به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۵۸۲۵۵
روحانی باید در یک جلسه غیرعلنی حقایق را با نمایندگان در میان می‌گذاشت

مشکل مملکت سوال از رئیس‌جمهور نیست

گروه سیاسی: نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی درباره سوال از رئیس‌جمهور گفت: آیا مشکل امروز کشور ما سوال از رئیس‌جمهور است؟ بهتر نبود آقای روحانی در یک جلسه غیرغلنی حقایق را با نمایندگان در میان بگذارد؟
مشکل مملکت سوال از رئیس‌جمهور نیست
محمدعزیزی درباره راهگشا بودن بسته سیاست‌های ارزی دولت و راه‌گشا بودن آن در ساماندهی بازار کشور گفت: امیدوارم این سیاست بتواند بازار و اقتصاد کشور را سر و سامان دهد تا ما شاهد آشفتگی در معیشت و اقتصاد مردم نباشیم. وی تاکید کرد: قبل‌از این‌که هر بسته‌ای ارائه شود، هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت مهم‌تر از هر چیز است. معتقدم این مهم در بین مردان اقتصادی دولت وجود ندارد و هر فردی ساز خود را می‌زند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در دولت فرمانده اقتصادی نداریم. بانک مرکزی برای خود یک سیاست دارد، وزارت نفت و پتروشیمی‌ها برای خود یک برنامه‌ریزی می‌کنند‌ وزارت اقتصاد یک چیز می‌گوید با این تفاسیر که نمی‌شود کاری از پیش برد. وی ادامه داد: یک روز اراده کردند قیمت ارز را پائین کشیدند؛ کار بسیار عاقلانه‌ای هم بود اما چون هماهنگی نداشتند نتوانستند این کار را جلو ببرند. 

نماینده مردم ابهر و خرمدره با بیان این‌که روند اقتصادی کشور در حال حاضر مطلوب نیست،‌ بیان کرد: امروز صنایع در حال آسیب دیدن هستند؛ با صاحبان صنایع در حوزه انتخابیه خود جلسه داشتیم مانده‌ام چه پاسخی به آن‌ها بدهم و چه کاری انجام دهند که تولیدشان نابود نشود و از بین نرود. عزیزی افزود: با این روند اگر پیش برویم قطعا آسیب جدی خواهیم خورد و راه به جایی نخواهیم برد.

وی درباره گلایه تولیدکنندگان و صاحبان صنایع  مبنی بر این‌که مواد اولیه داخل کشور توسط عده‌ای به کشور چین برده می‌شود و بعد دوبرابر قیمت به آن‌ها فروخته می‌شود آیا مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: همه چیز را نباید در داخل مجلس دید،‌ ما در خانه ملت هر کاری را بخواهیم انجام دهیم باید قانون ایجاد کنیم. این عضو صنایع و معادن با اشاره به این‌که آیا ما در کشور قانون کم داریم،‌ ادامه داد: کدام کشور به اندازه ما قانون دارد؛‌ ما جزء چند دولتی در دنیا هستیم که قانون زیاد دارد. این راهکارها باید در دولت مورد بررسی قرار گیرد این‌که توپ را در زمین مجلس بیاندازیم که درست نیست، مجلس باید برنامه‌اش را بر اساس قانون انجام دهد.

وی تاکید کرد: آیا ما برای هر موضوعی باید قانون ایجاد کنیم؟ برای مواد اولیه قانون بگذاریم؟ برای واردات قانون بگذاریم؟ برای تولید قانون بگذاریم؟ نه این‌گونه نیست ما باید ساز و کار درست داشته باشیم. عزیزی با بیان اینکه دولت باید سریع‌تر به مسائل رسیدگی کند،‌ گفت: نمی‌دانم چرا دولت دست به عصا راه می‌رود و می‌ترسد. این وضعیت،‌ وضعیت خوبی نیست. نظارت باید قوی باشد واقعا این همه ارزی که وارد بازار شد، چه شد؟ باور کنید قبل از این بحران ما این میزان ارز  را وارد بازار نمی‌کردیم!

وی ادامه داد: این بحران که پیش آمد کلی ارز وارد بازار کردیم، آخرش چه اتفاقی افتاد ؟ مشخص است وقتی نظارت نداریم، همین می‌شود. نماینده مردم ابهر تاکید کرد: سیاست اقتصادی دولت باید عاقلانه‌تر شود و رفتارها مبتنی بر درایت اتخاذ شود. وی درخصوص سوال از رئیس‌جمهور و فضای خانه ملت در آن روز، گفت: چرا سوال از رئیس‌جمهور در کشور ما تابو شده است؟ مگر غیر از این است که رئیس‌جمهور باید در برابر مجلس و رهبری پاسخگو باشد؟ پس چرا تابو شده است؟

عزیزی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور عنوان می‌کند در بد زمانی من را به مجلس فراخوانده‌اند،‌ اخطار قانون اساسی می‌دهد. سوالم از ایشان این است برای این‌که مجلس از شما خواسته در صحن حضور پیدا کنید اخطار قانون اساسی می‌دهید؟ این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این‌که من خودم از امضاکنندگان سوال از رئیس‌جمهور نیستم،‌ بیان کرد: مگر ما مسئولان نظام نیستیم؟ مگر من نماینده نباید به دولت کمک کنم؟ خب تا ندانم که در دولت چه می‌گذرد نمی‌توانم به وظیفه خود عمل کنم .

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد که رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا کند و با نمایندگان به بحث و گفت‌وگو بپردازد و حقایق را در یک جلسه توضیح دهد،‌ باید در یک جلسه غیرعلنی حاضر شود قبل از این‌که سوالی مطرح شود. عزیزی خاطرنشان کرد: واقعا امروز مشکل مملکت سوال از رئیس‌جمهور است؟ مسئولان بروند و نگاهی به وضعیت گرانی و بیکاری بیاندازند. این نمی‌شود یک عده جمع شوند خود را دولتی بدانند و یک عده خود را مجلسی بخوانند. پاشنه آشیل کشور همین رفتارهاست. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نمایندگان دولت در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شده‌اند تا پاسخگوی سوالات این کمیسیون باشند،‌ گفت: خیر تاکنون نمایندگان دولت در کمیسیون صنایع و معادن حضور نیافته اند.
مرجع : ایلنا