثه‌ای که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود.
این بیانیه می افزاید: متاسفانه جمعی از طلاب و اساتید را به آنجا دعوت کرده بودند تا درباره مسائل اقتصادی مردم صحبت کنند، سپس ورق برگشت، گوینده‌ای را که هیچ اطلاعی از وضع حوزه‌های علمیه شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردی را در دست گرفتند که رئیس جمهوری محترم را تهدید به مرگ می ‌کرد و اعتراف ضمنی به مطالب دیگری داشت.
این مرجع تقلید دراین بیانیه تصریح کرده است: آیا صحیح است در کانون حوزه علمیه این‌گونه سخنان گفته شود؟ حوزه علمیه‌ای که محل پرورش امام(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب بوده است، حوزه علمیه‌ای که بیشترین شهیدان را نسبت به سایر مردم تقدیم انقلاب نموده، حوزه علمیه‌ای که در سال ده‌ها هزار تن را برای تبلیغ به اقصی نقاط در داخل یا خارج کشور برای دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت(ع) می‌فرستد.
حوزه علمیه‌ای که در سال صدها کتاب برگزیده درباره علوم اسلامی و مسائل مورد نیاز مردم و مسائل اقتصادی و سیاسی می‌نویسد و منتشر می‌کند، حوزه علمیه‌ای که مراجع آن هزاران مدرسه، مسجد، خانه عالم و مراکز خیریه در نقاط محروم کشور ساخته‌اند. آیت الله مکارم شیرازی دراین بیانیه خطاب به مسئولان حوزه علمیه گفته است: آنها باید روشن سازند که این برنامه زیانبار با اجازه چه کسی صورت گرفته و مسئولان محترم سپاه نیز روشن سازند، آیا با اجازه آنها گروهی از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته‌اند؟! در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : اگر گروهی از طلاب و اساتید می‌خواستند نسبت به برنامه‌های اقتصادی انتقاد کنند، مانعی نداشت که با بیان منطقی سخنان خود را بازگو کنند و راهکار برون‌رفت نشان دهند، چه کسانی دستور داشتند افتخارات شیعه را به این آسانی زیر سؤال ببرند و دشمن را که گفته تا مرجعیت و عاشورا در میان شیعیان وجود دارد، نفوذ در انقلاب اسلامی ممکن نیست، خوشحال کنند؟ خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید. تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم باموضوع مطالبه عدالت اقتصادی، پنجشنبه هفته گذشته با شعار «روحانیت هم درد و همراه مردم» در مدرسه فیضیه برگزار شد که وجود پلاکاردهایی با مضامین تهدید مسئولان، واکنش هایی به همراه داشت. 

مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۲:۰۱
کسانی که این تابلو رو تهیه کردند و اون طلبه ای که اون را دست گرفته باید با جدیت پاسخگو باشند (360908)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۷:۰۰
چه عجب بهار یک ارسال نظر گذاشت ضمنا ماه زیر ابر نمیماند قاتل خودش را نشان میدهد (360916)