به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۵۷۷۵۵

سایت فروش ایران‌خودرو این‌بار هم باز نشد!

سایت فروش ایران‌خودرو این‌بار هم باز نشد!
گروه اقتصادی: طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو موسوم به عید تا عید که از ساعت 11 امروز (دوشنبه) وعده داده شده بود این بار نیز نتوانست موفق عمل کند به گونه ای که سایت فروش همچنان از دسترس خارج است.شرکت ایران خودرو همزمان با نزدیک شدن به اعیاد سعید قربان و غدیر به منظور تنظیم بازار، پیش فروش ویژه محصولات خود را از امروز آغاز کرد.
 
به گفته «مصطفی خان کرمی» معاون بازاریابی وفرش ایران خودرو، این شرکت به منظور تنظیم بازار و قیمت ها تلاش کرده تا با ارائه برنامه های فروش، آشفتگی های ایجاد شده در بازار را مدیریت کند. وی افزود: شرایط پیش فروش که با هدف مشارکت در تولید طرح ریزی شده، در 2 بخشنامه جداگانه برای خودروهای ثبت نامی با موعد تحویل های سال 97 و 98 با سود مشارکت در نظر گرفته شده است.

فروش ویژه محصولات ایران خودرو با وجود اینکه در قالب طرح های پیش فروش مشارکت در تولید از ساعت 11 صبح امروز ( 29 مرداد ) وعده داده شده بود، اما سایت فروش به آدرس esale.ikco.ir همچنان خارج از دسترس است. روابط عمومی شرکت ایران خودرو، در این باره با بیان اینکه در این زمینه و دلیل خارج از دسترس بودن سایت به زودی مطلبی در سایت خبری درج می شود، بسنده کرد.

این روند اخلال در سایت در حالی بارها تکرار شده که در ماه های گذشته و در دور نخست پیش فروش های ایران خودرو، مراجعه کنندگان بعد از اختلال چند دقیقه ای و سپس ورود به سایت در همان دقایق اولیه، با عبارت «ظرفیت تکمیل شد» روبرو شده و تلاش برای خرید بی حاصل بود، در عین حال امروز، حتی امکان ورود به سایت برای بررسی وضعیت موجودی خودروها نیز فراهم نشد. تکرار این روند نشان می دهد که شیوه کنونی و پیش فروش اینترنتی محصولات از سوی خودروسازان بویژه ایران خودرو، نمی تواند پاسخگوی نیاز خریداران و مصرف کنندگان واقعی باشد.

حقیقت اینکه، امروز نیز فرصت برای خریداران واقعی خودرو فراهم نشد تا بار دیگر زمزمه های مطرح شده در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر تعمدی بودن این اقدامات برای ثبت نام را قوت بخشد. انتشار اخبار و گزارش های مختلف از این وضعیت و انتقاد مردم به این شیوه نیز تاکنون نتوانسته خودروسازان را به اصلاح روش خود و تعیین شیوه ای مناسب برای دسترسی مصرف کننده واقعی خودرو به خرید محصول، ترغیب کند.
برچسب ها: ایران خودرو