به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۵۸۹۷۲

معرفی نماینده اسکار ۲۰۱۹ توسط فارابی

گروه فرهنگ و هنر: معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی گفت: انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ همچون روال سابق و سال‌های گذشته با همکاری و مساعدت خانه سینما صورت خواهد گرفت.
معرفی نماینده اسکار ۲۰۱۹ توسط فارابی
رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی درخصوص روند انتخاب نماینده ایران برای حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۹ گفت: انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ همچون روال سابق و سال‌های گذشته با همکاری و مساعدت خانه سینما صورت خواهد گرفت.وی در همین راستا ادامه داد: انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۹ طبق سنوات پیشین بوده و توسط هیات انتخابی شامل "افراد منتخب خانه سینما، سایر افراد مشخص شده و همچنین یک نماینده از فارابی" صورت خواهد گرفت.معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره نحوه و روند انتخاب نماینده اسکار ایران اظهار کرد: امیدواریم که طی چند هفته آینده بتوانیم نماینده سینمای ایران در اسکار را اعلام نماییم. به طور معمول در ابتدا فهرست اولیه نامزدها شامل آثار شاخصی که قابلیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند اعلام شده و پس از آن بر اساس نظرخواهی و رای هیات انتخاب نماینده نهایی برای شرکت در اسکار امسال مشخص می شود.

وی درباره زمان احتمالی اعلام نام نماینده سینمای ایران ادامه داد: زمان چندانی برای انتخاب نماینده اسکار باقی نمانده و ما به امید خدا بعد از پایان یافتن جشنواره فیلم کودک در اصفهان، جلسات را آغاز خواهیم کرد تا خیلی زود به نتیجه برسیم.این مسئول سینمایی در خصوص نقش فارابی در انتخاب نماینده اسکار ۲۰۱۹ تصریح کرد: فارابی انتخاب کننده نماینده اسکار نیست بلکه اعلام کننده آن است. انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار توسط هیات انتخاب شکل می گیرد که نماینده فارابی تنها یک عضو از آن را تشکیل می دهد.فریدزاده درباره احتمال واگذاری انتخاب نماینده اسکار به کانون کارگردان خاطرنشان کرد: از ابتدا هم قرار نبود انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار به کانون کارگردانان سپرده شود. حتی کانون کارگردانان هم درخواستی مبنی بر این اتفاق نداشت. ما با دوستان جلساتی را ترتیب دادیم تا بتوانیم نقش خانه سینما را در این انتخاب شفاف تر و پررنگ تر کنیم.
مرجع : میزان