به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۵۹۵۲۶

شهردار مسکو ماندنی شد

گروه بین الملل: آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات شهرداری مسکو حاکی از پیروزی دوباره سرگئی سوبیانین، شهردار کنونی مسکو است.
شهردار مسکو ماندنی شد
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو که یکی از حامیان سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور است، در انتخابات شهرداری مسکو بار دیگر به پیروزی رسید.نتایج شمارش ۹۹ درصد آرا نشان‌دهنده پیروزی سرگئی سوبیانین است. بنا به گزارش رسانه‌های روسی، او تا کنون توانسته است بیش از ۷۰ درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را به دست آورد.بر اساس گزارش دویچه وله، با وجود تبلیغات فراوان و استفاده از رسانه‌های گوناگون مانند ارسال پیامک و توئیتر برای امکان شرکت در انتخابات، فقط ۳۰ درصد شهروندان حائز شرایط مسکو در رأی‌گیری شرکت کردند.سرگئی سوبیانین که ۶۰ سال دارد، از سال ۲۰۱۰ شهردار مسکو است.پیش از انجام انتخابات روشن بود که سوبیانین مجددا به عنوان شهردار مسکو برگزیده خواهد شد. دلیل این انتخاب از یک سو اقدامات موثر سوبیانین برای مسکو است؛ از ایجاد پارک‌های مدرن گرفته تا ساختن پیاده‌روهای عریض و ایستگاه‌های متروی مجهز.

از سوی دیگر سیاستمدار رقیب سوبیانین و نامزد مخالف اپوزیسیون لیبرال امکان شرکت در انتخابات را به دست نیاورد.در انتخابات پیشین شهرداری مسکو سوبیانین توانست تنها با اختلاف بسیار کمی الکسی ناوالنی، نامزد اپوزیسیون و از مخالفان کرملین را در دور اول انتخابات شکست دهد.سرگئی سوبیانین اعلام کرد که این بار آخری است که او مسئولیت شهرداری مسکو را بر عهده می‌گیرد.در چهار منطقه مسکو انتخابات به دور دوم کشیده شده است. در این مناطق نامزدهای حزب حاکم نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست آورند.همزمان با برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در روز یکشنبه دست‌کم ۲۰۰۰ تن در مرکز پایتخت تجمع کردند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مسکو