به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۵۸۸۵۶

جا مانده‌های شایسته از فهرست کی‌روش

گروه ورزشی: دعوت از تنها 12 بازیکن لیگ برتری به تیم که 10 نفر از آنها پیش از جام جهانی دعوت شده بودند نشان از بی توجهی سرمربی تیم ملی به بازی‌های لیگ دارد.
جا مانده‌های شایسته از فهرست کی‌روش
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان که به تازگی به ایران بازگشته، روز گذشته فهرستی 29 نفره برای دعوت به اردو منتشر کرد و بازیکنان مورد نظرش را فراخواند.با توجه به اینکه فهرست مذکور از 29 بازیکن تشکیل شده است تعدادی از این نفرات هم در ادامه خط خواهند خورد و در این میان عدم حضور برخی از بازیکنان کمی عجیب به نظر می‌رسد.کی‌روش که بعد از جام جهانی به ایران نیامد و ادامه همکاری‌اش با فدراسیون مبهم بود، 6 هفته ابتدایی لیگ برتر را از دست داده و نفرات دعوت شده به تیم ملی هم نشان از این دارد که سرمربی تیم ملی لیگ را رصد نکرده است.در این فهرست تمام بازیکنان دعوت شده به جام جهانی حضور داشتند و از 5 بازیکنی هم که اضافه شدند 3 بازیکن یعنی وریا غفوری، حسین حسینی و کاوه رضایی پیش از این در اردوهای تیم ملی حاضر بوده و فقط برای جام جهانی دعوت نشدند، صادق محرمی به تازگی لژیونر شده و آرمین سهرابیان هم که دعوت شده مشخصاً به خاطر بازی‌های خوبش در فصل قبل بوده و در فصل هجدهم تا کنون عملکرد قابل قبولی ایفا نکرده است.

در این میان چند بازیکن در لیگ برتر هم هستند که نمایش خوبی داشتند و حداقل حق‌شان این بود که در فهرست اولیه جای بگیرند که نادیده گرفته شدند.در پست دروازه‌بانی کی‌روش علاوه بر 3 گلر خود در جام جهانی، حسینی را هم اضافه کرده که در لیگ هجدهم یک دقیقه هم بازی نکرده است. در این میان دو دروازه‌بان خوب لیگ که نمایش درخشانی در ترکیب تیم‌هایشان داشتند محسن فروزان از تراکتورسازی و وحید شیخ ویسی از پیکان بودند که می‌توانستند در این فهرست باشند.در خط دفاع هم نفرات قبلی به اضافه سهرابیان و محرمی دعوت شدند و این در حالیست که عدم دعوت از هیچکدام تعجب آور نبود. در اینجا هم بازیکنانی از لیگ برتر هستند که می‌توانستند دعوت شوند. محمد ایرانپوریان، دفاع راست سپاهان مثل همیشه توسط کی‌روش نادیده گرفته شده است.

او در فصل جاری زیر نظر قلعه‌نویی دوباره به روزهای اوجش برگشته است. در دفاع میانی علاوه بر سیدجلال حسینی که توسط کی‌روش بایکوت شده، شجاع خلیل‌زاده هم عملکرد خوبی داشته است، حجت حقوردی در پیکان هم از مدافعان خوب لیگ برتر در فصل جدید بوده. محمد انصاری و محمد ستاری در دفاع چپ هم نفراتی بودند که شایستگی حضور در اردوی تیم ملی را داشتند.در خط هافبک مهدی کیانی در سپاهان عملکرد خوبی داشته و کمال کامیابی‌نیا و فرشید باقری هم دیگر هافبک‌ دفاعی‌هایی بودند که می‌توانستند دعوت شوند. دانیال اسماعیلی‌فر از تراکتورسازی در پست هافبک سمت راست نمایش درخشانی داشته است.محمدرضا حسینی ذوب آهن هم مثل همیشه از نفرات خوب لیگ برتر بوده که نادیده گرفته شده است و در فصل جدید هم دو بازیکن به تازگی چهره شده‌اند و خودی نشان دادند. فرشید اسماعیلی از استقلال و سعید صادقی از پدیده بازی‌های خوبی برای تیمش انجام داده و دیگر بازیکنی که می‌توان از او نام برد محمد کریمی از سپاهان است که بدون شک پدیده فصل جدید است. کریمی با 4 پاس گل توانایی‌هایش را به خوبی نشان داده است.

در خط حمله هم بازیکنانی هستند که بی‌توجهی کی‌روش به لیگ برتر را ثابت می‌کنند. وحید خشتان از استقلال خوزستان با 4 گل زده آقای گل است، علاوه بر او روح‌اله سیف‌اللهی از پارس جم نمایش خوبی داشته و امین قاسمی نژاد از پدیده هم در فصل جاری توانسته خوش بدرخشد. علی علیپور هم اگرچه بازی‌های فصل قبلش را نتوانسته تکرار کند گزینه قابل اعتمادی بود که بازهم دعوت نشد.پدیده صدر نشین لیگ برتر و سپاهان تیم دوم جدول هیچ نماینده ای در تیم ملی ندارند، سایپا به عنوان تیم سوم تنها مهدی ترابی را دارد، پرسپولیس هم فقط بیرانوند را در تیم ملی دارد و پیکان هم هیچ سهمیه‌ای ندارد.اگرچه صرف بازی‌های خوب در لیگ برتر برای ملی‌پوش شدن کافی نیست ولی 6 هفته هم زمان کمی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و یک پنجم از لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم. سرمربی تیم ملی می‌توانست فهرستی با نفرات بیشتر دعوت کند و برخی از این بازیکنان را زیر نظر بگیرد.از زمانی که این فهرست اعلام شده انتقادها شروع شده و تیم‌های مختلف نسبت به آن واکنش نشان دادند. این موضوع در طول 8 سال حضور کی‌روش در ایران طبیعی است و به ندرت فهرستی از سوی او ارائه شده که حرف و حدیثی در آن نباشد. در هر صورت باید دید در اردوهای بعدی توجه بیشتری از سرمربی تیم ملی به بازی‌های لیگ خواهیم دید و یا او به همان نفرات مورد نظرش اعتقاد دارد.
مرجع : ایلنا