به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۵۸۰۷۷
اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی: باید هم‌چنان از دولت حمایت کنیم

موانع داخلی و خارجی مانع کار روحانی است

گروه سیاسی: سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: واقعیت امر این است که در سال گذشته خیلی چیزها در دست آقای روحانی نبود بلکه سیاست‌های حاکم بر آمریکا از یک سو و سیاست‌هایی که حاکمیت در جمهوری اسلامی داشت از سوی دیگر، باعث شد که روحانی نتواند به برنامه‌هایی که از قبل پیش‌بینی می‌کرد، بپردازد.
موانع داخلی و خارجی مانع کار روحانی است
از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم و زمانی که بحث چینش کابینه پیش آمد اعتراضات به روحانی آغاز شد. این اعتراضات زمانی شدت گرفت که وضعیت نسبتاً باثبات اقتصادی دولت یازدهم دچار اختلال شد؛ تورم افزایش پیدا کرد و گرانی بیشتر شد. بعد از خروج آمریکا از برجام و بحرانی شدن وضعیت سیاست خارجی اوضاع دولت روحانی وخیم‌تر شد و اعتراضات عمومی به دولت افزایش پیدا کرد. تمام این‌ها باعث شد که این مسئله مطرح شود که اعتماد به دولت روحانی کاهش چشم‌گیر داشته است. در این راستا اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت که برای اعتمادسازی نیازمند این هستیم که گفتار و عمل ما یکی باشد و هر دولتی هم که بخواهد میزان اعتماد به خودش را در میان مردم و هواداران افزایش دهد باید از این طریق، اعتمادسازی کند.او ادامه داد: از طرف دیگر دولت‌ها برای اعتمادسازی باید جامعه را به دو دسته هواداران و باقی مردم تقسیم کنند. در این‌صورت آقای روحانی باید ابتدا رضایت‌مندی هواداران و کسانی را که به ایشان رای دارند جلب کند تا آنها بتوانند جامعه و باقی مردم را راضی نگه دارند.
 
او در ادامه افزود: در ابتدای دولت دوازدهم به دلیل نگاه همه‌جانبه‌ای که آقای روحانی به جناح راست داشت، کابینه‌ای خالی از اصلی‌ترین هواداران و کسانی که بار اصلی انتخابات بر دوش آنها بود، تشکیل داد و این مسئله باعث ناراحتی خیلی از هواداران شد. بعد از آن آقای روحانی تمام تلاش خود را برای پایداری اقتصاد و ثباتی که در دولت اول خود داشت، به کار بست اما با به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا دولت روحانی هم متاثر شد. یعنی سیاست‌هایی که ترامپ اتخاذ کرد باعث شد که دولت روحانی به شدت تحت فشار قرار بگیرد و خروج آمریکا از برجام شاید بیشترین ضربه را به برنامه‌های اقتصادی دولت دوازدهم زد. با خروج آمریکایی‌ها از برجام بسیاری از شرکت‌های اروپایی و حتی آسیایی از سرمایه‌گذاری در ایران دست کشیدند و ایران را ترک کردند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد: واقعیت امر این است که در سال گذشته خیلی چیزها در دست آقای روحانی نبود بلکه سیاست‌های حاکم بر آمریکا از یک سو و سیاست‌هایی که حاکمیت در جمهوری اسلامی داشت از سوی دیگر، باعث شد که روحانی نتواند به برنامه‌هایی که از قبل پیش‌بینی می‌کرد، بپردازد.سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در شرایط کنونی باید از دولت حمایت کنیم ضمن اینکه باید نقاط ضعف آن را برشمریم و از سوی دیگر آقای روحانی باید صادقانه دلایل مهم موانع، تخریب‌ها و سیاست‌هایی را که باعث عدم پیشرفت برنامه‌های او در حوزه اقتصاد شده، با مردم در میان بگذارد.او در پایان گفت: اگر همه چیز دست آقای روحانی باشد ما می‌توانیم ارزیابی کنیم که عملکرد دولت در یک سال گذشته موفق بوده یا خیر اما اینگونه نیست. مثل این است که دانش‌آموزی می‌خواهد امتحان بدهد و بعد ما فقط خودکار را دست او داده‌ایم اما فقط مجبور است پاسخ‌هایی را بدهد که ما به او می‌گوییم! بنابراین ما نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم اما با همه این محدودیت‌ها دولت روحانی هم‌چنان نمره قبولی می‌گیرد ولی قطعاً نسبت به دولت اول خود، افت داشته است.
مرجع : اعتماد آنلاین