به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۵۸۳۴
شورای شهر را محل خدمت به مردم می‌دانیم

انتخاب شهردار تهران به روایت مسجدجامعی

گروه سياسي: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسه انتخاب شهردار حاشیه‌های فراوانی داشت.
انتخاب شهردار تهران به روایت مسجدجامعی
احمد مسجد‌جامعی در دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: لازم می‌دانم گزارشی را درباره روند انتخاب شهردار و جلسه انتخاب شهردار بدهم. این جلسه حاشیه‌های فراوانی داشت. وی ادامه داد: پیش از انتخاب شهردار تلاش‌های برخی رسانه‌های وضعیت دیگری را پیش‌بینی می‌کرد اما نتیجه دیگری رقم خورد. بنده از رسانه‌ها سپاسگزارم؛ برخی محافل پیش‌بینی می‌کرده‌اند جلسه انتخاب شهردار پرتنش باشد و به بن‌بست برسد ولی برخی هم از سر صدق این تحلیل را داشتند و فکر می‌کردند شورا برای انتخاب شهردار به نتیجه نخواهد رسید.

مسجد‌جامعی افزود: انتخاب شهردار بسیار مهم است اما به جهت همین حساسیت ما در جلسه هیئت رئیسه شورا طرحی را برای برگزاری نظام‌مند جلسه پیش‌بینی کردیم. وی به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: روند کار این گونه بود که برای سالم ماندن فضای انتخاب شهردار و فارغ از موضع‌گیری‌های بیرونی تصمیم مناسب گرفته شود و از تمامی نامزدهای تصدی شهرداری تهران دعوت کنیم با هم در جلسه حضور داشته باشند و در جریان گزارش یکدیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به این ترتیب براساس قرعه‌کشی منتظر ماندیم هر دو نامزد در جلسه شورا حضور داشته باشند که محسن هاشمی زودتر آمد و خواستیم تا آمدن محمدباقر قالیباف در اتاق انتظار بماند تا شائبه هیچ تخلفی در نگاه و ذهن دوستان نرود. مسجد‌جامعی خاطر نشان کرد: با رسیدن قالیباف محسن هاشمی هم زمان به جلسه شورای شهر آمدند و در محل پیش‌بینی شده قرار گرفتند و برای صحبت و ارائه برنامه نیز قرعه‌کشی کردیم و قالیباف براساس قرعه‌کشی صورت گرفته گزارش و برنامه‌های خود را درباره شهرداری اعلام کرد.

وی افزود: قالیباف در گزارشش اشاره‌هایی به سابقه همکاری خود با هاشمی داشت و متقابلا هاشمی نیز همین کار را کرد. این ادبیات هاشمی به نحوی بود که آباد به هاشمی گفت شما که با هم رابطه همکاری خوبی دارید چرا به نفع قالیباف کنار نمی‌روید؟ هنوز هم دیر نشده است؟ وی گفت: فضای جلسه را با این وضعیت حفظ کنید و با آنکه از بیرون تصور می‌شد مقایسه کنید. هاشمی نیز در جواب آباد گفت قالیباف نمی‌گذارد کنار بکشم و او هم تایید کرده که من نمی‌گذارم.

مسجد‌جامعی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه برای رأی‌گیری خواستیم هر دو نامزد شهرداری تهران جلسه را ترک کنند که هنگام ترک جلسه هاشمی خواست از راهی که آمده برود و من از هاشمی خواستم که با قالیباف برود و بنده نیز دو سه بار به پشت قالیباف زدم و این حرکت نشانه قدردانی است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از سه ماه مشارکت همه گروه‌های ذی‌ربط جلسه انتخاب شهردار برگزار شد و این یک پیروزی برای نظام است و ما نیز تبریک می‌گوییم و امیدواریم در دوره جدید شهرداری شرایط بهتری برای مشارکت همه صاحب‌نظران در امور شهری فراهم شود.

وی گفت: بنده تلاش می‌کنم از هر دو مدیر باادب، با اخلاق و کاردان استفاده کنم و امیدوارم با فضایی که می‌سازیم کسی نتواند شادابی ناشی از حماسه سیاسی شهروندان را به کامشان تلخ کنند و شورای شهر را محل خدمت به مردم می‌دانیم.

۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۷:۲۵
اگر...... راستگو و دنیامالی نبودند الان هاشمی شهردار بود. (125172)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۲۱
هر آدمی حق رأی داره (125375)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۶
خیــــــر به هیچ عنوان اینطور نیست.

مردم هستند که آزاد هستند هر رایی بدهند مسئولین و نمایندگان در حکومت باید رایشان تابع نظر و خواست مردم باشد.

