به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۱۵۹۳۰۷

گزینه آخر پرسپولیس؛ حراج بازیکنان برای پول

گروه ورزشی: نه آن چالش وفاداری که هواداران به راه انداخته بودند دردی را از پرسپولیس دوا کرد و نه تماس‌ها و التماس‌های باشگاه. بازیکنانی که قراردادشان بی‌اعتبار شده بود، رفتند و برای تیمی که پنجره نقل و انتقالات را به رویش بسته‌‌اند، چه اتفاقی بدتر از خداحافظی ستاره‌ها؟
گزینه آخر پرسپولیس؛ حراج بازیکنان برای پول
آنها رفتند و پرسپولیس ماند با یک تیم به هم ریخته و نیمکتی که تمام تجربه‌اش به اندازه یکی از آن جداشده‌ها نبود. فقط شانس آورد که علیرضا بیرانوند قرارداد داشت وگرنه او را هم از دست می‌داد. اتفاقا این دروازه‌بان ملی‌پوش هم بی‌میل نبود به رفتن اما راه‌هایی که رفت، هیچکدام او را به جدایی نرساندند.اگر چه در نهایت با استفاده از بدهکاری و نداری، توافق‌نامه‌ای 600 هزار دلاری نوشت تا در نیم‌فصل نتوانند جلوی رفتنش را بگیرند. قرار گذاشتند بیرانوند هر وقت تصمیم به جدایی گرفت، رضایتنامه‌اش را با آن 600 هزار دلار بخرد و برود اما باید ببینیم تا نیم‌فصل از آن همه پیشنهادی که این درواز‌ه‌بان کنار هم ردیف کرده بود، چیزی می‌ماند که به خاطرش پرسپولیس را ترک کند یا نه.این بار البته خود باشگاه هم بی‌میل نیست به انتقال بیرانوند چرا که با پول رضایتنامه او می‌تواند بخشی از مشکلات مالی‌اش را برطرف کند و مهم‌تر اینکه محرومیت نقل و انتقالاتی‌اش هم در نیم‌فصل به پایان می‌رسد و می‌تواند یک دروازه‌بان جدید بخرد.

این در واقع آخرین گزینه‌ای است که پرسپولیس تحت تاثیر مشکلات مالی بی‌پایانش به آن روی آورده و کار به جایی رسیده که حتی با وجود کمبود بازیکن، تصمیم به فروش بازیکنانش گرفته است. تصمیمی که حمیدرضا گرشاسبی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش آن را مطرح کرد و گفت درهای خروج باشگاه را باز گذاشته‌اند و اصراری به نگه داشتن همه بازیکنان فعلی‌ ندارند.البته که برانکو راضی به از دست دادن هیچ بازیکنی نیست اما حمیدرضا گرشاسبی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش درباره جدایی احتمالی بازیکنان پرسپولیس در نیم‌فصل گفته: «تا این لحظه هیچ صحبتی در مورد جدایی بازیکنان مطرح نشده اما چون در نیم‌فصل پنجره نقل و انتقالات ما باز خواهد شد و می‌توانیم بازیکن جدید جذب کنیم، به بازیکنان اعلام کرده‌ایم هر کدام که قصد جدایی دارند، یک ماه قبل از باز شدن پنجره نقل و انتقالات به باشگاه اعلام کنند.البته ما راضی به از دست دادن هیچ بازیکنی نیستیم اما امکان دارد بازیکنی نخواهد با پرسپولیس ادامه بدهد که در آن صورت درباره‌اش تصمیم می‌گیریم. در این یک سال از دو پنجره نقل و انتقالات محروم بودیم و یک بازیکن هم نتوانستیم بگیریم اما پرسپولیس باشگاه بزرگی است و به لطف هوادارانش کم نمی‌آورد. همانطور که تا الان با این محرومیت جلو آمدیم، پیش می‌رویم و هرگز ناامید نمی‌شویم.»

پرسپولیس حتما به بازیکنانی که اول فصل خرید امیدوار است که چوب حراج بر سر بازیکنانش زده و برای آنها دنبال مشتری می‌گردد. این در حالی است که مهدی ترابی به‌خاطر شکایت باشگاه تراکتورسازی وضعیت مشخصی ندارد و احتمال محرومیت چند ماهه‌اش هست. سروش رفیعی می‌گویند فولاد اجازه جدایی‌اش در نیم‌فصل را صادر نخواهد کرد و ایمن حسین عراقی هم اصلا معلوم نیست باشگاه النفط عراق رضایتنامه‌اش را بدهد که بتواند به ایران بیاید.مهم‌تر از این موارد اما مخالفت برانکو ایوانکوویچ است که بعید به نظر می‌رسد به جدایی بازیکنانش رضایت بدهد، به ویژه اگر تیمش به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کند.تنها بازیکنی که شاید او جدایی‌اش را بپذیرد، گادوین منشا است که در این مدت خیلی به کار پرسپولیس نیامده و قرارداد گرانقیمتش هم بهترین توجیه است برای فروش او. هر چند این هم شرط و شروطی دارد برای خودش و آقای سرمربی تنها به شرط جذب ایمن حسین و یا یک مهاجم دیگر به آن رضایت خواهد داد.مهم‌تر از همه این نام‌ها اما علی علیپور است که باید ببینیم آنچه مدیرعامل باشگاه درباره صدور رضایتنامه بازیکنان گفته شامل حال او هم می‌شود یا نه. چند وقت پیش یک شرکت نقل و انتقالاتی اعلام کرد می‌تواند آقای گل را به اروپا بفرستد اما برانکو چنین اجازه‌ای نداد و اعلام کرد که تا پایان فصل به تمامی بازیکنانش احتیاج دارد. هر چند شاید بی‌پولی‌های باشگاه در نهایت او را هم به این نتیجه برساند که فروش بازیکنان، بهترین راه درآمدزایی است.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: پرسپولیس