به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۵۹۳۴۶
وزیر خارجه ترکیه:

وضعیت کنونی ادلب باید حفظ شود

گروه بین الملل: وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، وضعیت کنونی در ادلب سوریه به عنوان یکی از مناطق کاهش تنش باید حفظ شود و گرنه فجایع انسانی در آنجا رخ خواهد داد.
وضعیت کنونی ادلب باید حفظ شود
به نوشته روزنامه القدس العربی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی مطبوعاتی در واکنش به حملات هوایی روسیه و سوریه علیه بخش‌هایی از استان ادلب گفت: هدف ما توقف حملات است. ادلب منطقه کاهش تنش است و در آن ۳.۵ میلیون انسان زندگی می‌کنند. وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: آنکارا در حال حاضر با مسکو و تهران تلاش گسترده‌ای را برای متوقف کردن حملات به ادلب و تمرکز بر روند سیاسی انجام می‌دهد و این تلاش‌ها تنها به نشست سران سه کشور در تهران محدود نیستند. در نشست روز جمعه تهران این خواست و اراده ما آشکار شده و چارچوب آن ترسیم شد.

وی با تاکید بر لزوم حل مساله ادلب سوریه مطابق با اصول روند مذاکرات آستانه، تعهد داد که کشورش برای توقف حمله نیروهای دولت سوریه به این استان تلاش خواهد کرد. روزنامه "خبر ترک" چاپ ترکیه به نقل از چاووش اوغلو نوشت: ما تلاش‌های بسیاری در زمینه تفکیک گروه‌های میانه‌رو مخالفان از گروه‌های افراطی انجام داده‌یم اما دولت اسد حملاتی را به بهانه حضور تروریست‌ها در ادلب آغاز کرد. در حال حاضر هدف ما توقف این حملات به ادلب است و ما به همکاری‌های جدی خود با روسیه و ایران برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای انسانی در این منطقه ادامه می‌دهیم.

مذاکرات بین‌المللی درباره ادلب با اختلاف نظرهایی همراه است. در حالی که مسئولان سوریه، روسیه و ایران بر لزوم نابودی تروریست‌ها در ادلب تاکید دارند، کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، انگلیس و فرانسه با این امر مخالف بوده و تهدید می‌کنند در صورت آغاز عملیاتی نظامی علیه ادلب-با دست‌آویز قرار دادن حمله شیمیایی- به آن پاسخ می‌دهند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد، روز شنبه کاروان جدیدی از تجهیزات نظامی ارتش ترکیه برای حمایت از یگان‌های مستقر در مرزهای ترکیه با سوریه وارد شهر کیلیس شد. طبق گزارش این خبرگزاری، کاروان یاد شده شامل تانک، توپ و خودروهای زرهی بوده است. آناتولی افزود: این کاروان در راستای پشتیبانی از نیروهای مستقر در طول مرزها با سوریه با تدابیر امنیتی به سمت مرزها عازم شد. ‌ارتش ترکیه به تازگی در پی انتشار اخباری از احتمال حمله نیروهای سوریه به شبه‌نظامیان در استان ادلب در شمال غرب سوریه، تجهیزات نظامی خود در مرزهای جنوبی را افزایش داد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ادلب ترکیه