کامنت ۲۰:۲۹:۳۳ که گفتم ((دوستی که با هدف خاصی اینگونه کامنت ها را می دهی....)) کمی پایین تر بخوان جوابت را کاملتر می گیری. (125464)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۴
واقعا از رفتار اصلاح طلب ها معلومه که شورای شهر قراره محلی برای نزاع های سیاسی بشه
واقعا برای این شورا متاسفم (125461)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۲۱
شماها که خیلی دم از استقلال رأی و آزادی بیان و ... میزدید،
پس چی شد؟!
حالا هم که یه نفر با اسقلال و آزادی به گزینه مورد نظرش رأی داده، چه بلوایی راه انداختین
بهارنیوز اگه ادعای آزادی بیانت میشه، پیامهای مخالفتون رو هم نشون بدین (125214)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۵۷
بیا نشون داد.دیگه عرضی باشه؟؟؟؟ (125247)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۱۹
دوست عزیز شما هر نظر و عقیده ای میتونی داشته باشی و کسی نمیتونه بخاطر رای و نظرت تورا مواخذه کند اما وقتی تظاهر به چیزی می کنید ولی در عمل خلاف آن رفتار می کنید آیا اسم این کار نفاق نیست؟ (125267)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۵
منافع ملت مهمه یا حزبتون؟؟؟؟؟؟ (125462)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۱۹
پس جایگاه "وفای به عهد" و "تأمین نظر رای دهندگان" کجاست؟!! (125268)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۹
شما اصلاح طلب های دیکتاتور وفای به عهد هم میدونید چیه؟ (125468)
ldel
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۱۹
شماها از ریل خارج شدگان مثلا اصولگرا ابتدا یک سوزن در خود فرو کنید بعد نیز به دیگران جوالدوز بزنید (125269)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۵
شما اصلاح طلب ها که هروقت کم میارید شروع به توهین و بد بیراه می کنید (125463)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۲۸
همونایین که میگفتن چرا جلیلی و ولایتی به نفع قالیباف کنار نکیشدن! این اصولگراها روی هرچی دوزیستو یک بامو دو هواست سفید کردن! پیامتم که نشون داده شد حالا برو همون تسنیم که اصلا نمیشه کامنت گزاشت توش (125283)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۴۱
اصلاح طلبان هروقت که نتایج آرا به نفعشون میشه اون رو دارای پیام , بسیار دقیق , هوشمندانه و ... میدانند هروقت که نتایج برخلاف نظرشون میشه آسمون رو به ریسمون گره میزنن (125294)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۰:۲۹
دوستی که با هدف خاصی اینگونه کامنت ها را می دهی:

کمی فکر و تعمق قبل از کامنت دادن بد نیست:

یعنی نماینده مردم برود کاری علیه و عکس خواست آنهایی که بهش وکالت داده اند انجام دهد، باید سکوت کرد؟! ایشان اگر مستقل کاندید شده بودند و یا به عنوان فردی اصولگرا کاندید شده بودند و وارد شورا می شدند و به قالیباف رای می دانند این ایراد به ایشان وارد نبود که چرا به قالیباف رای دادی چون موکلین ایشان این را از ایشان خواسته بودند و البته بازهم همه این حق برای همه جایز است که ایشان را نقد کنند چون حق مردم است که مسئولین و نمایندگان را نقد کنند و به رفتارشات نظر و یا اعتراض داشته باشند.

مردم حق دارد نسبت به عملکرد تمامی مسئولین و نمایندگان در مجلس و شورا نقد جدی و تندی داشته باشند پست های حکومت ارث پدری کسی نیست که برود هر کاری بخواهد بکند و همه ساکت باشند و چیزی نگویند اگر خانم راستگو و دنیامالی (و همه نماینده ها و مسئولین) به عنوان فردی حقیقی در زندگی شخصی خود تصمیمی بگیرند به خودشان مربوط بوده است ولی اگر در پستی یا مقامی تصمیمی بگیرند همه مجاز هستند هرگونه که می خواهند نقد کنند و اعتراض کنند و به تصمیمات واکنش نشان دهند. (125340)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۰:۳۷
به قولی که دادن وفا نکردند طی 2روز اول رأی سفید میده طی نیم ساعت به قالیباف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (125349)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۵۶
واقعا به شجاعتش احسنت می گویم
اگر میدونستم چنین روحیه ای داره حتی اگر اصلاح طلب بود بهش رای میدادم
کاش همه اصلاح طلبان اینطور بودند (125465)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۰:۴۸
من نه طرفدار اصول گرايان هستم نه طرفدار اصلاح طلبان ...

ولي اين كار خانم راستگو ! خنجر از پشت بود و در قران كريم سوره بقره هم اگه نگاهي بندازيد در مورد اين چنين افرادي و القابي كه خداوند رحمان به اينها داده مفصل صحبت شده !

ولي جالبه !
اگر قاليباف شهردار نميشد شما كه زمين و زمان رو به هم ميدوختين و تو رسانه هاي صوتي و تصويري كه ماشاالله همه هم دست خودتون هست جنگي راه مينداختين كه بيا و ببين !

هنوز اون روز خداحافظي كدخدايي و گريه هاش ! و صحبت هاي جنتي و حداد عادل و ... فراموش نميشه !

