به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۵۹۲۵۸

تظاهرات در شهر ادلب عليه نشست تهران

تظاهرات در شهر ادلب عليه نشست تهران
گروه بين‌الملل: جمعي از مرذم ادلب سوريه در تظاهراتي نشست سه گانه تهران با حضور سران دو کشور متحد بشار اسد و نیز همتای ترک آنها را که مدافع گروه های شورشی در منطقه مرزی ادلب با کشورش است را محکوم کردند.
 
خبرگزاری فرانسه با استناد به مشاهدات خبرنگار خود در محل یادآور شده است که تظاهر کنندگان از ترکیه خواسته اند که مانع انجام این تهاجم نظامی بشود. در میان جمع تظاهرکننده در یکی از میدان های بزرگ شهر ادلب، سوسن السعید، یک زن چهل و پنج ساله که کارمند داروخانه است با اشاره به برپایی اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران می گوید: «اینها نیستند که باید سرنوشت ما را تعیین کنند.»

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که بر روی یکی از آنها نوشته شده بود: «دسیسه ها و کنفرانس های شما برای ما کمترین اهمیتی ندارد.» بر روی برخی دیگر از پلاکاردها نیز بمباران غیرنظامیان توسط هواپیماهای نظامی روسیه به زبان انگلیسی مورد اشاره قرار گرفته و محکوم شده است. شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم هایی با نشان انقلاب سوریه و نقش سه ستاره را با خود حمل می کردند و تصاویر افرادی را به نمایش می گذاشتند که در جنگ داخلی سوریه از آنها به عنوان «شهید» یاد می کنند.

عبدالرزاق عود، یک فرد متعهل ۳۱ ساله از میان جمع تظاهرکنندگان می گوید: «ما در اینجا جمع شده ایم تا بگوییم این مردم تسلیم نمی شوند و به عصر بشار اسد باز نخواهند گشت.» این شهروند سوری در ادامه ضمن ابراز امیداواری برای آنکه «ترکیه در کنار ادلب» قرار گیرد با اشاره به نشست روز جمعه تهران می گوید: «برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که سرنوشت ادلب در تهران رقم بخورد.»

گفتنی است که تظاهرات مشابهی روز جمعه در دیگر شهرها و نواحی این منطقه شمالی از خاک سوریه به خصوص در مناطق «خان شیخون» و «جسرالشغور» برگزار شده است. مناقشه سوریه از سال ۲۰۱۱ با اعتراض های سراسری و سرکوب نیروهای دولتی آغاز شد و سپس با قدرت گرفتن نیروهای افراطی از خشونت طلب وارد مرحله تازه ای شد. این جنگ داخلی تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است.