به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۵۸۵۰۹

نشانه‌های غیر منتظره قلبی ناسالم

گروه سلامت: بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است. سال هاست که پیشگیری از بیماری قلبی یکی از خطوط مقدم فعالیت پژوهشگران محسوب می شود و نتایج این پژوهش ها نشان داده اند که بیماری قلبی با فعالیت جسمانی، رژیم غذایی و متاسفانه ژنتیک در ارتباط است.
نشانه‌های غیر منتظره قلبی ناسالم
به گزارش "دیلی میل"، خطر بیماری قلبی و دیگر مشکلات قلب را می توان با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی به حداقل رساند. به عنوان مثال، رژیم غذایی شما اثر قابل توجهی بر سلامت قلب دارد. فعالیت جسمانی می تواند عضلات قلب را در بهترین شکل خود حفظ کند. حتی شادی نیز می تواند به سلامت قلب کمک کند و خطر بیماری قلبی را به رغم افزایش سن کاهش دهد. اما حتی اگر هرآنچه را در توان دارید انجام دهید تا از مشکلات قلبی پیشگیری کنید، امکان وقوع آنها همچنان وجود دارد. اگرچه برخی بیشتر از دیگران، اما هر فردی در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارد، از این رو آگاهی از نشانه ها و علائم مشکلی که می تواند در آینده رخ دهد، اهمیت دارد. در شرایطی که بیشتر مردم آگاهند که تپش قلب، درد قفسه سینه، و فشار خون بالا از نشانه های بروز مشکل در قلب هستند، اما نشانه های غیر منتظره دیگری نیز می توانند به در معرض خطر قرار داشتن قلب اشاره داشته باشند.

سرفه
سرفه مرتبط با بروز مشکل در قلب با سرفه ناشی از یک سرماخوردگی متفاوت است. اگر با سرفه شدید که طی چند هفته از بین نمی رود، مواجه هستید باید با پزشک خود مشورت کنید. نارسایی احتقانی قلب می تواند موجب تجمع مایع در ریه ها شود که این شرایط خس خس سینه و سرفه هایی که با گذشت زمان بهبود نمی یابند را به همراه دارد.

افسردگی
حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند. روش هایی برای درمان این شرایط یا حداقل کمک به مدیریت آن وجود دارند، اما همچنان درمان قطعی و واقعی برای آن معرفی نشده است. گفته شده است که افسردگی به طور مستقیم به بیماری قلبی منجر نمی شود، اما با به واسطه ارتباط با برخی عوامل سبک زندگی دیگر با آن پیوند خورده است.

سرگیجه
آریتمی، ریتم غیر طبیعی قلب، می تواند جریان خون به مغز را تحت تاثیر قرار دهد. همانند زمانی که به سرعت از جای خود بلند می شوید، هجوم ناگهانی خون به سمت سر می تواند موجب سرگیجه ای ناخوشایند شود که حتی می تواند به غش کردن منجر شود.

اختلال نعوظ
برخی شرایط سلامت می توانند بر توانایی جنسی مردان تاثیرگذار باشند. از آنجایی که جریان خون برای کارکرد درست قسمت های مختلف بدن نیاز است، یک عضله ناکارآمد قلب می تواند دلیل این شرایط باشد. اختلال در نعوظ اغلب یکی از نخستین نشانه های مشهود بروز مشکل در قلب مردان است که حتی حدود دو سال پیش از بروز نشانه ها و علائم دیگر پدیدار شود.

خستگی
در روزهای منتهی به یک حمله قلبی، بیماران حتی به رغم استراحت کافی نیز اغلب با احساس خستگی شدید و ضعف مواجه می شوند. این احساس نسبت به یک خستگی جزئی که ممکن است در پایان یک روز کاری تجربه کنید، بسیار متفاوت است. این احساس مزمن و شدید است.

بی اشتهایی
حالت تهوع یا بی اشتهایی یک نشانه بارز بروز مشکل در بدن است. یکی از مشکلات سلامت زمینه ای می تواند بروز مشکل در قلب باشد. اگر بی اشتهایی پایدار است به پزشک مراجعه کنید تا شرایط به دقت ارزیابی شود. هرچه زودتر مشکل تشخیص داده شود، شانس بیشتری برای پرهیز از یک حمله قلبی وجود دارد.

