به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۵۸۵۴
سلاح شیمیایی امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد؛

اوباما: تاامروز برای حمله‌به‌سوریه مقاومت‌کرده‌ام

گروه بین الملل: باراک اوباما شب گذشته در سخنانی زنده خطاب به مردم آمریکا از کاخ سفید تاکید کرد که با روسیه به جهت حل دیپلماتیک بحران سوریه همکاری می‌کند.
اوباما: تاامروز برای حمله‌به‌سوریه مقاومت‌کرده‌ام
اوباما با اشاره به اینکه قرار است در این راستا جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه به ژنو سفر کند تا با همتای روس خود دیدار و گفت و گو داشته باشد تاکید کرد که خود او نیز با پوتین به بحث و تبادل نظر ادامه خواهد داد. اوباما با اشاره به اینکه از رهبران کنگره خواسته است تا رای گیری درباره حمله به سوریه را به تعویق بیندازند تا آمریکا با همکاری روسیه و سازمان ملل به راه حلی دیپلماتیک برای حل بحران سوریه فرصت دهد، تهدید کرد: اگر این تلاش ها به نتیجه نرسد، آمریکا به اقدام نظامی متوسل می‌شود.

اوباما با اشاره به اینکه هنوز قضاوت درباره اثربخش بودن پیشنهاد روسیه مبنی بر خلع سلاح های شیمیایی دولت سوریه در ازای توقف طرح حمله نظامی آمریکا زود است، گفت:" حکومت سوریه باید درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی پاسخگو باشد." وی افزود:" ما نمی‌خواهیم یک دیکتاتور را سرنگون کنیم و قرار نیست سوریه شبیه عراق یا لیبی و حتی کوزوو شود."

رییس جمهور آمریکا افزود طرح آمریکا انجام یک حمله محدود به سوریه است تا از این پس به گفته او هر دیکتاتوری قبل از استفاده از سلاح های کشتار جمعی به عواقبش بیاندیشد. اوباما با اشاره به اینکه در برابر درخواست ها برای حمله نظامی به سوریه مقاومت کرده است گفت آمریکا نمی‌تواند با دخالت نظامی به جنگ داخلی در دیگر کشورها ها پایان دهد. اوباما در طی سخنانش دو بار تاکید کرد که "آمریکا پلیس جهان نیست" با این حال افزود :اگر کسانی که از تسلیحات شیمیایی استفاده می کنند مجازات نشوند امنیت ملی آمریکا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

اوباما با اشاره به موضوع هسته ای ایران افزود که سکوت در برابر اقدامات دولت بشار اسد حکومت تهران را هم برای دست یابی به سلاح هسته ای جسورتر خواهد کرد. رییس جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرد که این حمله کار حکومت سوریه بوده و مقامات سوری از انجام آن اطلاع داشتند و پیش از حمله ماسک های ضد گاز در میان نیروهای خودی توزیع کرده بودند.

۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۹
حالا که میبینه افکار عمومی باهاش مخالفه، میگه شتر دیدی ندیدی! (125587)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۶
رییس جمهور اباما محبوب ترین چهره دنیاست افراطی نباش درود بر ازادی بیان (125663)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۳۶
تو اینقدر خوش خیال نباش! خوش خیالی هم حدی داره. (126135)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۲۵
یک سوال : چرا رسانه میلی می خواد مقامات آمریکایی نشون بده برفکی می کنه؟ بعد پوتین صاف و شفاف نشون می ده؟ این دیگه چه مسخره بازیه؟ با این کارا می خواد چیو نشون بده؟ (125845)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۲۷
حالت خوبه؟ (125846)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۳۴
با تحویل یک کشور از سلاح شیمیایی - مشکل حل نمی شود .باید تمام کشورها را خلع سلاح کنند مخصوصا اسراعیل که خود را نژاد برتر و حاکمان جهان می دانند (125611)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۰۷
چند سالته عمو
نه اسم خودتو میتونی بنویسی نه اسم کشور دیگه رو !!!!!! (125642)
اصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۳
به نظر من نباید این جوری دید افراطی داشت امریکا مهد دموکراسیست بهار اگه مستقلی بذارش درود بر ازادی بیان (125660)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۱
با اینکه در سوریه هم حکومت بشار اسد و هم مخالفان همه در این بحران به وحود اومده سهم دارند اما این جرکت امریکا ینی حمله مخالف حقوق بشر و یک عمل غیر انسانی هستش و الان هم دارن عقب نشینی می کنن... (125645)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۳۲
چرا نظر من رو سانسور کردید مگه چه اشکالی داشت،من فقط گفتم این کار آمریکا یعنی اینکه یکبار استفاده کردن از سلاحهای شیمیایی از نظر اوباما و آمریکا«خط قرمز»محسوب نمی شه

دو بار «خط قرمز»محسوب می شه!!! (126028)