به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۱۵۹۳۰۹

رسیدگی به اتهامات دو متهم اقتصادی

گروه اقتصادی: قاضی سید احمد زرگر در ابتدای جلسه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی دو اخلالگر اقتصادی گفت: نظارت بر صرافی‌ها رها شده است.
رسیدگی به اتهامات دو متهم اقتصادی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  قاضی زرگر رئیس دادگاه افزود: متاسفانه بر اساس آنچه که در قانون برای بانک مرکزی تصویب شده است که بر صرافی‌ها نظارت مستقیم داشته باشد؛ اما این موضوع رها شده و باعث این همه مشکلات برای کشور شده است. وی افزود: اگر بانک مرکزی به همین وظیفه خودش عمل می‌کرد و صرافی‌ها را نسبت به حدود وظیفه‌شان متوجه می‌کرد و اتحادیه‌ها را به ارائه آموزش به صرافی‌ها وادار می‌کرد، شاهد این قضایا نبودیم؛ چون اقتصاد اساس کشور و یک بحث بسیار اساسی است و اگر برای اقتصاد سرمایه گذاری نکنیم و آموزش ندهیم طبیعتا شاهد این قضایا خواهیم بود. قاضی زرگر با اشاره به مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ و ۳۹۶ قانون آیین دادرسی از نماینده دادستان خواست به قرائت کیفرخواست بپردازد. تورک نماینده دادستان پس از کسب اجازه از ریاست دادگاه در جایگاه حاضر شد و به قرائت کیفرخواست پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفده شهریور ۵۷ به بیانات مقام معظم رهبری درباره موضوعات و مسائل حوزه سکه و ارز در تاریخ ۲۲/۵/۹۷ اشاره کرد و در اجرای مواد ۲۶۷ و ۲۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری کیفرخواست شبکه موسوم به وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی را قرائت کرد. وی افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان برای به زانو درآوردن و شکست دادن این ملت، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و پس از ناامیدی در هشت سال جنگ تحمیلی، راهکار مقابله با این ملت را در عرصه فرهنگی دیده و چندین سال شدیدترین هجمه‌ها و جَنگ‌های فرهنگی را علیه این ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به کار بستند.
 
محاکمه این دو اخلالگر اقتصادی به صورت علنی در شعبه ۲ دادگاه ویژه اخلالگران اقتصادی و به ریاست قاضی زرگر برگزار شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، شبکه تحت نظارت وحید مظلومین، با سودجویی از بازار ۱۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. در این شبکه فساد اقتصادی، ۱۷۰ هزار تراکنش مالی در قالب ۲۱۹ فقره حساب انجام شده که رقم این تراکنش‌ها بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است. ‌‎بر اساس کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ‎متهم ردیف دوم این پرونده محمد اسماعیل قاسمی است. همچنین ‎مجید عطریان متهم ردیف سوم، رامین تاجیک متهم ردیف چهارم، حسین مظلومین متهم ردیف پنجم، محمد رضا مظلومین متهم ردیف ششم، نصرالله دارایی متهم ردیف هفتم (در حال حاضر متواری)، رضا مرد میدان حاجی آقا متهم ردیف هشتم، حسن وزیری متهم ردیف نهم، شاهرخ نجفی متهم ردیف دهم (در حال حاضر متواری)، اقدس مهر افزا متهم ردیف یازدهم، سروش امیری متهم ردیف دوازدهم (در حال حاضر متواری)، پویا نوبخت متهم ردیف سیزدهم، احسان فرزام نیا متهم ردیف چهاردهم و وحید دهاقین متهم ردیف پانزدهم این پرونده هستند.
 
نماینده دادستان: حرکت اخلالگران اقتصادی در مسیر تحقق اهداف ظالمانه دشمنان
نماینده دادستان در ادامه نخستین جلسه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی دو اخلالگر اقتصادی تصریح کرد: دشمنان پس از سرافکندگی و ناامیدی، هم اینک راهکار را در جنگ اقتصادی دیدند و چندین سال است که به امید واهی سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین اقدامات و برنامه‌ها را در عرصه اقتصادی علیه این ملت به کار بستند. تورک افزود: ان‌ها تلاش می‌کنند تا بلکه بتوانند حتی به میزان یک قدم بین ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فاصله بیندازند و ملت را وادار به عقب نشینی و دست کشیدن از اهداف و آرمان‌ها و حمایت از نظام و انقلاب خود بکنند. نماینده دادستان خاطرنشان کرد: در این مسیر اعمال تحریم‌های مختلف، ایجاد التهاب و نابسامانی‌های اقتصادی، نفوذ در بخش‌های مختلف اقتصادی و ده‌ها و صد‌ها ترفند و نقشه شوم را در دستور کار خود قرار داده و به اجرا درآوردند. وی ادامه داد: دشمنان نظام هرچند به لطف خداوند متعال، همواره با شکست و ناکامی مواجه بوده‌اند، ولی باید گفت که هزینه‌هایی را برای مملکت، ملت غیور ایران و حکومت جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند.

