به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۵۹۲۷۳

خوش‌بینی محتاطانه به افزایش قیمت طلا

گروه اقتصادی: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند اما اکثریت هر دو گروه کمتر از ۵۰ درصد بود.
خوش‌بینی محتاطانه به افزایش قیمت طلا
طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک تغییر چندانی نداشت و تنها پس از گزارش وزارت کار که نشان داد اقتصاد این کشور در ماه میلادی گذشته ۲۰۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده است، کاهش ملایمی پیدا کرد. میانگین درآمد ساعتی حقوق بگیران آمریکایی در اوت ۱۰ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان در حدود یک دهه گذشته بود.در این بین، ۱۷ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۷ نفر یا ۴۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۵ نفر یا ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و به همین میزان نیز نظری نداشتند.در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد ۶۷۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۳۲۹ نفر یا ۴۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۵۱ نفر یا ۳۷ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۹۶ نفر یا ۱۴ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۵۰ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۴۸ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۳.۹۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۲۰۰.۴۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته حدود ۰.۵ کاهش ثبت کرد. طلا در هشت هفته از ۹ هفته گذشته کاهش داشته است.کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA به کیتکونیوز گفت: من نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین هستم. طلا نزدیک مرز ۱۲۰۰ دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد بدترین دوران از نظر فنی را سپری کرده است. از نظر فصلی نیز مناسب‌ترین زمان برای طلا است که تا ژانویه ادامه خواهد داشت. وی در ادامه افزود: آمار اقتصادی زیادی در هفته جاری در آمریکا منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد رشد ارزش دلار ممکن است دچار وقفه شود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز پیش‌بینی کرد طلا در هفته جاری بالا خواهد رفت. وی گفت:‌تصور می‌کنم شاهد ثبات بیشتری در اقتصاد جهانی باشیم. این مسئله باعث خواهد شد فرار به سوی دلار به عنوان دارایی امن کمتر شود و قیمت طلا که رابطه معکوس با دلار دارد، بهبود پیدا کند.آدام بوتون، مدیرکل فارکس لایو نیز انتظار دارد طلا افزایش پیدا کند زیرا بازار ریسک ریزش گسترده بازار سهام و تنشدید تنش تجاری میان آمریکا و چین را دستکم گرفته است.در این بین، کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز با اشاره به آمار مطلوب اشتغال ماهانه آمریکا، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرد. به گفته وی، این آمار نشان می‌دهد بانک مرکزی آمریکا برنامه خود برای افزایش نرخ‌های بهره را پیگیری می‌کند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که فروشندگان با هر بار افزایش قیمت طلا، در بازار ظاهر شوند.آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" انتظار دارد طلا در محدوده معاملات فعلی خود بماند.
مرجع : ایسنا