به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۵۸۷۵۱

و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!

گروه ورزشی: در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل شاهد تقابل های جذابی بین بزرگان اروپا خواهیم بود.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
لیگ قهرمانان اروپا مهمترین رقابت باشگاهی فوتبال اروپا، قرعه‌کشی شد و قدرت‌های فوتبال اروپا رقبای سرسخت خود در مرحله گروهی را شناختند. به همین بهانه، نشریه معتبر گاردین پیشبینی خود را در رابطه با گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا ارائه کرد.

گروه A: اتلتیکومادرید اسپانیا- بورسیا دورتموند آلمان- موناکو فرانسه- کلوب بروژ بلژیک
تمامی تیم‌های این گروه یک نکته مشترک و عجیب دارند و آن این است که هر ۴ تیم مذکور، راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده‌اند! اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه، تیم بسیار خوبی است و با ماندن گریزمان و آمدن توماس لمار، تقویت شده‌است و شاید قدرتمندترین اتلتیکومادرید چند سال اخیر را شاهد باشیم. فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا نیز در ورزشگاه خانگی اتلتی یعنی واندامتروپولیتانو برگزار می‌شود.پس از چندین فصل ناامیدکننده، دورتموندی‌ها با پیروزی ۴-۱ مقابل آربی‌لایپزیش نشان دادند که می‌توانند با لوسین فاوره به دوران خوب خود باز گردند. موناکویی که در سال ۲۰۱۷ در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت؛ اکنون اوضاع جالبی ندارد چراکه ستاره‌های این تیم، یکی یکی از این تیم جدا شدند و حالا، موناکو از ۳ بازی به ۴ امتیاز دست پیدا کرده‌است. کلوب بروژ بلژیک‌ هم‌دیگر تیم این گروه است که در سال ۱۹۷۸ راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شده است اما در ۱۳ سال اخیر در این رقابت‌ها یک برد را نیز به دست نیاورده است!
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: اتلتیکو‌مادرید- بورسیا دورتموند- موناکو- کلوب‌بروژ
ستاره احتمالی گروه: دیگو کاستا(اتلتیکو مادرید)

گروه B:بارسلونا اسپانیا- تاتنهام هاتسپر انگلستان- پی‌اس‌وی آیندهوون هلند- اینترمیلان ایتالیا
تاتنهام هاتسپر، تیمی قدرتمند که فصل پیش هم در گروه مرگ رقابت‌ها متشکل از رئال‌مادرید، بورسیا دورتموند و لژیا‌ورشو حضور داشت؛ امسال نیز در گروهی سخت قرار دارد اما اسپرز، با توجه به تجربه دوره‌های قبل و ستاره‌های توانمند خود، به دنبال صعود از گروه خواهد بود.بارسلونا اسپانیا، تیمی است که همواره مدعی کسب قهرمانی این جام بوده است. با وجود آمدن ویدال و مالکوم به جمع آبی و اناری‌ها، به نظر نمی‌رسد که بارسلونای قدرتمندتری را نسبت به فصل پیش شاهد باشیم‌‌.‌اینترمیلان نیز دیگر تیم موفق در نقل و انتقالات با خرید‌هایی مانند کوادرو آساموآ، کیتا بالده، استفان دی‌فری، شیمه ورسالیکو و راجا ناینگولان است اما افعی‌های ایتالیا در لیگ سری‌آ، از دو بازی تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند. دیگر تیم این گروه نیز آیندهوون هلند است که زیر نظر مربی کم‌تجربه خود. در کسوت مربیگری، مارک فن‌بومل، شانس چندانی برای صعود ندارند.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیش بینی گاردین: بارسلونا- تاتنهام- اینترمیلان-پی‌اس‌وی
ستاره گروه: لیونل مسی(بارسلونا)

گروه C: پاریسن ژرمن فرانسه- ناپولی ایتالیا- لیورپول انگلستان- ستاره‌سرخ بلگراد
گروه مرگ رقابت‌ها با حضور لیورپول، تکمیل شد اما قرمز‌های آنفیلد امیدهای بسیاری برای صعود به دور بعد دارند‌.آن‌ها نسبت به دوره قبل، تیم قوی‌تری هستند و با آمدن آلیسون در درون دروازه و خرید هافبک‌هایی با کیفیت، از شانس‌های صعود هستند.از سوی دیگر پاریسن‌ژرمن توماس توخل نیز یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است. آن ها با نیمار، کاوانی و امباپه در خط حمله و بوفون در خط دروازه، به تیم قدرتمندتری تبدیل شده‌اند.از سوی دیگر، بازگشت کارلو آنجلوتی به ورزشگاه پارک‌دو‌پرنس این بار در قامت رقیب‌ پاریسی‌ها نیز یکی از اتفاق‌های جالب دور گروهی است.کارلتو‌ و یارانش در ناپولی نیز علی‌رغم از دست دادن جورجینیو، می‌توانند از شانس‌های صعود باشند. در نهایت، نماینده صربستان، ستاره سرخ بلگرادی که در سال ۱۹۹۱ به قهرمانی لیگ‌قهرمانان اروپا هم رسیده است؛ حضور دارد اما نمی‌توان شانسی برایش متصور بود.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: پاریسن‌ژرمن- لیورپول- ناپولی- ستاره سرخ بلگراد
ستاره گروه: نیمار(پاریسن‌ژرمن)

