به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۵۷۷۴۵

باکس آفیس فیلم‌های سینمای جهان

گروه فرهنگ و هنر: «آسیایی‌های خرپول» با فروشی ۲۵.۲ میلیون دلاری در راس باکس آفیس آمریکا در هفته گذشته قرار گرفت.
باکس آفیس فیلم‌های سینمای جهان
یک کمدی رمانتیک به نام «آسیایی‌هایی خرپول» ‌ساخته جان ام.چو با فروشی ۲۵.۲ میلیون دلاری در سه روز آخر هفته، موفق شد تا راس باکس آفیس آمریکا را از آن خود کند. این فیلم در پنج روز به فروشی ۳۴ میلیون دلاری دست یافت.این فیلم که نخستین فیلم استودیویی هالیوودی با بازیگران آسیایی است بر مبنای رمان پرفروش کوین کوان ساخته شده است. هنرپیشه‌های فیلم کنستانس وو، هنری گولدینگ، جما چان، آوکافینا، کریس آکینو، لیزا لو، نیکو سانتوس، کن جیونگ و میشل یئو هستند.در ۲۵ سال گذشته این اولین فیلمی است که تمام بازیگرانش آسیایی هستند. پس از فیلم «باشگاه جوی لاک» در سال ۱۹۹۳ این اولین فیلم یک استودیو هالیوودی است که غالب نقش‌های برجسته و اصلی را آسیایی-آمریکایی‌ها برعهده دارند و از این بابت این فیلم نقطه عطف مهمی برای هالیوود به‌شمار می‌آید.۴۰ درصد مخاطبان این فیلم پرفروش را که محصولی از کمپانی برادران وارنر است، آسیایی‌ها تشکیل دادند. ۶۸ درصد تماشاگران فیلم را زنان تشکیل داده بودند و ۶۴ درصد مخاطبان آن بالای ۲۵ سال سن داشتند.

این فیلم که با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده موفق شد تا در هفته نخست اکرانش موفقیت فیلم‌هایی چون «پلنگ سیاه» و «برو بیرون» را کسب کند.در عین حال فیلم «مگ» فیلم پرفروش هفته پیش این هفته با فروشی ۲۱.۲ میلیون دلاری در مکان دوم جای گرفت و باز هم موفقیت برادران وارنر را ثابت کرد زیرا این فیلم نیز محصول همین کمپانی است. «مگ» در هفته دوم از مکان نخست به مکان دوم آمده و در ۱۰ روزی که از اکرانش می‌گذرد در مجموع ۸۳.۸ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا فروش کرده است.این فیلم در بازار بین‌المللی نیز همچنان در مکان نخست فروش است و ۶۷ میلیون دلار فروش کرده است تا در مجموع فروشش در بازار جهانی را به بیش از ۲۳۰ میلیون دلار برساند.«مایل ۲۲» فیلمی به کارگردانی پتیر بِرگ با بازی مارک والبرگ دیگر تازه‌وارد هفته است که با فروش ۱۳.۶ میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار گرفته است.

«آلفا» نیز با فروش ۱۰.۵ میلیون دلاری جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. این فیلم که ساخته آلبرت هیوز است، نخستین اکران آخر هفته خود را تجربه کرد. کودی اسمیت-مک‌فی بازیگر اصلی این فیلم است.«ماموریت غیرممکن: فال‌آوت» در چهارمین هفته اکرانش ۱۰.۵ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش در بازار آمریکا را به ۱۸۰.۷ میلیون دلار برساند.فیلم ششم باکس آفیس نیز «کریستوفر رابین » است که ۸.۹ میلیون دلار دیگر فروخت تا در مجموع سه هفته نمایشش ۶۶.۹ میلیون دلار فروخته باشد.در مکان هفتم «مرد سیاه کوکلاکس کلان» ساخته اسپایک لی با فروش ۷ میلیون دلار، در مکان هشتم «اسلندرمن» با فروش۴.۹ میلیون دلار، در مکان نهم «هتل ترانسیلوانیا ۳» با فروش ۳.۷ میلیون دلار و در مکان دهم «ماما میا! دوباره شروع می‌کنیم» با فروش ۳.۴ میلیون دلار جای دارند.
مرجع : مهر
برچسب ها: باکس آفیس