تورک گفت: دشمن در این مسیر مهم‌ترین برنامه و هدف خود را ایجاد یاس و ناامیدی و بی اعتمادی مردم به نظام و نشان دادن چهره ضعیف و ناکارآمد از نظام جمهوری اسلامی ایران، در اجرای برنامه‌های خود از جمله عدالت، رفاه، تامین امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد درآورده‌اند و صد البته می‌داند که برای رسیدن به این اهداف؛ برنامه‌ها و طرح‌های خارجی و نیرو‌های مزدور خارجی کفایت نمی‌کند و نیاز به مزدور و پیاده نظام داخلی دارد که بتواند با بکارگیری و استثمار فکری و اعتقادی عده‌ای از اشخاص معاند یا ساده اندیش و منفعت طلب برنامه‌های خود را به اجرا درآورد. نماینده دادستان یادآور شد: متاسفانه برخی از اشخاص نیز در چنین شرایطی، خواسته و ناخواسته، آگاهانه و عمدا یا ناآگاهانه و غیرعمدی با انجام بعضی اقدامات از طریق سوء مدیریت یا مسامحه و اهمال در انجام وظیفه و عدم توانایی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یا تبانی، فساد، احتکار و گرانفروشی مایحتاج عمومی، تعطیلی کارخانجات و اصناف بازار، آب به آسیب دشمن می‌ریزند که در برخی موارد با تذکر و تنبیه آگاه شده و از جبهه دشمن خارج گشتند، ولی عده‌ای از این افراد که عامدا و با آگاهی در این مسیر قدم برمی‌دارند و منافع شخصی و فردی خود را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند؛ سیری ناپذیر از سفره بیت المال و ملت و مستمندان هستند و به هیچ وجه حاضر به بازگشت نیستند.
تورک بیان کرد: از جمله مصادیق این قبیل افراد، اشخاص مطرح در پرونده حاضر هستند که با فعالیت غیرقانونی در بازار ارز و سکه و معامله‌ای بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان از ارز و سکه در بازار که در فضای جنگ اقتصادی کشور نه تنها در دوره اخیر بلکه به حکایت مستندات موجود در پرونده، در همه دوره‌های گذشته هم در دهه ۷۰ و هم در دهه ۸۰ به دنبال صید ماهی خود از آب گل آلود دشمن بودند و با در اولویت قرار دادن منافع خود و اجرای ترفند‌ها و روش‌های متقلبانه و مکارانه و بالا و پایین کردن قیمت ارز و سکه به طور عمده و کلان و متاسفانه بعضا با در اختیار داشتن منابع اطلاعاتی و خبری از مراجع رسمی و تصمیم ساز به واقع تیر خود را به هدف زده و ضمن زر اندوزی برای خود و انباشت ثروت و سرمایه سرشار، اخلال در نظام اقتصادی کشور را ایجاد و هزاران و میلیون‌ها نفر را دچار خسران و زیان و نگران و مضطرب کردند.
 
ادامه قرائت کیفرخواست و بیان سوابق وحید مظلومین
نماینده دادستان در ادامه جلسه دادگاه به بیان سوابق متهم ردیف اول وحید مظلومین پرداخت. در ادامه نخستین جلسه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی دو اخلالگر اقتصادی؛ تورک گفت: وحید مظلومین فرزند حبیب اله متولد ۱۳۴۱، فردی است که سال‌ها در بازار ارز، سکه و طلای تهران فعالیت داشته و در جریان التهابات و نوسانات قیمت ارز در سال ۷۱ نیز بازداشت می‌شود. در آن زمان که دلار به یکباره چندین برابر افزایش قیمت می‌یابد از سوی منابع انتظامی و اطلاعاتی، وحید مظلومین به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در بازار معرفی شده و پرونده قضایی برای نامبرده تشکیل شده و مدتی در بازداشت بوده است. وی افزود: به دلیل سپری شدن حدود ۲۵ سال، دسترسی به سابقه مذکور در مدت کوتاه تحقیقات میسر نشد و بعد از آن مجددا در ایام نابسامانی بازار ارز در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ و حوادث اقتصادی آن سال‌ها، وحید مظلومین به عنوان یکی از ارکان و عوامل اصلی اخلال در نظام ارزی کشور شناسایی و معرفی و دستگیر می‌شود و حدود ۷ ماه با قرار بازداشت در بازداشت بوده است.