گروه D: لوکوموتیو مسکو- پورتو پرتغال- شالکه آلمان- گالاتاسرای پرتغال
آسان‌ترین گروه از گروه‌های هشت گانه لیگ قهرمانان اروپا، باعث‌شد تا دست هیچ‌یک از تیم‌های قدر اروپا به لوکوموتیو مسکو نرسد! لوکوموتیو با سرمربیگری یوری سیمن ۷۱ ساله عملکرد خوبی داشته است و با حضور گریگوژ کریچوویاک و ایگور دنیسوف، خط هافبک قدرتمندی دارد و پس از ۱۴ سال به قهرمانی لیگ روسیه رسیده است اما با این وجود، انتخاب اول تیم‌های سید ۲ تا ۴ بود.پورتو پرتغال که همواره تیم خوبی بوده‌ است نیز شانس اصلی صعود از این گروه آسان خواهد بود‌. شالکه نیز با از دست گورتزکا، به نظر می‌رسد که نمی‌تواند فرم قبلی خود را حفظ کند و به مدارج بالاتری برسد‌‌. گالاتاسرای، قهرمان لیگ ترکیه گروه را کامل می‌کند.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: پورتو- لوکوموتیو- گالاتاسرای- شالکه
ستاره گروه: ایگور دنیسوف( لوکوموتیو مسکو)

گروه E:بایرن‌مونیخ آلمان- بنفیکا پرتغال- آژاکس هلند- آاک آتن یونان
گروه قهرمانان سابق! سه تیم مطرح این گروه یعنی بایرن‌مونیخ، آژاکس و بنفیکا، در طول تاریخ خود، مجموعا ۱۱ جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برده‌اند. نیکوکواچ پس از آنکه هدایت باواریایی‌ها را برعهده گرفت؛ به سرعت فیزیک قرمزپوشان ژرمن را بهبود بخشید و حالا بازیکنان باانگیزه بایرن، برای فتح ششمین جام تاریخ بایرن‌مونیخ پای به این رقابت‌ها خواهند گذاشت.دیگر تیم این گروه، بنفیکای پرتغال است‌. بنفیکا با هدایت روی ویتوریا در هفت بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است و علی‌رغم تساوی ۱-۱ مقابل پائوک یونان در بازی رفت پلی‌آف، در دیدار برگشت در خانه حریف یونانی با نتیجه ۴-۱ پیروز شد تا نایب قهرمان لیگ پرتغال به مرحله گروهی این رقابت‌ها قدم بگذارد‌‌.پیتزی، وینگر بنفیکا ستاره این تیم تا به اینجای کار بوده است و در این فصل، ۶ گل برای قرمزپوشان به ثمر رسانده است. آژاکس آمستردام نیز که با خرید دیلی بلیند و دوژان تادیچ از لیگ جزیره، خود را تقویت کرده‌است؛ پس از نایب قهرمانی در فصل قبل لیگ هلند، در پلی‌آف مقابل دیناموکیف اوکراین موفق ظاهر شد و نمایش خوبی داشت.دیگر تیم این گروه، آاک آتن است که از سال ۲۰۰۷/۰۸ تاکنون، گام به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا‌نگذاشته است اما عملکرد خوب آن‌ها در فصل گذشته را نیز نباید از یاد برد؛ جایی که آاک به سلطه هفت ساله المپیاکوس بر لیگ این کشور پایان داد.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: بایرن‌مونیخ- بنفیکا- آژاکس- آاک آتن
ستاره گروه:رابرت لواندوفسکی( بایرن‌مونیخ)

