به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۵۸۹۱

12 نکته برای فکرکردن مانند افراد موفق

گروه جامعه: استیو جابز، لری پیچ، بیل گیتس و… همه اینها افراد موفق و هوشمند در دنیای فناوری به حساب می‌آیند. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این افراد چگونه فکر کرده‌اند و چطور توانسته‌اند به موفقیت برسند؟
12 نکته برای فکرکردن مانند افراد موفق
شاید شما هم جزو کسانی باشید که علاقه‌مندید پا به درون این دنیای بزرگ برای رقابت و پیشرفت بگذارید. اگر چنین است، بد نیست با ۱۲ فرمول مهم برای پیشرفت در این مسیر آشنا شوید.
برای فکر کردن وقت بگذارید
اگر می‌خواهید بهتر فکر کنید باید روی آن کار کنید و وقت بگذارید. باید در هفته یک زمان مشخص برای فکر کردن داشته باشید. اکثر افراد موفق و مدیران خوب بخشی از زمان‌شان را به فکر کردن اختصاص می‌دهند. برای نمونه آقای دن‌کتی هر دو هفته یکبار، یک زمان نیم روز را به فکر کردن اختصاص می‌دهد و هر ماه یک روز کامل را به این کار اختصاص می‌دهد. همچنین او هر سال هم دو یا سه روز را به صورت کامل به فکر کردن اختصاص می‌دهد.
انرژی‌تان را در جای درست مصرف کنید
از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنید. باید ۸۰درصد از انرژی‌تان را روی ۲۰درصد کارهای مهم‌تر صرف کنید. فراموش نکنید که شما نمی‌توانید به همه چیز و همه کار برسید و مهم این است که درست انتخاب کنید. مهم‌ترین کارها و اهداف را در زندگی‌تان مشخص کنید و ۸۰درصد از وقت و انرژی‌تان را به آن اختصاص دهید.
افراد باهوش خودشان را در مقابل تفکرات متفاوت قرار می‌دهند
این مهم است که خودتان را در مقابل تفکرات و عقاید مخالف خودتان قرار بدهید. سعی کنید با کسانی ارتباط داشته باشید که تفکرات و ایده‌های شما را به چالش می‌کشند و با آنها مخالفت می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که اشکال‌های کار خودتان را بهتر پیدا کنید و تفکر منطقی‌تری داشته باشید.
ایده داشتن و عمل کردن: تفاوت از زمین تا آسمان
داشتن فکر خوب و ایده‌های زیاد شاید سخت نباشد. اما تمام آنها زمانی ارزش دارند که به آنها عمل کنید. رویاپردازی به تنهایی ارزش زیادی ندارد و کار شما وقتی ارزشمند است که به آنها عمل کنید. از سوی دیگر باید بدانید که هر ایده‌ای طول عمر خودش را دارد. اگر دیر برای اجرایش بجنبید ممکن است تاریخ مصرفش گذشته باشد.
ایده‌های خام نیاز به پخته شدن دارند
هیچ‌وقت دنبال ایده‌ای که ناگهانی به ذهنتان رسیده، نروید. کمی زمان بگذارید و روی آن فکر کنید. بسیاری از ایده‌های ناگهانی که ابتدا طلایی به نظر می‌رسند، با ساعاتی تفکر به نظر خنده‌دار و غیرمنطقی می‌آیند. هر ایده‌ای را باید تحت بررسی قرار بدهید و نکات مثبت و منفی‌اش را بررسی کنید. اگر در نهایت نتیجه مثبت بود آن وقت می‌توانید دنبالش بروید.
افراد باهوش با افراد باهوش می‌چرخند!
برای خوب فکر کردن در ارتباطات اجتماعی‌تان با افرادی زندگی کنید و سروکار داشته باشید که آنها هم خوب فکر می‌کنند و جزو انسان‌های باهوش به‌شمار می‌آیند. کمک آنها سبب می‌شود که شما هم ایده‌ها و تفکرات بهتری را پرورش بدهید.
عقاید عمومی شما را از فکر کردن درباره موضوع‌ها بازندارد
اگر عموم مردم چیزی را قبول داشته باشند دلیل نمی‌شود که شما هم آن را قبول کنید. در بسیاری از موارد اکثرا مردم موردی را بدون فکر کردن قبول می‌کنند، زیرا افراد زیادی آن عقیده را قبول دارند (که آن هم نتیجه فکر نکردن است). بسیاری از ایده‌های نو و محصولات، با قبول نکردن تفکرات عامه به موفقیت رسیده‌اند. بنابراین در مورد هر ایده و عقیده‌ای خودتان فکر کنید و به تفکرات عامه توجه نداشته باشید.
برای این‌که متفاوت فکر کنید، کارهای متفاوت انجام بدهید
روش‌های متفاوتی برای انجام کارهایتان امتحان کنید. با افراد جدیدی آشنا شوید و کتاب‌های مختلفی بخوانید. حتی کتاب‌هایی که ممکن است به نظرتان خسته‌کننده بیایند. نکته در اینجاست که خودتان را در برابر جریان ایده‌ها و تفکرات مختلف قرار بدهید تا یک بعدی فکر نکنید.
برای نظرات دیگران هم ارزش قائل شوید
نباید این تفکر را داشته باشید که همیشه درست فکر می‌کنید و کار درست را انجام می‌دهید. برای نظرات دیگران هم ارزش قائل شوید و سعی کنید از اشتباه‌هایتان درس بگیرید. همه ما در زندگی مرتکب اشتباه‌های زیادی می‌شویم.
برای روزتان برنامه‌ریزی کنید
افراد زیادی برای هر روزشان برنامه‌ریزی می‌کنند. اما افراد باهوش برای روز، هفته، ماه و آینده طولانی‌مدت‌شان برنامه مشخص دارند. کسی که دارای هدف و برنامه است هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی‌دهد.
«انجام می‌دهم» و «می‌توانم» افعال شما هستند
افراد خلاق خودشان را صرف ایده‌ها می‌کنند آنها از سختی کشیدن لذت می‌برند. از شکست ترسی ندارند و سعی می‌کنند با دیگر افراد خلاق ارتباط داشته باشند. می‌توان روی حرف آنها حساب کرد و منفی فکر نمی‌کنند. از نظر آنها مشکلات به راحتی قابل حل شدن است. هنری فورد جمله مشهوری دارد که می‌گوید: «انجام دادن هیچ کاری واقعا سخت نیست. اگر آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنی».
افراد خوشبین واقع‌گرا نیستند
اگر ذاتا انسان خوشبینی باشید، باید مراقب خودتان باشید. اگر فکر کنید که همه چیز به خوبی و درستی پیش می‌رود، کاملا در اشتباه هستید و وقتی متوجه می‌شوید که اتفاق‌های جبران‌ناپذیری افتاده است. داشتن یک دیدگاه واقع‌گرا سبب می‌شود که هرچه سریع‌تر مشکلات را پیدا کنید و برای رفع آنها بکوشید. برای این‌که انسان واقع‌گرایی باشید باید ۱‌- واقعیت‌ها را قبول کنید ۲‌- به سختی تلاش کنید ۳‌- به مزایا و معایب هر چیزی فکر کنید ۴‌- به بدترین حالت ممکن در هر کاری فکر کنید و برایش برنامه‌ریزی کنید ۵‌- براساس منابع موجود و واقعیت‌ها فکر و برنامه‌ریزی کنید.
مرجع : نارنجي

۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۰۳
بهار جان دستت درد نکنه،از این رموز موفقیت باز هم واسمون بذار (126063)