به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۵۸۸۶۱
معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد:

ضرورت توجه به گزینش معلمان

گروه جامعه: معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت توجه به گزینش صحیح و دقیق افرادی که وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش ما امروز، آموزش و پرورش مناسبی نیست. باید در تغییر نگاه‌ها به آموزش و پرورش تلاش کنیم.
ضرورت توجه به گزینش معلمان
سعید نمکی در نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی، پردیس‌ها و واحدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه توسعه یعنی اینکه بتوانیم نیروی انسانی را به سرمایه انسانی بدل کنیم که تنها راه عبور آن مسیر آموزش است، گفت: امروزه انسان توسعه یافته را هدف غایی توسعه می‌دانند. اگر همه زیرساخت‌های توسعه را داشته باشیم انسان توسعه نیافته همه مبانی و زیرساخت‌ها را از بین می‌برد.وی افزود: امروز تمام دنیا در صدد هستند تا انسان توسعه یافته تربیت کنند. هر چند تربیت کودک از اوایل تولد و حتی قبل از آن شروع می‌شود، اما معتقدم توسعه یافتگی کشور از مدرسه می گذرد و هر چقدر در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم کم است.معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و مدرسه بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری کشورها در امر توسعه است و این راهبرد را به شدت در سازمان برنامه دنبال می‌کنیم گفت: یکی از مشکلات آموزش عالی تربیت افرادی است که آمادگی و مهارت لازم را برای ورود به عرصه‌های مختلف ندارند. مهارت آموزی افراد بر حسب نیازهای جامعه امری ضروری است.

نمکی ادامه داد: باید به دانشگاه‌هایی که نیروهایی متناسب با نظام ارائه خدمت تربیت می‌کنند توجه ویژه شود که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید فرمودند.معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما در سازمان برنامه معتقد به تقویت دانشگاه فرهنگیان و تمام دانشگاه‌هایی هستیم که می‌توانند افراد متناسب با نیازهای نظام ارائه خدمت تربیت کنند.نمکی تاکید کرد: آموزش و پرورش امروز ما، آموزش و پرورش مناسبی نیست. ما آموزش انجام نمی‌دهیم و محفوظات بچه ها را بالا می بریم. ما چقدر در اجتماعی شدن دانش آموزان دخالت کرده و نقش ایفا کرده‌ایم؟ باید در تغییر نگاه‌ها به آموزش و پرورش تلاش کنیم. ما گرچه روزهای سختی در پیش داریم، اما با تمام وجود در کنار دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود.
مرجع : ایسنا