تورک بیان کرد: در آن سال پرونده مهمی برای وی تشکیل می‌شود که بر اساس مدارک موجود، وحید مظلومین در ۲۱/۷/۹۱ در حالی که قصد خروج غیرقانونی و فرار از کشور را داشت در مرز مریوان توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر می‌شود، در آن روز خانمی به نام ندا بهرامی فرزند غلامرضا هم در حین خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی دستگیر می‌شود. وی افزود: خانم بهرامی در اظهارات خود می‌گوید که صرافی خود در تهران را در اختیار آقای مظلومین قرار داده و وی روزانه حدود یک تا دو میلیون دلار به کشور وارد می‌کند و در بازار می‌فروشد. در تحقیقات قضایی که در آن زمان انجام می‌شود مشخص می‌گردد که وحید مظلومین خود یکی از عناصر اصلی باند موسوم به روزچنگ‌ها بود که اعضای آن گروه هم اکنون در حال تحمل مجازات حبس در زندان هستند. نماینده دادستان گفت: همچنین در تحقیقات مشخص می‌شود که ندا بهرامی، ۶ فقره حساب بانکی افتتاح و صد‌ها برگ دسته چک سفید امضا در اختیار وحید مظلومین قرار می‌دهد که گردش مالی آن شش حساب در آن سال، در عرض یک سال بیش از هزار میلیارد تومان بوده است که بابت این خوش خدمتی دو میلیارد تومان به خانم ندا بهرامی پرداخت می‌شود.

تورک گفت: در آن پرونده بخش عمده‌ای از تشکیلات باند وحید مظلومین شناسایی و دستگیر می‌شوند که از جمله آن به محمد اسماعیل قاسمی و محمدرضا مظلومین و حدود ده نفر دیگر اشاره می‌شود که بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست و ارسال به دادگاه، متاسفانه در اقدامی قابل تامل با دخالت و وساطت بانک مرکزی و دفاع نابجا از اقدامات و فعالیت‌های وحید مظلومین و معرفی وی به عنوان عامل و رابط بانک مرکزی نهایتا حکم برائت او و همدستانش صادر می‌شود و تلاش‌های دادستانی تهران در اعتراض به آرای صادره نیز منجر به نتیجه‌ای نمی‌شود که گزارش کامل و تصویر کیفرخواست ضمیمه پرونده است. تورک بیان کرد: نکته مهم و جالب توجه این است که یکی از اشخاصی که در آن زمان از مدیران ارشد بانک مرکزی بوده و جلساتی را با وحید مظلومین برگزار می‌کرده و وی را به عنوان رابط و عامل بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار به دادگاه معرفی نموده است بعد از بازنشستگی از شغل خود در بانک مرکزی و دایر کردن صرافی، خدمات شایانی به باند و شبکه وحید مظلومین ارائه می‌دهد که هم اینک تحت تعقیب قرار دارد.
 
