به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۵۹۳۰۱
کارلوس کی‌روش تا دبی روی زانو می‌رود

ادعای سرمربی تیم ملی رد شد

گروه ورزشی: ​در روزهایی که یکی از انتقادات سرمربی تیم ملی به عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب برای آماده‌سازی پیش از جام ملت‌های آسیاست، او نسبت به پیشنهاد جدال با آرژانتین و کلمبیا یک ناهماهنگی دردسرساز را پشت سر گذاشته است.
ادعای سرمربی تیم ملی رد شد
تیم ملی در شرایطی بعد از جام جهانی روسیه که با دستیابی به چهار امتیاز و کسب جایگاه سوم گروه خود از رسیدن به جواز صعود به مرحله بعدی بازماند، بار دیگر تمرینات خود را با کارلوس کی روش استارت زده تا اینبار رویای دستیابی به قهرمانی جام ملت‌ها را دوره کند.کارلوس کی روش که در دوره قبلی جام ملت‌ها پشت پنالتی‌های دیدار مقابل عراق ماند و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند، اکنون با صدرنشینی چند ساله در رنکینگ آسیایی، سودای قهرمانی و آقایی در آسیا را در ذهن دارد. او البته اینبار در شرایطی به ایران بازگشته که مشکلات همچنان به دردسر بزرگی برای آماده سازی تیمش تبدیل شده است. مشکلات اقتصادی کشور بزرگترین چالش برای مسیر آماده سازی تیم ملی است که او برای دستیابی به موفقیت بزرگ در جام ملت‌ها با ارائه برنامه‌اش درخواست 5 میلیون دلاری را برای آن داده بود.در این برنامه چند دیدار تدارکاتی نیز برای آماده سازی تیم ملی در نظر گرفته شده بود که اکنون تنها جدال با ازبکستان که کی روش مدعی است خودش آن را ترتیب داده در پیش رو قرار دارد.

در این بین اما کی روش چندی پیش و در حاشیه یکی از تمرینات تیم ملینسبت به ارائه پیشنهاد هیجان انگیز جدال تدارکاتی با دو تیم مدعی آمریکای جنوبی اظهار بی اطلاعی کرد و البته برای اینکه آن را دور از ذهن معرفی کند ادعای عجیبی را مطرح کرد: من از این موضوع اطلاع ندارم اما اگر چنین چیزی باشد برای ما معجزه است. واقعا اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد من حاضرم از اینجا تا دوبی با زانو راه بروم. بعد از این همه سال که مشکلات زیادی در راه آماده سازی تیم ملی داشتیم باور کردن چنین چیزی بسیار مشکل است.کارلوس کی روش که طی سالیان اخیر یکی از انتقاداتی بزرگی که نسبت به او مطرح می‌شد، عدم توجه به جدال با تیم‌های مطرح بود، همواره از مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد به عنوان سد راه این مساله صحبت کرده است. با این حال یکی از پاسخ‌هایی که منتقدان نسبت به این ادعای سرمربی مطرح کرده‌اند به عدم اجرای این محدودیت‌ها و تحریم‌ها در دیگر رشته‌ها بوده است. تیم‌های فوتسال، والیبال و بسکتبال ایران نمونه روشنی از رد این ادعا هستند که طی سالیان اخیر علیرغم مشکلاتی که کشور با آن در قبال تحریم‌ها مواجه بوده، دیدارهای بزرگی با تیم‌های مطرح پشت سر گذاشته است.

نکته دیگر هم اینجاست که خبرگزاری تسنیم در رد ادعای کارلوس کی روش مدارکی منتشر کرده که نشان می‌دهد یک بنگاه پیشنهاد دیداری تدارکاتی با دو تیم مطرح آرژانتین و کلمبیا را در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار داده است و برخلاف ادعای سرمربی تیم ملی حاضر شده در قبال این حضور و جدال مبلغ قابل توجهی نیز در اختیار فوتبال ایران قرار دهد. موضوعی که می‌تواند کارلوس کی روش را به چالش بزرگی بخواند و باید دید او چه واکنشی در قبال ادعایش مبنی بر عدم وجود این پیشنهاد و معجزه وار بودن آن خواهد داشت و آیا حاضر است طبق ادعایش تا دبی روی زانو راه برود.هرچند هیچکس دوست ندارد این ادعای نشدنی مبنی بر راه رفتن روی زانو توسط سرمربی مطرح و قابل احترام ایران به انجام برسد و البته تنها خواسته فوتبال دوستان است که طبق توانایی و پتانسیل فوتبال ایران آنها شانس تقابل با تیم‌های مطرح را همچنان دارا بوده و پاسخ روشنی به این پیشنهاد برای جدال با آرژانتین و کلمبیا داده شود. دیدارهای که ضمن دستیابی به منابع مالی مطلوب می‌تواند شرایط فنی و آماده سازی تیم ایران را پیش از جام ملت‌ها به حد مناسبی افزایش دهد و آنها را در قواره تیم‌های مدعی این جام همچون کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و ... که جدال با تیم‌های اروپایی و آمریکایی مطرح را در دستور کار قرار داده‌اند، برساند.
مرجع : ایلنا