ریزش موی پاها
مو به یک منبع پایدار مواد مغذی از جریان خون برای رشد نیاز دارد. بدون این مواد مغذی، بدن رشد مو را متوقف می کند. موی پا احتمالا نخستین مکانی است که این شرایط را تجربه می کند زیرا دورترین قسمت به قلب است. موی سر می تواند ایستگاه بعدی باشد.

میگرن
میگرن شرایطی شایع است. 12 درصد مردم میگرن را تجربه می کنند، اما 40 درصد افراد مبتلا به بیماری قلبی با آن مواجه می شوند. پژوهش ها همچنان موفق به بیان چرایی ارتباط بین آنها نشده اند.

گرفتگی های عضلانی
گرفتگی های عضلانی بیش از حد می تواند نشانه ای از بروز مشکلی بزرگ باشد. گرفتگی های عضلانی یکی از نشانه های چشمگیر بیماری سرخرگ محیطی، تشکیل پلاک در سرخرگ های پا، هستند. این بیماری قابل درمان است، از این رو تشخیص هرچه زودتر نشانه ها اهمیت دارد.

گردن درد یا فک درد
شاید فکر کنید که احساس درد در قفسه سینه نخستین نشانه مشکلات قلبی محسوب می شود، اما همواره این گونه نیست. درد بی دلیل در گردن یا فک یک نشانه بالقوه آنژین باشد که این مشکل قلبی به واسطه کمبود خون سرشار از اکسیژن در اندام شکل می گیرد. زنان نسبت به مردان احتمال بیشتری دارد این علائم غیر معمول را بروز دهند. اگر درد شدید را به طور مداوم احساس می کنید، زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است.

تنگی نفس
آیا پس از بالا رفتن از پله ها با کمبود نفس مواجه می شوید؟ اگر این گونه است، هراسان نشوید زیرا شرایطی عادی است. اما اگر با تنفگی نفس و نفس نفس زدن پس از بلند شدن سریع از جای خود، پیاده روی های کوتاه، یا انجام فعالیتی ساده مواجه می شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. توانایی بدن برای فعالیت بدون تنگی نفس به میزان پمپاژ خون وابسته است. تنگی نفس ناگهانی می تواند نشانه ای از بروز مشکل در قلب باشد.

آپنه خواب
آپنه خواب موجب بیداری فرد در میانه های شب برای تنفس می شود. این ناهنجاری تنفسی با خطر بیشتر برای حملات قلبی و آریتمی قلبی پیوند خورده است. زمانی که افراد مبتلا به آپنه خواب یک اختلال در تنفس طبیعی را تجربه می کنند، بدن کمبود اکسیژن را تشخیص داده و رگ های خونی را وادار می کند به سرعت تنگ شوند که نیاز به جذب هوا را موجب می شود. تنش در رگ های خونی می تواند با گذشت زمان به بروز مشکلاتی منجر شود.

تورم پاها
ما درباره تورم جزئی صحبت نمی کنیم که به واسطه یک آسیب دیدگی یا گرمای هوا شکل گرفته است. این نوع از تورم که به نارسایی قلبی اشاره دارد، شدید و قابل توجه است. زمانی که خون به درستی جریان نمی یابد، تورم به واسطه تجمع خون در سیاهرگ های پا شکل می گیرد.

تورم یا درد لثه ها
سلامت لثه و سلامت قلب بیشتر از آنچه فکر می کنید با یکدیگر پیوند خورده اند. بروز مشکلی در لثه ها می تواند پیوند نزدیکی با یک مشکل قلبی داشته باشد، زیرا آنها حاوی برخی باکتری های مشابه هستند. بیماری پریودنتال اغلب نشانه ای از یک مشکل قلبی زمینه ای است که هر دو مورد التهاب آسیب رسان به عنوان یک نشانه چشمگیر را شامل می شوند.

تعریق بی دلیل
تعریق بی دلیل می تواند به واقع یک نشانه بد باشد. اگر در شرایطی عادی روی صندلی خود نشسته اید و به ناگاه با تعریق مواجه می شوید، این شرایط می تواند نشانه ای اولیه از یک حمله قلبی پیش‌ رو باشد. با اورژانس تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کنید.
مرجع : عصر ایران
برچسب ها: مشکلات قلبی