ادامه قرائت کیفرخواست اعضای باند وحید مظلومین
نماینده دادستان کیفرخواست اعضای باند فساد اقتصادی وحید مظلومین را قرائت کرد. مرتضی تورک در ادامه قرائت کیفرخواست اعضای این باند فساد اقتصادی در شعبه ۲ دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی افزود: بر اساس گزارش کارشناسان، ماموران اطلاعات و قضات رسیدگی کننده به پرونده وحید مظلومین، این پرونده در زمره پرونده‌های پیچیده است. وی گفت:پاییز سال گذشته که یک باره قیمت دلار و سکه افزایش افسارگسیخته‌ای داشت پیگیری روند فعالیت اقتصادی برخی اخلال گران ارزی در دستور کار مقامات اطلاعاتی و انتظامی و قضایی قرار گرفت که همان زمان اسامی برخی از این اخلال گران منتشر شد و نام وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی نیز در میان این اسامی بود. نماینده دادستان ادامه داد: در همین زمان محمدرضا مظلومین فرزند وحید دستگیر و تعداد زیادی اوراق مالی با مبالغ بالا از وی کشف می‌شود که متهم در بازجویی‌های خود فعالیت اش را در حوزه سکه و طلا معرفی می‌کند، اما در گزارش وزارت اطلاعات و بررسی حساب‌های بانکی نامبرده مشخص می‌شود که وی با حساب‌های اشخاص فعال ارزی ارتباط مالی گسترده داشته است.
وی افزود: در گزارش‌های پرونده محمدرضا مظلومین آمده که متهم عضو یک شبکه سازمان یافته قاچاق ارز بوده که با مدیریت پدرش و استفاده گسترده از حساب‌های اشخاص دیگر از جمله شاهین سیمرغ اقدام به اخلال ارزی می‌کرده است، همچنین شماره تلفن همراه محمدرضا مظلومین به بانک داده می‌شود تا تراکنش‌های مالی بانکی از حساب شاهین سیمرغ به محمدرضا پیامک شود. تورک تصریح کرد: وحید مظلومین که رهبری گروه سازمان یافته فساد اقتصادی را به عهده داشتهاست دو استراتژی ویژه را برای فعالیت‌های خود در نظر می‌گیرد؛ اول اینکه متهم عمه خود را که خانه دار و حدود هفتادساله است به این جریان هدایت می‌کند و ازحساب‌های بانکی او برای تراکنش‌های مالی و تبادلات ارزی استفاده می‌کند. وی ادامه داد: از آنجائیکه بین تاریخ بازداشت محمدرضا مظلومین و پدرش فاصله‌ای ایجاد می‌شود، وحید همه اسناد و ادله جرم را از بین می‌برد و در نهایت ۲۰ خرداد ۹۷ محمدرضا مظلومین با تودیع وثیقه آزاد می‌شود که هم اکنون در این پرونده متواری است. تورک گفت: وحید مظلومین پس از دستگیری در بازجویی‌های اولیه منکر همه اتهامات می‌شود و اظهار می‌دارد که روزانه ۵۰۰ عدد سکه حدود یک میلیارد تومان در بازار می‌فروخته که فروش سکه‌ها نیز توسط امین تاجیک و حسین مظلومین انجام می‌شده است.
 
محمد اسماعیل قاسمی معروف محمد سلام؛ مهره اصلی باند مظلومین
نماینده دادستان گفت: محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سلام مهره اصلی فساد اقتصادی در باند وحید مظلومین است. مرتضی تورک در ادامه قرائت کیفرخواست سایر متهمان پرونده فساد اقتصادی باند مظلومین افزود:​ محمد اسماعیل قاسمی در این پرونده بعنوان یکی از اصلی‌ترین اشخاص بازار شناسایی و دستگیر شده است که با حساب‌های متهمان دیگر رضا مرد میدان و اقدس مهرافزا حدود ۳۰۰ سکه خریداری می‌کند که پس از مشخص شدن تراکنش‌های مالی در حساب اقدس مهرافزا این متهم دستگیر می‌شود و براساس اظهارات، وی حساب‌های بانکی خود را در اختیار این فرد قرار داده بود. وی گفت: مستندات پرونده نشان می‌دهد عوامل و اعضای گروه توسط مظلومین آموزش می‌دیدند تا اعترافی در زمینه خرید و فروش ارز نداشته باشند، اما یافته‌های اطلاعاتی و قضایی حاکی است که وحید مظلومین حدود ۴۰ نفر را در این شبکه سازمان یافته بکار گرفته که در ایران و خارج از کشور فعالیت داشته اند و با احکام برائتی که در پرونده‌های سابق برای وحید مظلومین صادر شده بود در اذهان عمومی این شبهه را ایجاد کرده بود که وی از عوامل امنیتی و اطلاعاتی است که به صورت گسترده در حوزه ارز و سکه فعالیت دارد.

