به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۵۸۷۰۳

تجربه ۲ روز کنسرت خیابانی چگونه بود؟

گروه فرهنگ و هنر: محمد معتمدی در پایان اجراهای رایگانش در بوستان آب و آتش گفت: برگزاری این دو شب کنسرت در بوستان آب و آتش، نشان داد برگزاری کنسرت در فضای باز، برای مردم هیچ خطری ندارد.
تجربه ۲ روز کنسرت خیابانی چگونه بود؟
سید محمد حسین حجازی ـ مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد ـ درباره اولین اجرای کنسرت خیابانی در پارک آب و آتش گفت: نگاه ما حمایت از مجموعه‌هایی است که قرار است در شهر تهران اتفاقات مهمی را رقم بزنند. در حوزه‌های ملی ما کمتر به این رخدادها توجه شده است، اگر در حوزه‌های دیگر مانند هنرهای تجسمی و ... نیز به این موضوعات توجه جدی داشته باشیم قطعا مردم با نگاه و استقبال خوبی از آن حمایت می‌کنند. این اتفاق (برگزاری کنسرت رایگان برای عموم مردم) که به یمن اعیاد مبارک قربان و غدیر در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد رخ داده است و ما امیدواریم ادامه پیدا کنند.او ادامه داد: فضای ارکستر ملی ایران با شرایط کنسرت‌های پاپ متفاوت است ارکستر ملی ایران با اجرای کارهای فاخر در ایران و خارج از کشور و با خوانندگی آقای محمد معتمدی جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین این موضوع در «مجموعه گردشگری عباس آباد» دغدغه بوده است و هر موسیقی قرار نیست در این مجموعه اجرا شود و به همین منظور با همکاری وزارت ارشاد اسلامی در حال رایزنی روی این موضوع هستیم و امیدواریم اراضی عباس آباد در اجراهای فاخر حرف اول را بزند.  

حجازی اضافه کرد: ما درخواست‌های متعددی برای برگزاری کنسرت داشتیم. این کنسرت اجرای موسیقی ملی ایران است. متاسفانه بعضی‌ها از این مسئله سوء استفاده می‌کنند. اینجا خارج از ضوابط نظام پیش نمی‌رود. دغدغه ما اجرای موسیقی ارزشمند با حمایت سیستم‌های نظارتی است.او همچنین تاکید کرد: در مورد برگزاری کنسرت‌های خیابانی سیستم‌های نظارتی تصمیم‌گیرنده هستند و تمرکز ما در این مجموعه فقط به اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی خواهد بود؛ چرا که اراضی عباس‌آباد یادگار انقلاب است و ما هم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل خواهیم کرد.

واعظی: دولت در برگزاری چنین فضاهایی جدی است
دومین شب کنسرت عمومی ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی با حضور محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران و ... برگزار شد.در پایان این اجرا، با حضور رییس دفتر رییس جمهوری و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد با اهدای هدایایی به علی‌ اکبر قربانی و محمد معتمدی، از ارکستر سازهای ملی ایران و این خواننده قدردانی شد.محمد معتمدی در این اجرا گفت: برگزاری این دو شب کنسرت در بوستان آب و آتش، نشان داد برگزاری کنسرت در فضای باز، برای مردم هیچ خطری ندارد. از موسسه توسعه هنرهای معاصر به خاطر پیشگامی در برگزاری این رویداد، همچنین از منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و مدیران هنری به خاطر حمایت از برگزاری کنسرت و نیروی انتظامی که برای امنیت این برنامه تلاش کردند؛ قدردانی می‌کنم. اجرای این کنسرت، نقطه عطفی در امور فرهنگی شهر تهران است و امیدوارم این برنامه ها تکرار شود و اجرای برنامه های دیگر هنرمندان را نیز شاهد باشیم.

این خواننده از حضور متمدنانه مردم در این برنامه تشکر کرد و گفت: این کنسرت یک نقطه عطف اجتماعی در شهر تهران است و مردم به خوبی با این رویداد همراهی کردند.محمود واعظی ـ رییس دفتر رییس جمهور ـ نیز در سخنانی با اعلام اینکه دولت در برگزاری چنین فضاهایی جدی است گفت: ممکن است  برگزاری کنسرت خیابانی در مقایسه با اجراهای داخل سالن کیفیت کمتری داشته باشد اما مهم این است که این اجراها  کاملا رایگان و در فضایی مناسب موجبات شادی مردم را فراهم می‌کنند و من فکر می‌کنم ابتکار بسیار خوبی است و از برگزارکنندگان و هنرمندانی که در این کار مشارکت دارند باید قدردانی شود.واعظی تاکید کرد: قطعا دولت هم باید کمک کند و در حال حاضر هم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و  ارشاد  اسلامی به عنوان حامی امشب اینجا هستند و این نشان‌دهنده این است که دولت در برگزاری چنین فضاهایی جدی است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کنسرت خیابانی