گروه F: منچسترسیتی انگلستان- شاختاردونتسک اوکراین- المپیک لیون فرانسه- هوفنهایم آلمان
تیم منچسترسیتی، حتی با وجود مصدومیت دی‌بروین، ستاره بلژیکی خود هم قوی‌ترین تیم این گروه است و به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها مطرح می‌شود.پپ گواردیولا از سال ۲۰۱۱ تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نشده است و همین موضوع انگیزه‌های او برای موفقیت را بیشتر کرده است. تیم منچسترسیتی، همچون دوره قبلی این رقابت‌ها با شاختاردونتسک در یک گروه قرار گرفته است.تیم اوکراینی، ستاره‌های فصل گذشته خود یعنی برنارد، فرد و داریو سرنا را از دست داده است اما ۴ بازیکن برزیلی جدید به خدمت گرفته است و همانطور که تجربه ثابت کرده است؛ برزیلی‌های شاختار عملکرد خوبی داشته‌اند. شاگردان پائولو فونسسائو، در فصل گذشته اولین تیمی بودند که موفق به شکست منچسترسیتی پپ گواردیولا شدند!المپیک لیون هم دیگر تیم این گروه خواهد بود که به دلیل جریمه یوفا باید بازی اول‌ خودش را به سبب تخلف هوادارنش در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار کند. تیم چهارم گروه نیز هوفنهایم خواهد بود که به دنبال شگفتی‌سازی است.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: منچسترسیتی- شاختاردونتسک- هوفنهایم- لیون
ستاره گروه: داوید سیلوا( منچسترسیتی)

گروه G: رئال مادرید اسپانیا- آاس‌رم ایتالیا- زسکامسکو روسیه- ویکتوریا پلژن جمهوری چک
رئال‌مادرید همیشه مدعی پس از سه فصل قهرمانی متوالی در حالی گام به لیگ قهرمانان اروپا گذاشته است که تردید‌هایی درباره عملکرد قوهای‌سپید وجود دارد.بازیکنان‌ و مربیانی که نقش اصلی را در سه قهرمانی قبلی رئال‌مادرید داشته‌اند‌ از این تیم جدا شده‌اند اما کهکشانی‌ها، همچنان از مدعیان قهرمانی هستند.دیگر تیم نسبتا قدرتمند این گروه، آاس‌رم ایتالیاست که با وجود خرید ۱۲ بازیکن در فصل نقل و انتقالات، با از دست دادن آلیسون و راجا ناینگولان، دچار مشکلات عدیده‌ای شده است. به نظر می‌رسد که تکرار عملکرد خوب دور گذشته و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برای دومین بار پیاپی، کاری بس ناممکن است.زسکامسکو نیز همانند آاس‌رم، بازیکنان کلیدی خود همانند ببارس ناتچو، پونتوس ورنبلوم و الکساندر گولووین را از دست داده است و در ۵ بازی این فصل لیگ روسیه، تنها یک‌پیروزی را به دست آورده است. ویکتوریا پلژن نیز احتمالا به عنوان زنگ‌‌تفریح گروه به فعالیت خود ادامه خواهد داد!
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: رئال‌مادرید- زسکامسکو- آاس‌رم- ویکتوریا پلژن
ستاره گروه: لوکا مودریچ( رئال‌مادرید)

گروه H: یوونتوس ایتالیا- منچستریونایتد انگلستان- والنسیا اسپانیا- یانگ‌بویز سوییس
یوونتوس، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی این فصل با فوق‌ستاره پرتغالی خود، گام به میدان نبرد گذاشته است تا شاید بعد از باخت در دو فینال در ۴ سال گذشته، به اولین قهرمانی خود در این رقابت‌ها از سال ۱۹۹۶ تاکنون برسد.شاید کریستیانو‌ در چند بازی اخیر، عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشته است اما او همواره گل‌هایش را در بازی‌های مهم‌ به ثمر رسانده است.رونالدو در بازی اول، بازگشتش به خانه را تجربه می‌کند و مقابل شاگردان مورینیو در اولدترافورد به میدان خواهد رفت. البته برای قرارگیری مقابل مورینیو، CR7 نیاز به نتیجه‌گیری منچستریونایتد در لیگ‌جزیره دارد و در غیراینصورت، شاید شاهد اخراج مورینیو باشیم.‌منچستر فعلی، شرایط جالبی ندارد!والنسیا در فصل گذشته لالیگا، مقام‌چهارم را کسب کرد و اکنون با خرید میچی باتشوایی، جفری کندوگبیا و دنیس چریشف، تقویت شده‌است. یانگ‌بویز نیز دیگر تیم‌این گروه است.
و این لیگ قهرمانانِ اعجاب انگیز!
پیشبینی گاردین: یوونتوس- منچستریونایتد- والنسیا- یانگ‌بویز
ستاره گروه: کریستیانو رونالدو( یوونتوس)
مرجع : ورزش سه