والله من داشتم آتيش ميگرفتم به عنوان يك بي طرف از چنين صحبت هايي ... از چنين تهمت هايي !

در كل كاري كه خانم راستگو ! انجام داد عين كاري هست كه يك نفوذي انجام ميده و نميشه به سادگي از كنارش عبور كرد ... (125355)
محمود دزفولی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۰:۵۰
عزیز دلم این دو نفر بالیست اصلاحطلبان به شورای شهر راه یافتند و الا عمرا به شورای شهر راه می یافتند.در ضمن بحث سر رای خانم راستگو نیست بحث سر قسم خوردن ایشان برای رای دادن به هاشمی است و عمل نکردن به آن است.
بحث سر این است که ایشان بر عکس فامیلیش عمل کرد.بحث سر رابطه سرای دادن ایشان به قالیباف و منافع برادرانش در شهراری است. (125357)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۱۸
آزادی رو کیف کردی ؟
الان اگه سایت اصولگرا بود که منتشر نمیکرد .! (125372)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۲۲
مشکل رای ایشون نیست مشکل بلوف ایشون و البته توجه نکرد به این که به عنوان نماینده کدام قشر مردم تهران عضو شورای شهر شدند هست (125376)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۰۹
اگر راستگو خودش رای اورده بود کسی کاری بهش نداشت...مگه به بقیه که رای دادن کاری داشتیم؟. ما به اونا رای دادیم چون تو لیست بودند و گرنه اصلا رای نمی اوردند!! اگر از همون اول میگفتن نظرشون چیه و باز رای میاوردند کی کارشون داشت!!اینا منافق بازی در اوردند!ااین حرص ادمو در می اره!! (125395)
طرفدار حزب
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۳۴
دوست عزيز بحث استقلال راي بايد براساس منش و ديدگاه سياسي حزب متبوع خويش حركت كني نه بر اساس داخواه خود چون رشد اين خانم بر اساس حزب مربوطش بوده و در جلسه به نتييجه رسيده بودند ايشان مي توانست در جلسه حزبي راي خود را اعلام كند كه به سرهنگ قاليباف راي مي دهد نه در جلسه بگويد به هاشمي راي مي دهند بعد به قاليباف راي دهد اين يك دو روي و ريا كار است (125406)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۱
سوال اینجاست که این شخصی که الان به قول شما با استقلال رای داده آیا مستقل هم در انتخابات شرکت کرده و وارد شورای شهر شده؟ (125413)
عاشق رهبر اصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۱۹
اگه اصولگرایان به اصلاح طلبان رای می دادند،الان دارشان می زدند.برید سایت الف ببینید چقدر به جدیدی کوبیدند. خوبه تازه بیطرف بود وگرنه الان... (125265)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۹:۲۳
صداوسیما دوباره تخریب علیه اصلاحات را شروع کرد،اخبار ۱۸:۳۰ یه طرفه با اصولگرای شورای شهر مصاحبه کرده و صحبت های راستگو،پس اعتدال کو! (125273)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۱۸
اگر هدف خدمت به مردم باشه این حرفا معنی نداره
انصافا هم قالیباف خوب کار کرده (125371)
رفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۳۵
محسن هاشمی باتوجه به تجربه خوبی که در مترو تهران داشت شایسته پست مدیریت شهرداری تهران بود اما افسوس. (125407)
هرندی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۴۱
عجب سایت باحالی یه وقت ازخودتون نرنجیدا خدا از افراطیا نگذره (125409)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۱
هورااااااااااااااااااا
با این کارا فقط ابروی اصلاحات بین مردم میره و مردم میفهمنند که اصلاحطلب جماعت فقط به دنبال منافع حزبی هستند و نه دغدغه های مردم.هورا برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعدییییییییییییییییییی (125412)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۲
میگم اگه به جای اصولگرا ها بودید با عسگراولادی که از میرحسین و کروبی دفاع کرد چیکار میکردید؟؟ (125414)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۳
بازم پای اصلاح طلب ها یه جایی باز شد و جنجال های سیاسی شروع شد.اسمشم میزارید توسعه سیاسی
چند وقت نبودید کشور در امن و امان بود (125416)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۵
میگم این اصلاحات یه ادم بزرگتر نداره که این جور مواقع یاد وساطتت کنه؟میزاشتید بزرگونتون اظهار نظر کنن بعد اینجوری هو جنجال را مینداختید (125419)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۷
شما ها همون کسایی هستید که یه روز به هاشمی میگفتید عالیجناب سرخ پوش اما الان براتون عزیز شده.همون هایی هستید که خاتمی یه روز سید خندادن و رهبر اصلاحاته یه روز به خاطر رای دادن جیره خوار. (125421)
پارس آبادی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۱۹
راستگو بایستی با شرکت در مجلس با لیست حامیان فعلی یعنی اصولگرایان رای خود را نشان دهند (125437)