به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۵۷۷۳۸

بورس‌های آسیایی صعودی شدند

گروه اقتصادی: بسیاری از بورس‌های آسیایی به دنبال آغاز مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، معاملات هفتگی را با صعود شروع کردند.
بورس‌های آسیایی صعودی شدند
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر از سر گیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا برای حل منازعات تجاری و رسیدن به چارچوبی کلی تا پیش از دیدار رئیسان جمهور دو کشور در ماه نوامبر امسال، امیدواری‌ها نسبت به کاهش یافتن شعله‌های جنگ تجاری که در هفته‌های اخیر باعث ریزش سنگین بورس‌های جهانی شده است افزایش یافته است.گرگ مک کانا- استراتژیست موسسه " اکسی تریدر" گفت: پکن در حالی که برای حفظ روند کنونی رشد اقتصادی خود نیازمند تصمیمات سختی است احتمالا باید به جای مساله تعرفه ها تمرکز خود را روی مساله بدهی بگذارد.در معاملات امروز، شاخص های چینی پیشتاز بودند: شاخص " شانگهای کامپوزیت" با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۶۹۱.۴۴ واحد رسید و در هنگ کنگ، شاخص "هانگ سنگ" ۱.۱ درصد بالاتر رفت تا به سطح ۲۷۵۰۸.۸۸ واحد برسد. در استرالیا و کره جنوبی نیز شاخص‌های بورس سیدنی و سئول به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۳ درصد افزایش یافتند.

بورس های سنگاپور، نیوزلند، تایوان و اندونزی نیز افزایش یافتند و تنها شاخص مهمی که کار خود را با زیان به پایان رساند شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو بود که با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۲۲۳۰.۴۶ واحد رسید.در بازار ارز دلار کماکان در سطح پایین‌تر آشکاری در مقایسه با هفته گذشته قرار دارد به گونه‌ای که هر یورو به ۱.۱۴۳۱ دلار و هر پوند به ۱.۲۷۴۳ دلار افزایش یافته است. با این حال لیر مجددا وارد کانال بالای ۶ شد و هر دلار به ازای ۶.۰۳ لیر مبادله شد.هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینتر مدیت با ۷ سنت کاهش به ۶۵.۸۴ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام برنت با ۱۵ سنت کاهش، سطح ۷۱.۶۸ دلاری را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بورس آسيايي