به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۵۹۴۹۴

سوال یک خبرنگار، عصبانیت آقای سخنگو!

سوال یک خبرنگار، عصبانیت آقای سخنگو!
گروه سیاسی: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از سوال یک خبرنگار که ادعای چند روز قبل او مبنی بر این که نامه های کروبی را کسان دیگری می نویسند، به چالش کشیده بود ناراحت شد و با لحنی پر از طعنه از مجمع تشخیص خواست تا برای برخی از خبرنگاران جهت فهم مسائل حکومتی دوره آموزشی بگذارند.
 
ماجرا از این قرار بود که چندی پیش عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به شیوه برخی از رسانه های تندرو اصولگرایان در صفحه توئیتر خود مهدی کروبی را آماج انتقاد و طعنه قرار داد و مدعی شد که او در محاصره افراد مسئله دار است و گفت نامه های کروبی را آن افراد می نویسند و به نام دبیرکل حزب اعتماد ملی منتشر می کنند.
کدخدایی نوشت: «متن روزهای اخیر منتسب به آقای کروبی، یادآور بیانیه‌های ایشان در سال ۸۸ است. متن‌هایی که از آن ایشان نیست و ظاهرا برای او می‌نویسند، همانند تصمیماتی نیز که برای او می‌گیرند. ای‌کاش ایشان از حصر فکری اطرافیان درمی‌آمد، خودش فکر می‌کرد! خودش تصمیم می‌گرفت و خودش می‌نوشت!» بعد از این ماجرا بود که خبرنگاری در صفحه توئیتر سخنگوی شورای نگهبان را خطاب قرار داد و این سوال را از وی کرد :امروز آیت‌الله هاشمی شاهرودی که چند هفته است به‌دلیل درگیری با بیماری حتی در جلسات مجمع هم حاضر نمی‌شود، برای رد یکی دیگر از لوایح مرتبط با FATF به جنتی نامه نوشته است. آقای کدخدایی که گفته بود دیگران به‌جای آقای کروبی نامه می‌نویسند، در این مورد نظری ندارد؟
اما سخنگوی شورای نگهبان از سوال خبرنگار عصبانی شده و با زبان و ادبیات پر از طعنه خبرنگاران را هدف قرار داد.

 
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در رابطه با نامه آیت الله محمود شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان مبنی بر رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: ارسال این نامه موضوع جدیدی نیست و من در نشست خبری در رابطه با اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داده‌ام.
 رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی
وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت لایحه «اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان»، گفت: طی چند روز گذشته به این لایحه رسیدگی نشده است و ان شاء الله بررسی این لایحه در دستور کار چهارشنبه مورخ ۲۱ شهریور ماه هیات عمومی شورای نگهبان خواهد بود.
مرجع : ایران