تورک تصریح کرد: بررسی‌های فنی صورت گرفته در شبکه فساد سازمان یافته وحید مظلومین نشان می‌دهد که ۱۷۰ هزار تراکنش مالی در قالب ۲۱۹ حساب بانکی انجام شده که بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته که کمترین تراکنش‌ها مربوط به حساب‌های بانکی خود اوست و بیشترین تراکنش‌ها نیز مربوط به اشخاص وابسته و افرادی است که با وی رابطه کارگری - کارفرمایی داشته اند. نماینده دادستان تصریح کرد: وحید مظلومین با جعل مدارک و سوء استفاده از اسناد هویتی دیگران اقدام به افتتاح حساب بانکی به نام افراد مختلف کرده که بعنوان مثال مدیران وقت دو شعبه بانکی در سبزه میدان و پاچنار بدون حضور اشخاص و احراز هویت آن‌ها افتتاح حساب بانکی می‌کردند که البته آن‌ها نیز از متهمان این پرونده هستند. وی افزود: وحید مظلومین حتی از معلم مدرسه فرزند خود نیز سوء استفاده کرده و به نام او حساب بانکی باز کرده بود ضمن اینکه این متهم قبل از دستگیری تا جایی که می‌توانسته اسناد و ادله پرونده را از بین برده و حتی اطلاعات فضای مجازی را نیز از بین می‌برد تا مقامات رسیدگی کننده دسترسی به ادله پرونده نداشته باشند که در نهایت احسان فرزام نیا یکی از متهمان این پرونده دستگیر می‌شود و اقرار می‌کند در این باند چه فعالیت‌هایی انجام می‌گرفته است.

وی گفت: تاکنون ۴۱ نفر مرتبط با این باند شناسایی شدند که میان بیشتر آن‌ها با باند مظلومین رابطه کارگری و کارفرمایی برقرار بوده است، اما افرادی که اسامی آن‌ها در ادامه می‌آید حساب‌های بانکی خود را در اختیار این باند قرار داده بودند. وحید مظلومین ۳ حساب بانکی، محمداسماعیل قاسمی ۱۹ حساب بانکی، رضا مردمیدان حاجی ۳ حساب بانکی، اقدس مهرافزا ۸ حساب بانکی، شاهین سیمرغ ۴ حساب بانکی، فرزانه مهرافزا ۳ حساب بانکی و حسین مظلومین ۳ حساب بانکی خود را در اختیار مجموعه قرار داده بودند. تورک گفت: بررسی میدانی و دریافت اسناد و مدارک بانکی نشان می‌دهد وحید مظلومین از حساب‌های شخصی خود برای انجام معاملات ارزی و سکه استفاده نکرده، اما ردیابی بیش از سه هزار و ۲۰۰ سند بانکی نشان می‌دهد از حساب‌های اشخاص مختلف برای تراکنش‌های مالی استفاده می‌شده مثلا اقدس مهرافزا ۷۱ ساله از نزدیکان مظلومین است که شماره حساب او به محمدسلام داده می‌شود تا مرداد ۹۶ حساب‌های این فرد تراکنش‌های عادی دارد، اما پس از مرداد تراکنش‌ها بالا می‌رود و مراودات گسترده با صرافی‌ها از طریق این شماره حساب بانکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بررسی از این حساب بانکی نشان می‌دهد برخی تراکنش‌ها مربوط به واریز وجه ارزی است که در مناطق مرزی کشور انجام شده که برخی از این واریزی‌ها از سوی اتباع عراقی بوده است و بخشی دیگر نیز مربوط به حساب برخی زنان خانه دار بوده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
تورک افزود: محمدرضا مظلومین فرزند وحید که اظهار داشته به دستور پدرش وارد معاملات ارزی و سکه شده و در حقیقت پول چرخان پدرش بوده در مراودات ارزی با قاچاقچیان کالا و حتی برخی خانم‌های خانه دار نقش داشته است. نماینده دادستان درباره یکی دیگر از متهمان این پرونده گفت: حسین مظلومین برادرزاده وحید موثرترین فرد در گروه بوده و علاوه بر فعالیت اقتصادی، نظارت و کنترل حساب‌های سایر افراد گروه را بر عهده داشته که ۳۲ حساب به نام وی در بانک‌ها ثبت شده و ۶ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال گردش مالی داشته است. وی افزود: رضا مردمیدان حاجی متهم ردیف چهارم این پرونده ۴۴ فقره حساب بانکی داشته که در اختیار محمداسماعیل قاسمی بوده و در واقع برای وحید مظلومین شاگردی می‌کرده است. تورک تصریح کرد: محمداسماعیل قاسمی متهم ردیف پنجم که منکر شراکت خود با وحید مظلومین است، بررسی حساب‌های ارزی، ارتباطات تلفنی و بررسی مبالغ واریزی به حساب فرزانه مهرافزا نشان می‌دهد که ارتباط نزدیکی میان وی و نامبردگان وجود دارد و مراودات مالی زیادی با فعالان ارزی داشته است. وی گفت: حساب‌های شاهین سیمرغ و مجید عباس یکی از مرتبطین عراقی وحید مظلومین نیز در پرونده وجود دارد.
 
