به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۵۹۶۲۸
سازمان لیگ:

بهانه نمی‌آوریم، جام برای پرسپولیس است

گروه ورزشی: همه چیز برای اهدای کاپ قهرمانی سوپرجام به پرسپولیس آماده بود. حتی سازمان لیگ کاپ را هم آماده کرده بود و در دفتر مدیرروابط عمومی سازمان لیگ گذاشته بود.
بهانه نمی‌آوریم، جام برای پرسپولیس است
بعد از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی هم دست برانکو را گرفتند بردند در دفتر مدیر روابط عمومی و به او گفتند که این کاپ مال پرسپولیس است اما در بازی پرسپولیس – نساجی مراسم اهدای کاپ نداریم. دلیلش هم همزمانی این بازی با روزهای ابتدای ماه محرم اعلام شد.همه این اتفاقات این ابهام را به وجود می آورد که احتمالاً هشدارهای باشگاه استقلال اثر کرده و سازمان لیگ تصمیم گرفته به بهانه محرم و صفر، تا زمان اعلام رأی دادگاه حکمیت ورزش(CAS) اهدای جام به پرسپولیس را به تعویق بیندازد.به هرحال استقلالی‌ها مدعی بودند که به حق بازنده نشده اند و باید مرجع بالاتری به حکم صادر شده از سوی استیناف رسیدگی کند! به خاطر همین بعد از اینکه رأی استیناف آمد و سازمان لیگ هم بازی پرسپولیس – نساجی را برای اهدای جام مناسب دید،نماینده باشگاه استقلال اعلام کرد که سازمان لیگ باید منتظر رأی CAS بماند و تا زمانی که این رأی اعلام نشده، تصمیمی برای اهدای جام نگیرد.

طبیعی بود که بعد از این هشدار، تصور شود که مصادف شدن بازی پرسپولیس – نساجی، تنها یک بهانه باشد و سازمان لیگ بخواهد به نحوی از ناراحتی استقلالی‌ها جلوگیری کند. البته که همان زمان مدیرروابط عمومی سازمان لیگ هم اعلام کرده بود که اگر محرم نبود، قطعاً مراسم اهدای جام برگزار می‌شد اما حتی این صحبت هم دلیل قانع کننده‌ای نبود برای جلوگیری از ابهام‌های ایجاد شده.سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ اما برای برطرف کردن این ابهامات به قوانین متوسل شده و می‌گوید که او فقط و فقط عین قانون را اجرا می‌کند. به دور از هر سلیقه و جانبداری.

فتاحی درباره بحث تعویق در زمان اهدای جام به پرسپولیس هم این‌طور توضیح می‌دهد: «براساس قانون به محض صدور رأی استیناف، می‌توانیم جام را به پرسپولیس اهدا کنیم. مدت زمانی که طول می‌کشد تا CAS به پرونده این شکایت‌ها رسیدگی کند، خیلی زیاد است! حتی ممکن است دو سال طول بکشد تا رأی نهایی درباره سوپرجام اعلام شود. قانون می‌گوید نیازی نیست ما منتظر رأی CAS باشیم.»فتاحی تأکید می‌کند: «قانون می‌گوید در این پرونده، رأی استیناف کافی است و پرسپولیس برنده بازی سوپر جام. ضمن اینکه می‌توانستیم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را به سازمان لیگ دعوت کنیم، جام را به او تقدیم کنیم و مراسمی هم برگزار نکنیم اما ترجیح دادیم این کاپ طی مراسمی به پرسپولیس اهدا شود. به همین خاطر این مراسم را به بعد از محرم و صفر موکول کردیم.»

این توفیق اجباری البته باعث می‌شود که استقلالی‌ها کمی از تب و تاب نارضایتی بابت حکم استیناف و فدراسیون فوتبال دور شوند و حساسیت‌ها نسبت به برنده اعلام شدن پرسپولیس به اندازه حالا نباشد. شاید حتی راحت‌تر این موضوع را بپذیرند.از طرفی، با توجه به آنچه از دادگاه حکمیت می دانیم و مراحلی که پرونده برای بررسی در CAS طی کند، استقلالی‌ها نمی‌توانند به این زودی‌ها منتظر اعلام رأی نهایی باشند. تا آن زمان هم اینقدر این فوتبال پرحادثه و پرحاشیه هست که شاید برای خیلی‌ها اهمیتش را از دست دهد و طبیعتاً نمی‌شود که تا زمان صدور رأی CAS صبر کرد.گذشته از این این فرصت دوماهه‌ای که تا زمان اهدای کاپ قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام به وجود آمده، فرصت مناسبی است که سازمان لیگ برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این مراسم انجام دهد و مراسم درخور توجهی برای این منظور تدارک ببیند. چرا که این مراسم دیگر مثل مراسم قهرمانی ضرب‌الاجلی ندارد و سازمان لیگ می‌تواند تمام هنرش را در برگزاری مراسم، با آرامش رو کند.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: سوپر جام فوتبال