به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۵۹۴۲۳

مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند!

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: این روزها بسیاری از مردم نه برای تامین نیاز شخصی بلکه برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این وضعیت منجر به هجوم تقاضا به طرح‌های فروش خودروسازان شده است.
مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند!
سعید موتمنی اظهار کرد: در شرایط فعلی بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود به دنبال تبدیل ریال به کالاهای سرمایه‌ای و با ارزش هستند.وی با بیان این‌که به همین دلیل بسیاری از افراد وارد بازار خودرو شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط تفاوت بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها نیز مزید بر علت شده تا بسیاری از شهروندان به دنبال خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از کارخانه‌های سازنده باشند.رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: در جدیدترین مورد در این زمینه ۵۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا ظرف یک روز فروخته شد که با قاطعیت می‌گویم حتی یک خودرو نیز از سوی نمایشگاه‌داران خریداری نشد، بلکه تمام خریداران مردم عادی بودند که با هدف حفظ و افزایش سرمایه خود اقدام به خرید کردند.

وی افزود: در این شرایط مسوولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شده و عطش خرید خودرو از بین برود در غیر این صورت خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند بازار سیر نخواهد شد.موتمنی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کسبه در اصناف مختلف اجناس خود را با نرخ دلار آزاد قیمت‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: در بازار خودرو نیز برخی فروشندگان و واسطه‌ها به‌ویژه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قیمت‌های غیرواقعی برای خودرو اعلام می‌کنند که این کار باعث ایجاد التهاب بیشتر در بازار و فریب مردم عادی برای خرید با قیمتهای غیرواقعی می‌شود. در این زمینه شهروندان آگاه باشند که فریب این افراد را نخورند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار خودرو