وحید مظلومین متهم به افساد فی الارض است
نماینده دادستان گفت: وحید مظلومین مشهور به ملا، سابقه موثر کیفری ندارد، اما به اتهام افساد فی الارض از طریق سردستگی شبکه فساد، معاملات غیرقانونی و قاچاق عمده ارز در حد کلان محاکمه می‌شود. مرتضی تورک درباره نتایج اعمال مجرمانه متهمان این پرونده افزود: وحید مظلومین با تشکیل این شبکه و گروه سازمان یافته در حوزه ارز و سکه فعالیت داشته که برای دادگاه مسجل است و این در حالی است که این حجم از مراودات مالی و گردش حساب صرفا به فعالیت سکه و طلا منحصر نیست بلکه فعالیت این متهم گسترده‌تر از این شرایط است چنانکه بررسی‌های حقوقی نشان می‌دهد این گردش مالی حاصل از فروش سکه و طلا نیست بلکه اعضای این گروه با وجود نداشتن مجوز خرید و فروش سکه اقدام به خرید و فروش و اخلال در این شرایط کردند. تورک تاکید کرد: وحید مظلومین با تشکیل و راه اندازی شبکه‌ای منسجم و سازمان یافته که برخی اعضای آن شناسایی و دستگیر شده اند و برخی دیگر متواری و تحت تعقیب هستند اقدام به اخلال در بازار ارز و سکه کرده اند که تغییرات در این بازار همچنان مشهود است و آثار زیان بار اقتصادی آن در زندگی مردم جاری است.

وی گفت: نقش وحید مظلومین در اخلال فضای اقتصادی کشور در حدی است که وی را بعنوان بزرگ و مرشد بازار می‌شناختند و هیچ کس جرات نداشت قیمتی خارج از نرخ تعیین شده وی برای سکه و ارز در بازار اعلام کند. نماینده دادستان تصریح کرد: وحید مظلومین در هنگام دستگیری حتی به ماموران پلیس می‌گفت: بروید و بگویید سلطان سکه و ارز را دستگیر کرده اید. تورک افزود: این گروه سازمان یافته علاوه بر خرید و فروش ارز و سکه وارد معاملات کاغذی و فردایی ارز و سکه شبیه قمار می‌شدند و بصورت شفاهی مبالغی بین دلالان ارز رد و بدل می‌شد که نقش زیادی در افزایش قیمت واقعی سکه و ارز در بازار داشت. وی تاکید کرد: ​از آنجایی که اقدامات وحید مظلومین در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده و نامبرده در چندین نوبت دستگیری به روش‌های متقلبانه خود را تبرئه کرده؛ اتهام وی افساد فی الارض است که به تفکیک در پرونده اعلام و همچنین اسامی و مشخصات هر یک از متهمان دیگر و نقش آن‌ها در این جرائم سازمان یافته ثبت شده است. تورک گفت: سایر متهمان نیز براساس کیفرخواست مطرح شده محاکمه خواهند شد.
 
پایان اولین جلسه دادگاه وحید مظلومین یکی از اخلالگران ارزی
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وحید مظلومین و اعضای شبکه فساد اقتصادی وی به پایان رسید.
امروز کیفرخواست وحید مظلومین که مدیریت یک شبکه اخلال در بازار ارز و سکه را به عهده داشت، قرائت شد.
همچنین نماینده دادستان امروز کیفرخواست ۱۸ متهم دیگر در این پرونده را نیز قرائت کرد.
پس از پایان قرائت کیفرخواست متهمان، قاضی زرگر ختم اولین جلسه دادگاه را اعلام کرد و گفت::جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.
بنابر اعلام قاضی زرگر پرونده فساد اقتصادی وحید مظلومین ۱۹ متهم دارد که برخی از آن‌ها متواری هستند و پیگیری برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.
برچسب ها: دادگاه انقلاب