به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۵۹۱۱۸

قاتل پسر دانش آموز از مرگ نجات یافت

گروه حوادث: مرد جوان که در جنایتی شبانه پسر دانش‌آموزی را به‌ قتل رسانده و به‌ قصاص محکوم شده بود وقتی برای دومین بار پای چوبه دار رفت با رضایت خانواده مقتول از مرگ نجات یافت.
قاتل پسر دانش آموز از مرگ نجات یافت
ساعت 11 شب 6 آذر سال 87، مأموران کلانتری 120 سیدخندان در تماس تلفنی از درگیری در خیابان بنی هاشم با خبر شدند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سه سرنشین خودروی پژو 206 سفید رنگ با سرنشینان یک خودروی کامیون درگیر شده‌اند.پسر 18 ساله و دوستش که سوار کامیون بودند با ضربات چاقو مجروح شده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند. تلاش برای نجات دو پسر جوان ادامه داشت که محمد جواد در این حادثه دچار مرگ مغزی شد. خانواده این پسر دانش‌آموز نیز به اهدای عضو رضایت دادند.به دنبال مرگ محمد جواد موضوع این جنایت به بازپرس کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران و تیم تحقیق اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته شماره پلاک خودروی 206 به‌دست آمد. در استعلام شماره پلاک مشخص شد که خودرو متعلق به زن جوانی است.با به‌دست آمدن هویت صاحب خودرو، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. صاحب خودرو 206 در تحقیقات گفت: خودرو برای من است ولی همسرم به‌نام کیوان از آن استفاده می‌کند. از ماجرای درگیری و قتل نیز بی‌خبر هستم.

در بررسی‌ها مشخص شد که خودرو 206 شب حادثه دست کیوان بوده و درحالی که بررسی‌ها برای دستگیری کیوان ادامه داشت 5 روز بعد از ماجرا کیوان به اداره آگاهی رفت و خودش را معرفی کرد.او گفت: شب حادثه با پسرعمه‌ام به سراغ دوستم سروش در خیابان نصیری، خیابان بنی هاشم رفتم. ماشینم را کنار خیابان پارک کردم و بیرون از ماشین منتظر دوستم بودم که مقتول و دوستش از کنارم رد شدند و چپ چپ مرا نگاه کردند. سر این موضوع باهم بحثمان شد و در این بین پسرعمه‌ام به حمایت از من از ماشین پیاده شد. من که دیدم دعوا دارد بالا می‌گیرد از آنها معذرت خواهی کردم و دو پسر جوان رفتند.به محض رفتن آنها دوستم از خانه بیرون آمد و علت سر و صدا را پرسید. ماجرا را برایش تعریف کردم و او گفت می‌خواهد دو پسر جوان را ببیند. به‌دنبال یافتن دو پسر جوان وارد خیابان بنی هاشم شدیم. چند متر آن طرف‌تر دو پسر جوان داخل کامیونی نشسته بودند.

دوباره با آنها درگیر شدیم من چاقو داشتم و هر دوپسر جوان در این درگیری مجروح شدند، پسرعمه و دوستم بلافاصله سوار ماشین شدند و از من هم خواستند که فرار کنیم. به آنها گفتم که به اورژانس زنگ بزنیم. اما آنها گفتند گیر می‌افتیم، من هم به ناچار فرار کردم. اما عذاب وجدان باعث شد بعد از 5 روز خودم را معرفی کنم.با اعتراف مرد جوان به جنایت او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. کیوان پس از بازسازی صحنه و تکمیل تحقیقات متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. با درخواست قصاص اولیای دم، قضات حکم قصاص متهم جوان را صادر کردند. با تأیید از سوی شعبه نهم دیوان عالی کشور، متهم جوان پای چوبه دار رفت.اما در آخرین لحظات با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمدشهریاری، خانواده اولیای دم به او 9 ماه مهلت دادند. این 9 ماه مهلت برای آن بود تا مرد جوان 600 میلیون تومان به‌عنوان دیه به آنها پرداخت کند.با گذشت 9 ماه از این حادثه و با توجه به آنکه مبلغ درخواستی اولیای دم فراهم نشده بود بازهم آنها 10 ماه دیگر به متهم مهلت دادند. این بار این مهلت در ازای فراهم کردن 350 میلیون تومان بود. خانواده متهم نیز با فروش قطعه زمینی در شمال کشور این پول را فراهم کرده و درنهایت خانواده محمدجواد از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.
مرجع : ایران
برچسب ها: قتل جنایت