کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رهبر انقلاب: انسجام داخلی جمهوری اسلامی را آسیب ناپذیرتر خواهد کرد

باید در مقابل دنیای‌غرب، مقتدر بود، آنها به هیچکس رحم نمی‌کنند

18 شهريور 1392 ساعت 18:59

گروه سياسي: حضرت آیت الله خامنه ای پیش از ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، نماز جمعه را یک شبکه مهم و ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانستند و با تأکید بر لزوم وجود نگاه جامع و کلان در مسائل کشور، جهان و منطقه، گفتند: دولت، مسئولان، سیاسیون، دیپلمات‌ها و مردم باید تحرکات و رفتارهای پیچیده و ظاهرسازیهای حقوق بشری غرب و امریکا را با نگاه واقع بینانه و در چارچوب رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام تحلیل کنند زیرا در غیر اینصورت در تمایز میان تاکتیک ها و راهبردهای طرف مقابل و حتی شناخت دشمن دچار اشتباه خواهیم شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در تبیین چرائی اهمیت نگاه کلان و واقع بینانه به مسائل کشور و جهان، به رویاروئی مبنائی غرب با اسلام در طول چند قرن اخیر و نقش پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نقطه عطف این رویاروئی اشاره کردند و افزودند: غرب، در دوران استعمار، سیطره و سلطه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را بر شرق از جمله دنیای اسلام گسترش داد و بواسطه پیشرفتهای علمی و فناوری ،اینگونه القاء کرد که الگو و مرکزیت همه محاسبات، دنیای غرب است. آنها حتی محاسبات جغرافیایی را بر مبنای اصالت و برتری دنیای غرب تغییر دادند و اصطلاحات نادرستی همچون خاور نزدیک، خاورمیانه و خاور دور را بوجود آوردند.

ایشان با اشاره به حاکمیت مطلق و ارباب مآبانه غرب بواسطه دوران استعمار، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی که همه کشورهای منطقه از جمله ایران، تحت تأثیر استیلای غرب و دنیای مادی بود، انقلاب اسلامی ایران بر مبنای استقلال مطلق و پایبندی به اسلام و مبانی قرآنی به پیروزی رسید و ضربه سختی به بنای تاریخی غربی ها وارد آمد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیای اسلام و هویت اسلامی و دینی که این انقلاب به ملتها داد، افزودند: گسترش تدریجی تفکر و هویت انقلاب اسلامی ایران، غربیها را به شدت نگران کرد و آنها، همزمان با عمق یافتن تفکر اسلامی، برنامه ریزیها و طراحی های خود را نیز پیچیده تر و عمیق تر کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اکنون شرایط منطقه و دنیای اسلام بگونه ای است که غربیها تصور مي‌کنند از هماوردی با تفکر انقلاب اسلامی عقب مانده اند و بر همین اساس تمام توان خود را به کار گرفته اند تا این عقب ماندگی را جبران کنند. در چنین شرایطی حرکت بیداری اسلامی نیز در منطقه آغاز شد و غربیها که خود را عقب مانده از حرکت تفکر انقلاب اسلامی، مي‌دیدند، با سراسیمگی برای مقابله با بیداری اسلامی و اسلام سیاسی وارد میدان شدند.

ایشان با تأکید بر اینکه حوادث منطقه را باید با چنین نگاهی تحلیل کرد، گفتند: دولت و مسئولان و سیاسیون و دیپلماتها و آحاد مردم، باید دارای نگاه جامع و صحیحی باشند زیرا در غیر این صورت، واقعیات را نخواهیم دید و علاوه بر آنکه سرمان کلاه خواهد رفت، ضربه هم خواهیم خورد. رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را یک «فتح الفتوح» در عرصه رویارویی دنیای مادی با اسلام دانستند و افزودند: این فتح الفتوح همچنان با قدرت و استحکام وجود دارد و انسجام داخلی بیش از پیش و پایبندی بیشتر دستگاهها به ارزشها و اصول، قطعاً این اقتدار و فتح الفتوح را آسیب ناپذیرتر خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید در مقابل دنیای غرب، مقتدر بود زیرا آنها نشان داده اند که به هیچکس رحم نمی کنند و برخلاف ادعاهای حقوق بشری و ظاهر سازی هایشان، کشته شدن میلیونها انسان نیز، وجدان آنها را متأثر نخواهد کرد. ایشان، دروغگویی و ظاهرسازی را از خصلت های سیاستمداران غربی برشمردند و افزودند: باطن قضیه آن است که غربی ها از کشتار هیروشیما، از کشتار میلیونها انسان در جنگ های جهانی اول و دوم، و از کشتار مردم بیگناه پاکستان، افغانستان و عراق، احساس ناراحتی نمی کنند و در آینده هم هرجا که منافعشان اقتضا کند از کشتار انسانها ابائی نخواهند داشت، بنابراین باید اقتدار درونی خود را در عرصه های گوناگون سیاسی، حکومتی، معیشتی و مردمی افزایش دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، نماز جمعه را یک شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانستند و گفتند: نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است. حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص مرتبط بودن نماز جمعه با حکومت تأکید کردند: برخلاف تصور برخی افراد، حکومت فقط وظیفه تأمین رفاه و آزادی و استقلال سیاسی مردم را ندارد بلکه حکومت در قبال دین و اعتقادات مردم نیز وظیفه دارد. این شبکه ی مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و سیاسی است اما داخل در جناح بندیهای گوناگون مردم و جناح های سیاسی نیست. نماز جمعه نسبت به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی نیز وظیفه دارد و نماز جمعه باید به ارزشهای اسلامی پایبندیِ مبتنی بر مبانی فکری و عقلی داشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین ائمه جمعه را به بیان خطبه های کوتاه و در عین حال پرمغز و همراه با موعظه، سفارش کردند و گفتند: سعی شود خطبه های نماز جمعه، دربر دارنده نیازها و پاسخ دهنده سؤالات و گره های ذهنی مخاطبان بویژه نسل جوان در زمینه های اعتقادی، عملی و سیاسی باشد. ایشان با تأکید بر اینکه باید برآیند خطبه های نمازجمعه، امید آفرین و مستحکم کننده رابطه مردم با نظام اسلامی باشد، ائمه جمعه را به ارتباط هرچه بیشتر با مردم و حضور در مجامع جوانان، دانشجویان و طلاب و شنیدن صحبت های آنان توصیه کردند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: یکی از مسائلی که باید در خطبه های نماز جمعه مورد توجه جدی قرار گیرد، موضوع سبک زندگی و بحث های کاملاً مستند و زنده در این خصوص است.


کد مطلب: 15788

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15788/باید-مقابل-دنیای-غرب-مقتدر-هیچکس-رحم-نمی-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir