به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۵۸۶۵

مهاجرانی به وزیر ارشاد نامه نوشت

گروه فرهنگی: عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید محمد خاتمی به همتایش در دولت دکتر حسن روحانی نامه نوشت.
مهاجرانی به وزیر ارشاد نامه نوشت
عطاالله مهاجرانی در این یادداشت نوست:
در خبرها آمده بود، که عکس مرا دوباره بر دیوار سالن کنفرانس دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای علی جنتی نصب کرده‌اند. سایت‌ها هم تیتر زدند: مهاجرانی به وزارت ارشاد بازگشت! که کژتابی این تیتر آشکارست. راستش این ایده از خودم بود! تا با نگاه به عکس‌ها بدانم روزی دوران وزارت تمام می‌شود و حداکثر عکسی می‌ماند بر دیوار. نمی‌دانستم که وزرای پر شور و انقلابی، آقایان صفار هرندی و حسینی به عکس حمله‌ور می‌شوند و عکس را بر می‌دارند و پیروز می‌شوند و خود را به ثبت می‌رسانند. به تعبیر مرحوم فخرالدین حجازی:
ندیدم به تاریخ مردان مرد
که جیشی به عکسی شود هم نبرد!

به حمدالله، نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد. پیدا بود که آن حرکت غریب در سیاست و اقتصاد و فرهنگ و اخلاق نمی‌تواند ماندگار باشد. به تعبیر حکیمان، حرکت قسری تداوم ندارد. اگر اندکی آگاهی فرهنگی و یا شناخت عرفی داشتند می‌دانستند که تاریخ را نمی‌شود حذف کرد. مثلا فرض کنید بخواهند جلسه استیضاح را از مذاکرات مجلس حذف کنند و…

به هر حال از وزیر محترم و شایسته فرهنگ و ارشاد، جناب آقای جنتی بسیار ممنونم! اما به نظرم انتشار کتاب‌هایم که تماما در دوران وزرای پیش و پیشین متوقف شده است، مهمتر از عکس است. برخی کتاب‌هایم مانند: پیام آور عاشورا و انقلاب عاشورا و نقد آیات شیطانی و سلمان فارسی و…هر سال چاپ می‌شدند. رمان بهشت خاکستری تقریبا تا چاپ هشتم هر ماه چاپ می‌شد. تمام این کتاب‌ها در بند مانده‌اند. اگر از من بپرسید می‌گویم، کاش عکسم همچنان در بند می‌ماند اما کتاب‌هایم منتشر می‌شد! به ویژه رمان باغ فردوس، که سال‌هاست در انتظار اجازه مانده است.
مرجع : انتخاب

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۶
براي يك نويسنده و مولف چيزي دردناك تر از اين نيست كه كتاب هايش چاپ نشود ! (125583)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۵۸
آقای مهاجرانی عزیز که ارادت بسیار به شما دارم!
اخیرا در ماجرای دکتر سروش و آیت ا... مؤمن به خطا رفتید! انتظار داشتم لااقل پس از اثبات اشتباهتان، جبران مافات میفرمودید! (125923)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۷:۵۸
کتاب نوشتن آنقدر به انسان شخصیت نمی آورد خیلی کتابها هستند که بیان عقاید منفی افراد هستند خیلی ها عشق و حالشان را نیز به کتاب در آوردند چرندیات را کتاب میکنند و خیلیها آیات شیطانی نیز می نویسند (126263)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۷
درود بر مهاجرانی که در بی بی سی هم از فرهنگ و ارزش های مردم ایران دفاع می کند (125585)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۱۹
شعور و منطق و بزرگی از سرو روی این عزیز می باره (125595)
یه نسل سومی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۱۹
انشالله کتابهایش هم منتشر بشن (125596)
هيهات
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۰
آخه شماکه فرموديدهم جنسگرايانم هم حق رأي دارند.ازعاشوراوپيام آورعاشوراچه ميدانيد؟شماکه درجلسه باکنگره صهيونيست فرموديدحمله اسرائيل به ايران منطقيست.ازايران وايراني چه ميدانيد.شماکه پايه ثابت شبکه هاي ضدانقلاب شده ايد از وطن چه ميدانيد؟؟؟؟؟؟؟ (125597)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۷:۵۳
ایشان فقط میدانند خود را در هر زمانی چگونه مطرح کنند که مقبول باشد در پیش اربابانش (126260)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۲
برای مهاجرانی متاسفم -که رفت تو آغوش عربستان و وهابییت و آبروی رئیس جمهور ما خاتمی را خدشه دار کرد (125627)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۷:۲۳
برای خودت متاسف باش ایشون احتیاجی به امثال تو ندارن (125951)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۷:۴۱
چه غم دیوار امت را چوباشد چون تو پشتیبان (126256)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۹
یادم می آید روزی این مرد گفته بود جنگ ما با عراق برادر کشی بود - ولی من می گویم اگر مقاومت در حمله متجاوزان عراقی نبود و صدام حاکم ایران شده بود آیا شما وزیر ارشاد می شدید یا جای رئیس جمهور فعلی عراق ؟ (125632)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۳
اینه روحانی متشکریم (125648)
ا.ا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۹
مهاجرانی ازاندیشمندان بود.تنگ نظریها موجب جدایی این شخصییت ازکشورشد. (125652)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۹
افای مهاجرانی!اگر ضعف شخصیتی برخی دولتمردان خوش اندیش و یرخی از دولتمردان اصلاح طلب نبود ملت دچار نه سال جهل مرکب در مرکب دولت نهم و دهم نمیشد . ایران وقتی درست میشود و اسلام حقیقی وقتی رونق می یابد که دولتمردان درکنارتدبیر و دوراندیشی ، شخصیتی نیرومند و معرفت نیرومندتری داشته باشند . مشخص است که رسیدن به قدرت از خاستگاه محروم و بدون تحصیل اخلاق و دانش ، شخص را دچار وسوسه میکند به جای کار اصلی به لفت و لیس شکم و ... مشغول کند چه اصلاح طلب چه اصولگرا (125655)
محسن خراسانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۶
متاسفانه آرام آرام فضا دارد برای برگشت فتنه گران مهیا می شود اون از رئیس فتنه که هر روز در یک همایش و مراسم حاضر می شود این هم از جیره خوار غرب که عکسش به وزارت آمد چند وقت دیگر حتما خودش می آید و پست می گیرد خدا رو شکر تونستیم شهرداری تهران را از لوث فتنه نجات دهیم باید حرکت انقلابی برای مقابله با اینها صورت بگیرد (125664)
هاتفي
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۳۲
كتابهاي اين اقا را چاپ كنيد تا همه نسلها در همه اعصار و آيندگان حقيقت را بدانند كه اين آدمها چقدر افراد متعالي ورو به رشدي هستند و مواضع ديروز و امروزشان چه فاصله شگرفي پيدا كرده است روزي به شيطان پاسخ مي دهند و روزي از شياطين دست مي بوسند و حمايت مالي در يافت مي كنند و عليه اسلام و انقلاب عمل مي كنند اين معناي واقعي پراگماتيسم است كه در داخل بسيارند پيروان اين مكتب هرهري . اين برادر يادشان بياورند كه آيات شيطاني با حمايت همان لابي هايي كه محرمانه در جلساتشان شركت مي كنيد تدوين و به چاپ رسيده بود (125670)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۳۸
درود بر وزیر دانشمند خاتمی، دکتر مهاجرانی (125676)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۰۴
چرا در رفتی ؟؟؟ (125703)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۵۳
هجرت شیوه انسان های داناست
برای آموختن و آموزش دادند (125757)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۵۷
واقعا گل گفتی (125762)
ابوذر غلامی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۱۶
این خاصیت بلبل هستش که تاب در قفس موندن رو نداره ...ضمنا شماها چه گَلی به سر اونایی که تو وطن موندن زدید که امثال ایشون دلگرم موندن باشن،یا محصورن و یا محبوسن و یا محدود... در پایان این آیه ی الهی را متذکر میشوم(( الذین امنوا و جاهدوا و هاجروا...)) (125779)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۳۶
چون شما با باتوم و ساندیس دنبالش بودی! (125797)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۳۶
رفت جایی که قدرش رو بدونن! (125798)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۴۲
این از هنرمندی شما و دوستان شماست! فراری دادن کار شماست! بنده هم دارم در میرم.... (125803)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۵۳
خب استخدام بی بی سی شد،
در که نرفت (125815)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۳۷
در رفت؟!!! بنده خدا رفت، ديگه نزاشتن برگرده! (125855)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۵۱
چطورشدتونرفتی راستشوبگوتورولازم داشتند یاتوانشونداشتی (سوادشو-پولشو
ظرفیتشو-موقعیتشو-.....) (125862)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۰۴
دوست داریم ؛دکتر مهاجرانی عزیز ؛ (125705)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۳۲
بهشت خاکستری، بهترین رمان سیاسی فارسی بوده (125734)
fatima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۳۹
با سلام
آقاي مهاجراني شما يادتون رفته كه خدا و پيغمبر و قرآن و ائمه را توي گفتگوهاي خارج از كشور منكر ميشديد باز ديدي كه آقاي دكتر روحاني رئيس جمهور شدن ميخواي بياي توي مملكت و عوام فريبي كني ولي كور خواندي آقاي دكتر روحاني و مردان دولت خيلي فهيم هستند و مكر تو روباه را ميشناسن لطفا ديگه حرف امامان ما را نزن و كتابي كه تو كافر نوشتي بايد آتش زده شود، خواهش ميكنم نظر مرا منتظر كنيد (125740)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۲۹
منهاي برخي از حرفهايي که قبلا" گفته، دانشمند و اديبي تواناست که هرچه زور زدند استيضاح و برکنارش کنند، حريف زبان و گفتمانش نشدند! (125791)
آشنا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۵۶
نتیجه افراط همین است . خودت خواستی خود کرده را ... (125819)
اسطوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۵۸
ممنونم ک عکسی از مهاجرانی گذاشتین و ما را یادت وزارتش انداختین.
به حمدالله، نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد (125870)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۸:۴۹
متاسفانه هر روز تعدادی از فرهیخته ترین انسانها را از قطار انقلاب پیاده کردند و ایران را نه رکورد دار فرار مغزها که رکورد دار فراری دادن مغزها کردند.حالا که بر علیه این مرد فحش می دهید یادتان باشد دو بار سخنرانی این مرد در مجلسی که اکثریتش اصول گرا بودند همه را مسحور کرد و رای آور و بالاخره هم نتوانستند با استیضاح محکومش کنند خودش استعفا داد . (125997)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۰۱
آدم از ادبیات این مرد فاضل لذت می بره. (126127)